Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý Giacomo Puccini prožil několik chudých let v Miláně při studiích na tamní konzervatoři. Talent měl a chuť do studií také, ale dlouho to vypadalo, že proniknout na hudební scénu, jíž vévodilo mnoho slavných jmen, včetně Verdiho a Leoncavalla, bude téměř nemožné. Naštěstí jeho dar nerozpoznali jen nejbližší přátelé, ale především slavný milánský nakladatel Giulio Ricordi. Ten okamžitě zakoupil práva na Pucciniho první jednoaktovou operu „Le Villi“, která sice nezvítězila v soutěži, kam ji mladý skladatel přihlásil, zato byla za pomoci přátel úspěšně provedena v milánském Teatro Verme. A jak se ukázalo i přes neúspěch jeho druhé opery Edgar, Puccini se stal jedním z „rodinných šperků“ Ricordiho nakladatelství. Kromě toho oba muže pojilo i celoživotní přátelství. Giacomova vášnivá povaha mu nejen získala srdce vdané Elvíry, ale začala měnit i dosavadní styl a tvář opery. A posluchači jej přijali s nadšením... Italský životopisný film v režii zkušeného Giorgia Capitaniho je příběhem plným vášně, strádání, úspěchů i zklamání, nepochopení i obdivu. Příběhem operního génia, jehož hudba dodnes spojuje posluchače všech vrstev a je součástí kmenového repertoáru operních domů po celém světě. V nesnadné roli, jež vyžadovala ztvárnění skladatele ve věku od 25 do 66 let, zazářila současná hvězda italské kinematografie Alessio Boni. Partnerkou v roli Elvíry mu neméně působivě sekunduje charismatická německá herečka Sophie von Kesselová. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

quixote 

všechny recenze uživatele

Tradičně pojatý životopisný film o velikánovi, o jehož životě se toho u nás zase tolik neví. Film se bohužel zaměřuje především na hlavní události jeho života, milostné románky a touhu prosadit se – o tom, jak hudbu psal, a čím je tak výjimečná a nadčasová, se toho příliš nedozvíme, je třeba to číst „mezi řádky“. Anebo nám to režisér vysvětlí tak, že při provedení "Manon" postříká tváře komparzu "slzami". I tak jde o hodně kvalitní dílo, i když o skladatelích už vznikly mnohem lepší filmy a seriály (Verdi, Wagner, Nehynoucí láska, a samozřejmě Amadeus…). ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Nevím, nakolik je snímek věrný historickým faktům - nikdy jsem se nezajímala o osudy operních skladatelů. Ale jestliže mi u prvního dílu vadila částečná zkratkovitost, nesouvislost a povrchnost ve vyprávění, musím říct, že v díle druhém byly tyhle nedostatky daleko patrnější - bohužel. Možná k tomu svým dílem přispěly i dvě časové roviny, ve kterých se celý příběh odvíjel - jejich zvládnutí vyžaduje víc než jen profesionalitu. Takže se vracím zpátky na zem - 4*, o nichž jsem původně uvažovala, by byly silně nadhodnocené. Na druhé straně nemám potřebu příběh nějak přehnaně kritizovat, i tak zůstává zajímavou sondou do života Giacoma Pucciniho. ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Neurazilo, nenadchlo...Puccini nebyl takový bídák, abych si řekla: to jsem snad ani nechtěla vědět, něco jsem se dozvěděla, ale na to, jak byla a hlavně stále je jeho hudba překrásná a strhující byl tenhle film takový televizní: nemastný neslaný, jen s občasným slabým zábleskem vášně nebo dojetí. Alessio Boni výborný, herečky hezké, výprava pěkná, hudbu snad radši v té opeře....Potěšila mě Stefania Sandrelli, že je pořád k světu. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama