poster

Zdrojový kód

  • USA

    Source Code

  • Slovensko

    Zdrojový kód

  • Velká Británie

    Source Code

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2011, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • yenn
    **

    (Obsahuje podstatné SPOILERY.) „Pane, myslím, že máme vhodný subjekt pro náš projekt. Je to mladý muž z České republiky.“ „Z čeho soudíte, že je vhodným kandidátem?“ „Srazila ho tramvaj a nyní mu funguje jen čtvrtina mozku.“ „Dobrá práce. Ještě mu pár spojů přerušíme a pak bude pro projekt jako dělaný.“ O chvíli později. „Pane, když ho sem vezli, byl napojen na ventilátor a tak, neměli bychom také –“ „Nesmysl! Co taková čtvrtka mozku může k životu potřebovat? Stačí, když otevřeme lebku, aby se jí lépe dýchalo.“ „... Ano, pane.“ „Ještě jedna věc. Životní funkce mu sice nepodporujeme, je však třeba mít možnost kdykoli je okamžitě ukončit. Víte, jak to mám rád, že?“ „Jistě, pane, velké červené tlačítko už je na cestě.“ Za dva měsíce. „Pane, to je strašné! Došlo k teroristickému útoku na pražské metro: celé Muzeum je v plamenech, nikdo z cestujících nepřežil! Pachatel rozeslal do médií vzkaz, že pravé peklo teprve přijde!“ „Výborně! Teď se ukáže, co náš projekt dokáže! Okamžitě mezi cestujícími vyhledejte vhodného kandidáta pro transfer mysli!“ „Ale pane, celá stanice a vozy jsou na padrť, takže z cestujících asi také –“ „To mě nezajímá! Hlavně ať souhlasí synaptická mapa!“ Projekt byl spuštěn.(šeptem) Pane, jak může vědět, co je v šachtě, do které ten cestující nenahlížel?“ *zlý pohled* „Vy se raději starejte o to, abyste příště sehnali zkušeného vojáka. Tenhle civil neustále odmlouvá, zpochybňuje naše rozhodnutí a neplní rozkazy. Už jen čekám, kdy se na monitoru začnou objevovat uslzené smajlíky.“ Svět byl zachráněn! A mezitím v paralelní realitě. „Pane, do pošty na CSFD mi přišla zpráva od někoho, kdo se vydává za majitele naší čtvrtky mozku, a on tvrdí, že projekt, který rozjíždíme, stojí za dvě věci. Nevíte, co to může znamenat?“ 3/10(22.4.2011)

  • Marigold
    ****

    Tři slova: Jake Fuckin´ Gyllenhaal. Konečně mi zas tenhle krasaveček nepřipomínal spařené kuře, ale jeho jemné charisma film táhlo v obou žánrových polohách. Jako "mentální" detektiv má potřebnou šťávu, jako milovník, co má 8 minut na lásku zase ty svoje zjihlé psí oči. Duncan Jones možná neměl v ruce nejsilnější scénář, ale chytl se témat, která ho fascinovala už v Moonu a skrze ně udělal z jinak celkem řadového sci-fi thrilleru hodně mrazivou podívanou. Hrdina izolovaný a klamaný i skoro až verhoevenovsko-cronenbergovský motiv jeho exploatovaného těla, to všechno mi v závěru nádherně vehnalo vítr do plachet a tu celkem strohou a rychle vyčerpatelnou historku o návratu do minulosti (či do zdání minulosti), obrátilo ve skutečně silný a svérázný film, který letos zatím nemá konkurenci. Nebýt občas pitomoučkých dialogů a místy levnějšího vizuálu, šel bych klidně do euforických výšin.(12.4.2011)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.7/10] | me: Šikovný film, ktorý je postavený na zaujímavej myšlienke a duchaplnom spracovaní, no Inception to ani zďaleka nie je. Je to svieže, má to tempo a núti zamyslieť sa nad hlavnou myšlienkou, jej možnými dopadmi a pokračovaniami .... až do samého záveru, ktorý bol evidentne "vypracovaný" za účelom uspokojenia diváckych citov a robí veľké diery do celkovej logiky ústrednej idei, čo je zbytočná škoda. Z celkového hľadiska to ale je zaujímavá chuťovka, ktorá (v dnešných teplách) príjemne osvieži. [3 a trištvrte *](8.6.2011)

  • flanker.27
    ***

    Obsahuje spoilery. Paradoxy cestování časem se obvykle řeší dvěma principy. Jeden, který vidíme zde, je postaven na nekonečném množství realit, kdy se každá změna projeví v jiné realitě (jak to vysvětluje Eso Rimmer v epizodě Jiná dimenze, jinde třeba ve filmu The Butterfly Effect). Druhej přístup je tzv. Novikovův princip sebezachování, kterej je zobrazenej třeba ve filmu Dvanáct opic. Tenhle druhý přístup mi přijde logičtější, i když v možnost cestování časem pořád nevěřím (viz jakýsi Einstein a nepřekročitelnost rychlosti světla). Nicméně na obou přístupech mohou být postavené zajímavé nápady. Ale bohužel, Duncen Jones, po filmu Moon režisér s pověstí obnovitele SF žánru, v tomhle filmu podle mě nevytěžil námět tak, jak by se dalo, navíc film obsahuje několik poněkud pochybných věcí. Film jako takový je natočen výborně, Gylenhaal, Monaghan i Farmiga jsou sympatičtí, je to svižné a zábavné. Ale. Když pominu tu angažovanou zápletku s terorismem, klíčí mi v hlavě otázka, jak k tomu přijde ten chudák učitel? Nějaký Stevens mu v jedné z realit vleze do hlavy a přebere mu život i holku. BTW jak v téhle realitě vlastně funguje dál i po těch osmi minutách. Kdyby to skončilo tak, že se zase ve svém těle probere Fentress, zdálo by se ti to jako lepší zakončení a asi bych sáhl po čtvrté hvězdě. Škoda.(24.4.2011)

  • M.a.t.t.
    *****

    Duncan Jones po svojom réžijnom debute Moon dokazuje, že má na prvú ligu a že je schopný utiahnuť aj ambicióznejšiu a divácky atraktívnejšiu zápetkou s gráciou sebe vlastnou. A keďže sa popri tom môže oprieť aj o kvalitný scenár a čoraz lepšieho Gylenhaala, vlastne ani nie je prekvapením, že jeho druhý celovečerný film je rovnako dobre prijímaný ako u kritikov, tak u bežného obecenstva. Úvodom nastolené thrillerové tempo síce v istých momentoch zvoľnuje ale vďaka Duncanovmu citu rozprávať príbeh to nijak zvlášť nevadí a naviac je finále koncipované tak, že po jeho skončení divák začne premýšľať. A to sa pri mainstreamovom filme cení viac než dosť.(11.4.2011)

  • - Žádná „mise“ ve skutečnosti netrvala osm minut. (HellFire)

  • - Vera Farmiga natočila svou roli za 10 dní. Hlavním důvodem byl fakt, že současně s přijetím role ve filmu se dozvěděla o svém těhotenství. (HellFire)

  • - Aby Jake Gyllenhaal prožíval při natáčení každou "misi" ve vlaku odlišně, pouštěl mu režisér Duncan Jones do sluchátka pokaždé jiné skladby. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace