Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tenisové kurty, kdysi symbol buržoazní dekadence, jsou stále nebezpečné - nadějná hráčka tam dokonce přijde o život! Kriminalisté rozmotávají složité předivo vztahů, které zavražděná měla k různým lidem, najmě k mondénnímu překladateli a jeho synu... Příběh sice neobsahuje žádné logické prohřešky, ale odvíjí se pomalu a bez nápadu, spadá do linie unylých, bezbarvých detektivek, jaké vznikaly v 70. letech. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (41)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Scénárista Václav Šašek není žádné ucho, a tak i když bych souhlasil s bezbarvostí a unylostí z "oficiálního textu distributora," psychologická linie i díky kvalitním hercům docela hodně funguje. Řeší se nadčasová osobní i rodinná dilemata, jen detektivní zápletka je ošizená, vrah se víceméně najednou zjeví (pátrání po něm divák totiž moc nesleduje) a je vymalováno. 50%. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Ten oficiální text distributora je trochu zavádějící. Ve filmu jde totiž o vyšetřování autonehody, kdy řidič z místa nehody uteče a spolujezdkyně zemře, ale to je celkem jedno. Potom probíhá samotný vyšetřování a to se různě prolíná se vzpomínkama hlavní postavy (Eduard Cupák). Jinak mě na filmu překvapilo, že v hlavní roli byla nějaká hérečka, kterou jsem nikdy v jinym filmu neviděl. Později jsem zjistil, že je z Polska. No nevim, proč v českym filmu hrála polská hérečka... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zastřené flashbacky nejdou moc naproti nějaké ucelenosti, spousta herců je předabovaných a pachatel s ponožkami od „dekadentní“ antuky se odhalí jen tak mimoděk. Možná i proto, že Haničinec, který v tu dobu už pátým rokem daboval Columba, nepochytil jeho vyšetřovatelské schopnosti a tak se mu alespoň snažil přiblížit kabátem.. Spíše než kriminálku čekejte melancholicky laděné drama o muži, kterého okolnosti donutily pustit okolí do míst, kam nikdo nesměl a vy si při tom narušování komfortní zóny stárnoucího překladatele uvědomíte, že Eduard Cupák byl v tu dobu takový český Tommy Lee Jones. P.S.: Naposledy jsem viděl při úvodních titulcích takhle kouzelnou kombinaci hudby a černobílých fotografií u Malickova Days of Heaven.. ()

sud 

všechny recenze uživatele

"Kam nikdo nesmí" jsem nikdy jako kriminální film nebral. Film sice začíná jako klasická kriminálka, ovšem v zápětí se změní v psychologické drama o vzpomínkách muže, který zavražděnou miloval (ve flashbackách se dozvíme leccos o jejím životě) a nyní hledá svého syna. Taková one man show Eduarda Cupáka, který byl vynikajícím hercem a ani jeho zdejší výkon jeho renomé nekazí. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Zcela náhodně jsem narazila na tento film režiséra Dušana Kleina, který mě mile překvapil. Víc než krimi je to samozřejmě psychologická sonda do vzpomínek a pocitů stárnoucího muže. V pozadí s vyšetřováním okolností autonehody, u které přijde zaviněním neznámé osoby jeho partnerka o život. Hlavní herecká dvojice, Eduard Cupák a Malgorzata Potocka, mi přišla jako velmi šťastná volba, nostalgická skladba Marie Rottrové podbarvuje tklivou atmosféru. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Dobrá krimi se zajímavým příběhem, který rozebírá, nejen, lidské vztahy v okolí mladé-zabité tenistky. Ve výsledku velmi smutný snímek o chladnosti, nicotnosti a lidské nedůvěře.. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nebýt toho konce, dalo by se říct, že si to Eda vyšetřil sám... Pro mě neobvyklé herecké složení v trochu netradiční lyrické detektivce hned s několika podezřelými. Podstatnou část filmu tvoří vzpomínky hlavní postavy, jehož hlas považuji za nejhezčí český v historii. Malgorzata byla celkem vzato kočka a na konci ji dokonce donutili k odhalení. Zvláštní roli trochu bohémského a hodně zatrpklého intelektuála tu hraje Josef Somr. Kromě hlavní ženské postavy (jíž hlas propůjčila Marta Vančurová) jsou předabování ještě i Juraj Durdiak (Oldřich Kaiser), Libuše Geprtová (její jmenovkyně Švormová) a také Eugen Jegorov (asi měl příliš mečivý hlas, hlasově ho zastal Oldřich Janovský). Melancholický, ve svém důsledku smutný film o jedné velké tragédii. S žigulem vytočeným do vysokých otáček, Čmaňou lajnujícím kurty a Maruškou krásně k tomu pějící. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Psychologické drama s kriminální zápletkou. Policisté jsou v příběhu okrajoví. Podstatnější jsou psychologicky vykreslené postavy a herecké výkony, které udrží diváckou pozornost. Jednoduše chování hlavního hrdiny (Eduard Cupák) shrnuje jeho přítel (Josef Somr): "Kdo si chce žít jako prase v žítě, musí být svině..." ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavá až mystická kamera, za srdce beroucí song Marušky Rottrové, a velmi životná postava v podání Josefa Somra, který tu žel má jen malou roli. Jinak film je skutečně o vyšetřování toho, kdo neposkytl dívce potřebnou pomoc po autonehodě, což se vzápětí překlopí do flashbacků, jak ty vztahy vlastně byly, a v současné linii otec hledá syna a snaží se pochopit i něco o sobě. Jenže ve chvíli, kdy jsou karty rozdány, nepřichází žádný zlom, žádná větší chvíle napětí, a samotný vnitřní - tedy ten psychologický - příběh, jednotvárně klopýtá ke konci. Jednotvárně i v obrazovém pojetí, kde již žádná další překvapení rovněž nečekají. Takový solidní průměr, který by vystačil na středometrážní povídku, ale jako celovečerák ztratí brzy dech. ()

K.I.N.G. 

všechny recenze uživatele

Typický Klein, takže češství a celkem nuda. Jo a s takovými texty distributora si... Zalistovat si ve slovníku cizích slov, to jo, ale napsat text správně a věcně, to už je horší. ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Pomalé tempo, rádoby tíživá atmosféra a pochmurné ksichty, nám jasně říkají, že musíme film brát na vážno. Dokonce mě nebavil Eda Cupák a to už je co říct. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

V soutěži o nejnevýraznější snímek navzdory velkým jménům herců i režiséra si film vede velmi úspěšně. 1) Všichni se tváří, jakoby banality vycházející z jejich úst byly zásadní životní moudrosti. Vypadá to, že si to myslí i scenárista a režisér. 2) Za malou pozornost stojí snad jen pěkný 27letý Juraj Ďurdiak (spisovatelův syn Michal), 26letý Ivan Luťanský (mladší vyšetřovatel) a švihácký zatím ještě štíhlý 32letý Jan Kanyza. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Nezajímavá, ukecaná, utahaná rádoby kriminálka, která je spíše psychologickým filmem a jež jsem měl problém sledovat a dokoukat. Navíc se velká část děje odehrává ve vzpomínkách hlavní postavy, v jakémsi rozostřeném pohledu, což mou pozornost ještě více snižovalo. Eduard Cupák byl asi dobrý herec, ale mě nikdy nebyl sympatický, takže jsem spíše se zájmem sledoval vedlejší, mnohem sympatičtější herce. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Eduard Cupak byl vyborny a charismaticky herec s krasnym hlasem, tento film de facto tahne sam. Celkem me zaujal styl nataceni, plny flashbacku a uvah hlavniho hrdiny, ktere dost naznacily jeho samotnou osobnost. Film je prijemne ponury, skoda jen, ze jsem mel pocit, ze vede odnikud nikam. Marie Rottrova potesila. ()

Gavin87 

všechny recenze uživatele

Myslím, že konstatováním "Film je tak nudný, že ani nebudete schopni vydržet do konce filmu, abyste zjistili, kdo je vrah" jsem plně vystihl dojem z tohoho filmu. Pozitivní však je, že zde byl dán prostor takovým hercům, jako byli Libuše Geprtová nebo Ivan Luťanský. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Zvláštní kriminálka, ve které celkem o nic zvláštního nejde, detektiv Haničinec ani celkem nemá po čem pátrat a jen tak bezděčně zasahuje do děje. Hlavní postavou je Eduard Cupák, který většinu filmu vzpomíná na svou "milenku", která zemřela za podivných okolností při autonehodě. Pomalý, nezáživný snímek bez výraznějšího emočního zážitku. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

„To mám tak ráda, to tedy mám moc ráda. Ten jed co vjel mi pod kůži, když spávala jsem na růžích. Co z toho mám?“ Upřímně moc nechápu, co z toho mají všichni ti, co zde tento film hodnotí či komentují jako něco spíše průměrného, či možná dokonce i podprůměrného. Mě tedy toto psychologické drama s detektivní zápletkou docela chytlo za srdíčko, jak se říká. A určitě to nebylo jen díky té dech beroucí písní Marie Rottrové. Téměř magická mi přišla kamera (zvláště ve flashbackách pojatých, jako by se vše odehrávalo v nějakém snovém oparu). Výborný byl určitě i Eduard Cupák v hlavní roli. On tyhle psychologické role myslím vždy uměl. Polskou herečku Małgorzatu Potockou (představitelku zabité Lucie) jsem viděl poprvé, ovšem byla veskrze kouzelná (i díky dobře zvolenému dabingu Marty Vančurové). Praxi tehdejší doby občas dabovat české herce moc nechápu, a řekl bych, že jak Libuše Geprtová, tak třeba i Evžen Jegorov by v originále jistě nezněli hůř než, když je namluvili Libuše Švormová a Oldřich Janovský. Ale tohle je za mě u tohoto filmu snad jediná vada na kráse… Příběh muže středního věku, který ač již mnohem dříve rezignoval na svou otcovskou roli, nyní dělá co může, aby svého syna nejen našel, ale hlavně aby jej zbavil veškerého možného podezření z neúmyslné zabití při autohavárii, mi jinak nepřišel ani unylý, ani zdlouhavý. I celá ta zápletka v podobě jejich vzájemné rivality v lásce ke krásné ženě mi dávala smysl, a když pak na konci filmu syn svému otci vyčítá, že mu ji „ukradl“, bylo mi obou mužů dost líto, neboť bylo zřejmé, že to odcizení mezi oběma je patrně již definitivní. Inu jak zpívá Marie Rottrová: „Co je na střepy, už se neslepí….“ PS: Ve filmu mě zaujaly i mnohé dialogy plné zajímavých myšlenek, ať už plynuly z rozhovoru hlavního protagonisty s Lucii (viz např. když spolu dotyční vedou diskuzi zda platí, že „láska je vždy vítězstvím toho, kdo miluje méně“) či je coby bonmoty pronáší postava velmi zajímavě ztvárněná Josefem Somrem (viz třeba „Kdo se chce mít jako prase v žitě, musí být svině). ()

Reklama

Reklama