poster

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic

  • USA

    Hansel & Gretel: Witch Hunters

  • Německo

    Hänsel und Gretel: Hexenjäger

  • Slovensko

    Janíčko a Marienka: Lovci čarodejníc

  • Slovensko

    Janko a Marienka: Lovci čarodejníc

  • Velká Británie

    Hansel & Gretel: Witch Hunters

  • Velká Británie

    Hansel & Gretel

Fantasy / Dobrodružný / Akční / Horor

USA / Německo, 2013, 87 min (Director's cut: 98 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eddard
    **

    To, že to bude přihlouplé jsem samozřejmě čekal, méně už to, že se budu vrtět v křesle, dívat na hodinky a přemýšlet, co si po filmu udělám na večeři. Akční scény jsou solidně průměrné, hlavní postavy jakž takž zahrané, ale celkově se to prostě nezvedá z šedi hollywoodských béček. Gemminy kožené kalhoty dělaly co mohly, ale výsledek se jim žel zachránit nepodařilo. 40%(30.6.2013)

  • Kaka
    ***

    Norský nováček se velké produkce skutečně nebojí. Nabrnkne dobře vypadající herce, do toho udělá pár gore záběrů a kamerových fines jako z 3x tak drahého a mnohem více nabubřelého Van Helsinga a jedeme. 90 minut nonstop srandy a zábavy, aneb Jeníček a Mařenka pro dospělé a milovníky alternative přistupu ke klasice. Jasně, je to hovadina jako blázen, ale rukopis a odhodlání tvůrců je velmi symaptické.(29.1.2017)

  • Shadwell
    **

    Na tomhle filmu se dá dobře ukázat určitý trend v kinematografii, kdy čím víc informací o příběhu obsahují trailery, tím méně příběhu obsahuje film samotný, a obráceně. Tudíž zatímco v minulosti měly filmy regulérní příběh a trailery z něho téměř nic neprozrazovaly, dneska spousta filmů jako třeba tenhle vlastně žádný příběh nemá a příběhový je hlavně ten trailer na ně. Nestačí tudíž konstatovat známou pravdu, že trailery dnes bez skrupulí převypráví film od začátku až do konce, ale je třeba to dát do souvislosti s ohledem na to, kolik toho vlastně převypráví samotné filmy. Jsem zkrátka toho názoru, že čím příběhovější jsou trailery, které dnes poskytují divákovi enormní množství informací, tím méně příběhovější jsou filmy, které podobně jako Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic připomínají spíš nějaký MTV klip než skutečný příběh. Je ale na druhou stranu logické, že pokud sledování traileru často připomíná sledování samotného filmu, pak sledování filmu musí připomínat zas něco jiného jako třeba ony MTV klipy nebo koláž akčních scén bez narativu, který by divák beztak přeskákal. V minulosti tomu bylo na druhou stranu přesně obráceně: trailery neprozrazovaly příběh a o to příběhovější byly filmy. Až někdy v sedmdesátých letech se to změnilo a struktura traileru byla nahrazena jinou strukturou, která shrnuje celý příběh filmu. Důvody, proč to nastalo, jsou vedle nijak objevného „vše je čím dál rychlejší, doba dynamičtější atd.“ v zásadě dva: za prvé je dnes příběhová roztříštěnost filmů zapříčiněná tím, že se předpokládá, že si divák doplní mezery jinými médii, jako jsou komiksy nebo videohry. A pochopitelně za tyto média zaplatí. Za druhý na rozdíl od minulosti, kdy měly trailery přilákat diváky do kin, dnes plní opačnou roli: odradit od návštěvy kina diváky, kterým daný film není určený. Tudíž toho musejí říct co nejvíce. Důvodem této situace je fakt, že současné filmy jsou specifičtěji zacílené na vybraný typ publika. Pokud chcete oslovit určité publikum, musíte zajistit, aby na film nechodili diváci, kteří do kina nepatří, protože ti by po návratu z kina vyprávěli svým přátelům, na jak pitomém filmu to byli. Všichni profesionálové z oboru filmové propagace vědí, že špatná ústně šířená reklama může odrovnat jakýkoli film, a proto věnují mnoho úsilí tomu, aby zamezili jejímu vzniku. Profesionálům motajícím se kolem tohohle filmu se to povedlo – jenom v kině vydělal pětinásobek.(8.6.2013)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Nejdřív jsme ti loupali perníček, teď ti rozstřílíme držku! Krvežíznivý norský režisér se rozhodl provětrat faldy pohádkovým čarodějnicím a vyslal na ně po zuby ozbrojené... Jeníčka a Mařenku. Ne, že by se jednalo o marný nápad, nicméně ve Wirkolově podání je to nápad sotva na dvacetiminutový kraťas. Na ploše celovečeráku nevyhnutelně nudí i přesto, že skončí po necelé hodině a půl - jedna dobrá hláška nebo závan povedené choreografie jednou za pět minut nestačí, pokud jsou v boji samy. Pachatelem je především scénář, protože je ve všech ohledech předvídatelný, nudný, tupý, nelogický (v kontextu sebe sama - ne že bych chtěl hledat racionalitu někde, kde je Jeníček s kulometem) a nedodává moc pevné základy nadhledu a humoru, na nichž by zápletka chtěla stavět. Tvůrci patrně svištěli jak na tobogánu, takže si nelámali hlavu ani s detaily a dočkáme se mimojiné scény, kde Jeníček střílí ze svého děla na čarodějnici, přestože metr za ní stojí houf dětí, jež se snaží zachránit. Dementní příběh je jinak přehlídkou výplachových trademarků, kdy všechno a všichni stojí přesně tam, kde se to dá čekat/kde to choreograf vyžaduje a kdy se vám chce brečet pokaždé, když kdokoliv dělá cokoliv neakčního. Triky průměrné, hudba nijaká, herci adekvátní.(3.12.2014)

