poster

Fridrich Barbarossa

  • český

    Barbarossa

  • Itálie

    Barbarossa

  • slovenský

    Krutý dobyvateľ

  • slovenský

    Frederick Barbarossa - krutý dobyvateľ

  • anglický

    Sword of War

Historický / Drama

Itálie, 2009, 139 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    odpad!

    Všechno špatně. Od dialogů přes herce až po efekty či bitevní scény. Navíc film nebyl ani tak o Barbarossovi jako spíš o boji Milána s tímto císařem, ale to je v té bídě nepodstatný detail. Italům zkrátka pokus o historický velkofilm v hollywoodského střihu nevyšel a jsem toho názoru, že za něco takového by se nestyděl ani mistr Uwe Boll.(25.9.2010)

  • Big Bear
    **

    Ačkoliv se to tak dle názvu bude zdát, film není životopisem Barbarossy. V podstatě jde od dobrodružný film, kde se Barbarossa objevuje (hlavně v prvním díle filmu). Historická věrohodnost možná sedí v názvech měst, časech jejich střetů s armádou Barbarossy a snad i nějaká ta jména velmožů a šlechty. Tím bych asi výčet skončil. Zbytek je těžká televizní romantika. Dvanácté já rád. Tehdá ještě rytíř nebyl oplechovanej chlap od hlavy k patě včetně od platnéře udělané bambulky na pindíka.. :-). Dvanácté to je kroužkové brnění, gambesony, mandlové štíty a jednoduché kónické přilby s nánosníky... Je to doba Křížových válek a ,,temného středověku''. Byla to drsná doba a lidé v ní žijící měli drsné životy a byli drsní. Kdo od filmu čeká výpravnou záležitost jak hlásaly mé originál pošetkové obaly DVD bude zklamaný. Výpravný film sice je, přesto jsem z něj nějak cítil chudobu a nedostatek grošů. Bylo to hlavně v okamžicích záběrů na armádu Barbarossy, která někdy připomínala spíše družinu jezdců při králově vyjížďce na lov než na hrozivou armádu jednoho top rytířů středověku. V druhém díle sice divák dostane dojem, že možná uvidí více, když však dojde na boje je to zase takové statické nic, kdy 5 chlapů bojuje s 5 chlapy. Asi aby film nenudil je do něj vsazen příběh ,,o statečném kováři'' . Této dějové linii se nelze než smát a skutečně mi to chvilku připomínalo mix Sandokana a Robina Hooda :-). Hauer jako král nevadil, naopak. Horší byla celá řada věcí jako zmiňovaný útok katapulty na Miláno atd... je to zde hojně popsáno! :-). Aby vržená zápalná střela prostřelila masivní kamenné hradby tak, že skrze ně udělá kulatou díru aby pak za hradbami decimovala obránce a jejich domy... ehm..no...to autoři nějak přepálili. Zkrátka takový panzerfaust středověku. A je tam toho více. V poslední bitvě nakopou burani šlechtě a cvičenému vojsku prdel, jízda když dojede na bojiště !sesedá z koní! a bojuje na zemi :-)))))) vrcholem všeho jsou vozy s kosami, kdy Pepíno s Giuseppem a Vincenzem drží kosy tak pevně, že podříznou nejeden krk válečného oře aniž by jim ten náraz kosu z rukou vyrazil ! Inu komu čest, tomu čest. Trochu mi to připomnělo francouzské komedie z války, kde si Fantíci z Němců také dělají srandu ač dostali šeredně na prdel a Němec je za pár dní převálcoval. To jsou ale komedie... Nechci ale jen vše srážet. Některé záběry na jezdce s korouhvemi či dokonce i některé scény z bojových vřav byly natočeny velmi dobře. Já mám rád detaily (ne nejsem úchyl), takže dobře hodnotím i ty louže krve co na bojišti zůstaly či různorodost zranění od všelikých zbraní středověku. každá takováhle bitva byla neskutečné maso a když už se do toho někdo pouští, musí to maso divákovi ukázat. Dávám za dva kříže. * *(2.5.2017)

  • Andronikos
    *

    Faktografických chýb som vo filme mnoho neobjavil, hoci vyobrazenie bitky pri Legnane bolo pravdepodobne dosť ahistorické (scenárista tam ako tradične potreboval dostať nejaký úžasný trik, pomocou ktorého bolo "záporácke" vojsko prekvapené a porazené). Historikovi či len trochu historicky uvažujúcemu človeku ale musí do očí byť už len to, s akou ľahkosťou sa presúvame z r. 1158 do r. 1167 a napokon do r. 1176. Bez toho, aby Barbarossa Hauer alebo ktokoľvek iný na obrazovke starnul, bez toho, aby sa postavy v deji istým spôsobom vyvíjali, bez toho, aby bolo nejako urobené hodnoverným, že tá a tá postava je už roky nezvestná a pritom bola v kláštore či niekde inde (v tom druhom prípade narážam na samotný záver, ktorý som si jednak vôbec v tomto smere nebol schopný nejako racionálne vysvetliť, jednak nechcem spoilerovať - preto tá vágnosť vyjadrenia). Inými slovami, chronologicky síce úspešne kĺžeme po povrchu, príbehovo však máme pred sebou zlepenec časovo nevierohodných skutočností. - Druhou slabinou filmu je to, že je predsa len značne ahistorický svojím celkovým vyznením: boj o slobodu Talianska (recte severotalianských komún) proti Nemcom (dajme tomu) je v 12. storočí pekným nezmyslom. Slovo "nezávislosť", ktoré v rámci slovenského dabingu padne, by bolo nutné nahradiť "autonómiou", aby šlo o ako tak dobovo znesiteľnú výpoveď. To samozrejme nemusí scenáristu zaujímať, pretože ten svoj text končí Legnanom a divák sa môže domov odobrať s dobrým pocitom, že dobro zvíťazilo a "naši" sú slobodní. S tým "naši" však súvisí ešte iná vec: ja osobne mám značné pochybnosti o tom, že iný než taliansky divák mohol tento filmový boj o "nezávislosť" nejako zvlášť prežívať. Ak chceli tvorcovia vidieť, ako je treba natočiť scény, kde sa bude kričať "sloboda!" a globálny divák ich bude akceptovať, mali si pozrieť Gibsonov Meisterstück. - Barbarossa, ktorý dal filmu meno, sa síce spočiatku na obrazovke vyskytuje relatívne často a príslušné scény (napr. sobáš s Beatrix) majú určitú biografickú relevanciu, postupom času však začína byť postavou, ktorá iba akosi mechanicky čosi zavelí alebo odkýva spoza stola a celkovo z deja mizne. Smutné je, že postavy, na ktoré sa potom snímka sústredí, nemajú dostatočný potenciál nato, získať si vrelé divácke sympatie, takže ich tragédie idú mimo nás (opäť by som Martinelliho kolektív odkázal na Statočné srdce, aby si zistili, ako sa podrezávajú hrdlá tak, aby to bolo emotívne). - Výprava nie je americky oslnivá, ale voči nej výhrady nemám, hoci nasnímanie súbojov a bojov je mizerné. - Dosť nezaujímavý film, v ktorom sa buď nemohol alebo nedokázal naplno uplatniť Hauerov herecký či aspoň charizmatický potenciál. Servíruje sa nám formálne zvládnutý obsah, ktorému však chýba historická vierohodnosť a emotívna presvedčivosť.(19.8.2011)

  • Jungolink
    *

    Kéž by to v mé bakalářce (ano, skutečně píšu bakalářku o této personě, takže si troufám říct, že o tom tak trochu něco vím ;)) šlo říct tak jednoduše jako v tomto filmu: Béďa Rudovous byl prostě břídil, který byl ve vleku své panovačné burgundské manželky a svého kancléře (který mimochodem vypadá spíše jako velkomoravský velmož než kolínský arcibiskup), Italové jsou prostě nejlepší válečníci na světě a samozřejmě i u nich platí, že čím nižší společenská vrstva, tím větší bijec a lepší stratég.(28.10.2012)

  • xaver
    *

    Rutger Hauer se zase propujčil k pořádnému blábolu. Koupil jsme DVD hlavně kvůli němu, ale i kvůli historickému námětu. Samotné provedení má ale s historiií společné snad jen jméno slavného císaře Fridricha zvaného Barbarossa, kvůli jeho rudému vousu. Škoda času i peněz, teda lépe řečeno jen času, protože čas jsou peníze.(12.7.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace