Režie:
François OzonScénář:
François OzonKamera:
Mathias RaaflaubHudba:
Louis-Ronan ChoisyHrají:
Isabelle Carré, Louis-Ronan Choisy, Pierre Louis-Calixte, Claire Vernet, Melvil Poupaud, Emile Berling, Marie Rivière, Jérôme Kircher, Tania DessourcesObsahy(2)
Mousse a Louis jsou mladí, krásní, bohatí a zamilovaní. Jejich život ale ovládly drogy. Jednoho dne se předávkují a Louis umírá. Mousse přežije a brzy zjistí, že je těhotná. Dobře situovaná rodina Louise se s tím nehodlá smířit a trvá na interrupci. Mousse se cítí ztracená a utíká daleko z Paříže, do domu na venkově. O několik měsíců později ji následuje i Louisův bratr. Jak dopadne útěk obou před pokryteckou společností...? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (34)
...ne že by mě dojímal sám o sobě příběh narkomanů... mám pro tuto zálibu prachmalé pochopení, ať už s tím kdo začne z jakéhokoliv důvodu, přesto si mě Ozonův příběh získal svou nadčasovostí... že stále existují nevyzrálé matky, které chtějí něco vidět, něco dokázat světu, aby pak své dítě opustily a mohly se k němu vrátit zralejší... kolikrát bude muset být takový příběh ještě zpracován, než se toto změní...? ()
Konečně se mi začíná Ozon dostávat filmařsky pod kůži. "Bazén" byl pro mě až příliš rozvleklý a chaotický, "Čas, který zbývá" mohl být zase o něco delší a důslednější a teprve "Pod pískem" mi plně vyhovovalo, stejně jako "Útěk" (respektive "Mladí, krásní a neklidní"). Samotný námět a jeho zpracování mě velmi zaujalo a ve filmu je to pěkně zobrazeno se vším všudy. Máme možnost sledovat osudy dvou utečenců, kteří byli ze společností vyvrženi, aby se setkali (SPOILER!!!) a nakonec i rozešli (KONEC SPOILERU!!!). ()
70%. Ten film je na drogovou tématiku příliš měkký, melancholický a korektní. Pokud budeme brát, že film je o mateřství, pak drogová tématika v pozadí je úplně zbytečná, neb nemá žádný vliv na jednání hlavní postavy. Když od toho všeho odhlédnu, jedná se o film se zajímavou genderovou tématikou a problematikou nechtěného početí. Nevím jak to napsat, ten film je takový ................ vyklidněný. ()
Francois Ozon je režisér, na kterého nikdy nedám dopustit, skromnost sama a přitom génius současné francouzské kinematografie. Každým rokem přichází s úplně novým tématem a jako vždy jeho ženské postavy jsou unikátní, takhle s herečkami umí pracovat jen málokterý režisér. Křičím do celého světa, Ozon je jediný právoplatný a skutečný pokračovatel Truffauta! ()
Nejneokázalejší Ozonův film, na který jsem nezapomněl. Mladá žena prožívá neplánované těhotenství ve společnosti homosexuálního bratra zesnulého otce svého dítěte v atmosféře nevrušivého přímořského městečka. Mrtvolná situace léčící se samodruhé smažky, kloktající metadon a zmatené vztahem k bratrovi muže, kterého milovala, který je s ohledem na svou 'kondici' nedostupný přinejmenším stejně jako práchnivějící milovaný, cynicky shrnuje alternativní český titul filmu: Mladí, krásní a bohatí. V jiných než Ozonových rukách by se námět mohl zvrtnout, Ozon ale je ale i na ploše ne-příběhu s nemnoha nestrmými vrcholy opojný náladou a spolehlivě podnětný. Zhuštěnou esenci filmu jako obvykle reprezentuje hudební kus: Superpitcher - People: We don't need people / To be alone / We are together / On our own / We don't need people / No, we don't need, no / People, no / (No people) / (No people)... ()
Galerie (19)
Photo © Le Pacte
Zajímavosti (3)
- Na pohřební hostině tlumeně hraje Měsíční svit od Beethovena. (claudel)
- Isabelle Carré, která hraje postavu Mousse, byla v šestém měsíci těhotenství, když začalo natáčení filmu. (glitter)
- Při scéně na diskotéce se z reproduktorů line skladba Summer son od Texas (claudel)
Reklama