  • gogo76
    ***

    Dlho som odolával, cielene som za filmom nešiel a pritiahla ma až premiéra na tv Markíza. Podľa očakávania je to trochu nezmyselná hororovo-rozprávkový guláš, ktorý sa vezie na vlnách brakovej zábavy ako trefne píše Sawy. Je z kategórie filmov typu Van Helsing a Kliatba bratov Grimmovcov, čo mi veľmi nesedelo. Niektoré momenty ušli, ale musel by som toho vo filme veľa zmeniť, aby mi to sadlo. Najviac do očí bijú moderné zbrane, nezničiteľnosť hlavných hrdinov a čo je najhoršie, museli sa od všetkých odlíšiť super moderným koženým ohozom ala Matrix...Keby príbeh bežal v klasickej rovine, kde by mali miesto obtiahnutej kože otrhané handry, miesto zbraní rozum a odhodlanie, strih by bol kľudnejší a prehľadnejší, tak verím, že výsledok by bol o dosť lepší. Zaujal ma len ten obor, inak na jedno pozretie. 60%.(7.12.2014)

  • - Tvůrci původně do role Gretel zvažovali obsazení Diane Kruger , Evy Green a Noomi Rapace. Postavu nakonec ztvárnila Gemma Arterton. (JoranProvenzano)

  • - Gemma Arterton zlomila Famke Jenssen při natáčení bojové scény několik žeber. Famke poté svoje zranění před Gemmou zamlčela. (Petrasuvicka)

  • - Ve filmu má Jeníček (Jeremy Renner) cukrovku jako důsledek toho, co prožil v perníkové chaloupce jako dítě. Původně měla mít zdravotní problémy také Mařenka (Gemma Arterton) a to s příjmem potravy, způsobené traumatem z dětství. To však bylo z finální verze filmu zcela vystřiženo. (SFalconJ)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace