poster

The Divide

  • Německo

    The Divide – Die Hölle sind die anderen

  • USA

    The Divide

  • Kanada

    The Divide

  • Francie

    The Divide

Sci-Fi / Thriller / Horor / Psychologický

Německo / USA / Kanada / Francie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Botič
    ****

    This is madness! Rozporuplné, rutinní nebo prvoplánově nechutné, ale na druhou stranu to šílenství vyobrazené a vygradované během druhé hodiny je tak dech beroucí, že jeho hrany ani líbivý soundtrack nedokáže obrousit a každé další okénko se zařezává do kůže a trhá tkáň jak víčko od konzervy s fazolemi. Film o lidských zvířatech zahnaných do kouta se závěrečnou pětiminutovkou vyloženě za odměnu pro všechny ty, kdo vydrží celé to martýrium v bunkru až do konce. Just Breathe!(28.7.2012)

  • Fr
    ****

    ,,NEVÍM, KOMU MŮŽU VĚŘIT A KDO JE TADY TEN ŠPATNEJ“..... /// Může se stát, že několik přeživších se po nějaký katastrofě odmítne flákat po světě a radši (?) se zabydlej u někoho v krytu. Jeden by později možná řekl, že ti šťastnější chcípli venku, ale nebudu filozofovat, páč bych třeba mohl bejt na tý správný straně. Nečekejte sci-fi ani děsivej horor. Někdo (něco) se objeví, ale vo to tady vůbec nejde. V hlavní roli je totiž vzorek lidstva vystavenej psychickýmu nátlaku. Po seznamovací voťukávačce začíná takovej drsnější ,,Big Brother“ (jen je třeba mít na paměti, že se asi nikdo nedívá, natož aby otevřel nějaký dveře, za kterejma bude čekat vysmátej Leošek…). Jak už to tak v lidským kolektivu bejvá, jsou tu ti schopnější i ti druzí. Ti schopnější jsou schopní čehokoliv a ti druzí se snažej bejt schopný sněma přežít. Čekáte takovouhle dávku emocí? Toužíte se rochnit v atmošce plný napětí z chování debilů (na vobou stranách)? Tak potom honem usadit děti, rozdat příděly vody, žrádla, určit vůdce a rozhodnout, kdo bude koho porcovat a třeba i píchat. Můžu příjít na návštěvu? Mě totiž můžete věřit! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem rád, když z hrdiny není hrdina. 2.) Chcu přežít katastrofu a nevím, jestli je lepší bejt feťák nebo právník. 3.) Nebavěj mě vězeňský historky. 4.) Thx za titule ,,Hrabo“ a ,,AnimaliX. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ***(9.4.2012)

  • kingik
    *****

    Perverzní hororové drama, které na pozadí postapokalyptické katastrofy rozebírá temnotu a zvrácenost lidských charakterů, postupně se rozdělující ve zdánlivém bezpečí atomového krytu do několika táborů. Kdo očekává vizionářskou scifi se bude muset během několika krátkých minut bleskově přeorientovat do hororového žánru a jeho odnoží a spolu s osmičlenou skupinkou se skrýt na dvě hodiny do podzemního úkrytu ve kterém se po nějaké době začnou prosazovat silní jedinci a ti slabší na to začnou doplácet. Je to jako v přírodě. Z lidí se stávají zvířátka a ještě téměř všem kvalitně hrábne. Z lidí se ve vyhrocených situacích, a zvláště, když jim jde o život, stávají všehoschopné zrůdy, kteří se v rámci přežití neštítí vůbec ničeho. S tímhle tvrzením a jistým přesvědčením přišel za diváky novodobý šílenec režisér Xavier Gens, který umí perfektně navodit špínu a určitou beznaděj v příběhu, ale přece jen až tak zdatným psychologem není anebo ani nechce být. Skupinka lidí má zastoupení ve všech obecně známých lidských charakterech a slouží tedy jako jakýsi vzorek populace. Z toho film těží nejvíc a tak každému během chvilky docvakne, kdo bude ten hodnější a kdo bude ten zlý, ale z místního osazenstva si je opravdu těžké vybrat někoho vzorově sympatického, protože to byli dohromady ukázkový magoři. Nedoceněný Michael Biehn se jevil jako pořádný magor, ale to je nic proti bratrské dvojce Milo Ventimiglia a Michael Eklund, kteří pomalu film strhávali na svoji stranu a do sytosti se vyřádili na chudák Rosanne Arquette a pak to ještě zkoušeli na Lauren German. Biehn se mezi tou pofiderní sbírkou lidských povah stává jakýmsi spojovacím článkem a roli ve které by na sebe upozornil už delší dobu potřeboval. A šel do toho prsama, stálo ho to jen ufiknutý prst a zároven dokázal, že režiséři dělají chybu, když si na něho vzpomenou jen zřídka, protože charakterová studie jeho vypočítavého prevíta je příjemně temná, ale přesto nelze s jistotou tvrdit, že šlo přímo o bezcharakterní svini. Postupně byl stejně zastíněn již výše zmíněnými zvrhlými bratry. Sluší se také dodat, že film si nechce hrát na příběh v němž všechno musí být reálné a podléhat přísné logice. I přes preciznost scénáře se přece jen dopracujeme k několika nezodpovězeným otázkám, ale nejsou až tak podstatné, protože pobyt v uzavřených prostorách se postará o hutný nářez jehož dirigentem je Xavier Gens nepatřící k typům režisérů dlouze filosofujícím nad danými tématy. Jeho režie vykazuje výrazné rysy atraktivní podívané ve stísněném prostoru za účasti herců sice nižší svítivosti, ale s hereckými výkony odpovídajícími požadavkům smyslů zbaveného režiséra, se odehrává drama lidských osudů ve kterém si spolu s nimi do krytu vlezla i téméř syrová atmosféra a kvalitní gore. Pro Gense záležitost ve které se rád vyžívá a tak je nutné počítat s tím, že zmíněná psychologie postav vezme za své, respektive ustoupí do pozadí, na úkor krvavých a také nechutných scén, které nejsou pro slabší povahy. Divák by neměl po dvě hodiny dlouhého filmu zůstat ledově chladným. Situace, kterou nelze brát až tak reálně a přesto funguje. Diváci se po skončení filmu po vzoru jeho aktérů také můžou rozdělit na několik táborů a polemizovat nad právě viděnými scénami, pokud budou chtít. Gens tak docílil svého a natočil svůj další správný kontroverzní film. On už jiný nebude. 90%(20.4.2012)

  • Aluska88
    ****

    Pokud od The Divide očekáváte ponurou, vizuálně dokonalou apokalyptickou podívanou, v níž skupinka přeživších putuje zdevastovanou postapokalyptickou krajinou, raději se tomuto snímku vyhněte. The Divide se totiž vydává zcela jiným směrem. Téměř po celé dvě hodinky Vás totiž čeká "pouze" stísňující pobyt v protiatomovém krytu, který si vybudoval Michael Biehn, do něhož se nashromáždila skupinka rozdílných osob. Nějaké ty zásoby jídla i vody jsou a oni jsou, zdá se, zdánlivě v bezpečí. Na okamžik. Nemožnost spojit se s kýmkoli tam "navrchu", ubíhající dny, postupně se ztenčující zásoby jídla, vyčerpanost a strach vykonávají postupně své a situace se začíná čím dál víc vyhrocovat. Hranice morálky se začínají bortit. Některým z toho začne postupně hrabat. Docela hodně. A tak se po nějaké době z určitých lidí začnou stávat zvířata s těmi nejnižšími pudy. A z člověka, vedle něhož jste ještě před chvílí v klidu seděli, se začne stávat Váš nepřítel a ten, který Vám klidně může ve spánku podříznout krk. Kromě radioaktivního spadu začíná postupně na všechny dopadat i nastálá situace a jen těžko se dá odhadnout, kdo přežije a kdo se úplně nezblázní, jestli vůbec někdo. A kdo z Vás celou dobu v podzemí čekal na tu post-apo depku, nebojte, v závěru na Vás pár minut čeká. Za doprovodu úžasné hudby.(5.1.2014)

  • Flipnic
    ****

    Ano, tak tohle se opravdu povedlo. Výborná záležitost! Dvě hodiny trvající zobrazení údělů hrstky přeživších atomovou válku (či tak něco). Jejich útočiště je jakýsi bunkr, který si jeden ze zúčastněných vybudoval. Hrstka chlápků, jedna dívka, jedna žena a její dítě zde místo vyhlídek na přežití a jakous takous budoucnost nacházejí pouze utrpení. Nejde ani o to co, nebo kdo je "tam venku". Ale co je uvnitř bunkru. Uvnitř v bunkru je totiž "lidskost", samotná podstata lidskosti, která se postupně a nevyhnutelně vyjevuje jako psychický, psychologický, sociální, etický a fyziologický rozklad všech zúčastněných ... Všichni proti všem, primitivní způsoby vymáhání si práva ve "smečce", vzájemné zneužívání atd. Ano, člověk ve své "krásné" holé podstatě. Film má špičkový vizual a fakt jsem kroutil hlavou, jak detailně může být vykresleno nějaké obyčejné podzemí, ale prostě všechno ... K tomu se musí připočítat úžasná hudba, fakt úžasný a nádherný, dojemný a smutný hudební doprovod!!! A pak samozřejmě nějaké to násilí, krev, hnusy, sekera, vypjaté situace atd... Dopředu jsem nevěděl, jak dlouhou má film stopáž a když jsem myslel, že mu již dochází dech, nabral v poslední půlhodině excelentní obrátky!! Bravo!! Ta poslední půlhodina je fakt mazec!! Samozřejmě by se dala spousta věcí filmu vyčíst. Třeba ne příliš logické jednání postav nebo mi přišlo, že si tvůrci trochu neumí poradit s se základní proměnnou - tedy časem. Ale to je jedno, ten film je fakt super a skoro vůbec jsem se nenudil a úžíval si ho. Jedna z mála ne-exploitačních (no i když ... ;-) ) novinek, která mne opravdu v posledních měsících v rámci hororu nadchla a dostala ...(31.3.2012)

  • - Režisér Xavier Gens sa vyjadril, že zásadnou inšpiráciou pre film bola tvorba kultového režiséra Johna Carpentera a knižná predloha "Pán much" od Williama Goldinga. (Artass)

  • - Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (oje)

  • - Mickey (Michael Biehn) vo filme mylne uvedie, že nukleárna bomba zhodená Američanmi počas 2. sv. vojny na japonské mesto Nagasaki niesla pomenovanie "Little Boy". Tento názov však mala prvá bomba zhodená 3 dni predtým na mesto Hirošima. Bomba zhodená na Nagasaki sa volala "Fat Man". (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace