poster

Dívka, která kopla do vosího hnízda

  • německý

    Vergebung

  • Švédsko

    Luftslottet som sprängdes

  • německý

    Stieg Larsson: Vergebung

  • Dánsko

    Luftkastellet der blev sprængt

    (Dánsko)
  • slovenský

    Dievča, ktoré koplo do osieho hniezda

  • anglický

    Girl Who Kicked the Hornet's Nest, The

Krimi / Drama / Thriller

Švédsko / Dánsko / Německo, 2009, 141 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    *****

    Mě se na celé trilogii líbí, jak je to chytlavě natočené. V tomhle díle je vlastně jen soudní proces a kecaj tam důchodci a přesto jsem byl dvě a půl hodiny napjatej a bavilo mě to. A to finální zůčtování v cihelně bylo perfektní. Člověk se úplně bojí toho kolose a baví se tím, až videoherním zdrháním po bednách. A byl tu asi nejlepší záporák. Perverzní švédskej doktor. Stejně je ale nejlepší první díl a hlavně proto, že tam dělá Lisbeth s novinářem dohromady a tvořej takovej dobrej tým. Tady jak se vždycky setkají jen na konci to nemá takovej drajv, ale zase se mi líbilo to odcizení. Po Pusherovi je toto další perfektní Skandinávská trilogie a já si musím dát na tamnější tvorbu větší pozor.(27.11.2010)

  • Faidra
    **

    Milénium 3: Spiknutí starců. Pokud bývá první díl přirovnáván k lahvi vychlazené severské vodky, je trojka zteplalým pivem ze zapadlé knajpy, z kterého dávno vyprchaly poslední zbytky pěny a u kterého mám neodbytný pocit, že ho už někdo jednou pil... Schématická černobílost, patrná už dříve, tady dostoupila k vrcholu nechtěné směšnosti, dialogy se vesměs nedají poslouchat a atmosféra se definitivně odebrala na odpočinek, takže jsem poprvé neměla šanci se o hrdiny vůbec bát, ačkoli si svou pitomostí skoro všichni koledovali o Darwinovu cenu. Když Michael pověřil obhajobou všemi pronásledované Lisbeth vlastní těhotnou sestru, chytala jsem se za hlavu. Když otřískaní investigativní novináři, zvyklí působit pád celých obchodních impérií, omdlévali hrůzou ve chvíli, kdy v mailu objevili první výhrůžku, tloukla jsem hlavou do zdi. Když titíž žasli, že existuje odnož tajné služby, odebrala jsem se se zařváním "hej, mám pro vás další šoky - Ježíšek neexistuje a vaši rodiče spolu spěj" do bezvědomí, ale probrala jsem se ve chvíli, kdy se zmiňovaná těhotná advokátka nalévala vínem. Měla jsem totiž neodbytnou chuť udělat ihned totéž, ačkoli jsme ve stejném stavu, tedy jiném. Ale co jsem mohla čekat, když jsem očividně jediný člověk na světě, kterého Larssonovy knihy neuvedly do extáze a vidí v nich pouze schématické konspirativní spisky o novináři, kterému se ženy všeho věku cpou do postele, sepsané novinářem, kterému se jich asi do postele moc necpalo, a dávající ženám všeho věku jasný pokyn, aby Švédsko raději ani nehledaly na mapě. Už takhle tam těhotné asi ze vší té hrůzy nejmíň rok přenášejí - vzhledem k tomu, že potřetí zmiňovaná právnička je na rozsypání po celou dobu Lisbethina zotavování i soudního procesu.(5.10.2011)

  • Xmilden
    **

    Závěrečný díl je trošku průser. První díl byl skvělou detektivkou, druhý díl nabídl řadu solidních scén a pátralo se v minulosti hlavní postavy. Třetí díl nabízí jen soudní proces a závěrečný střet. A to má prosím pěkně přes 140 minut. Hrubě nevydařené a vysoké hodnocení, které tady razí do očí vůbec nechápu. Úroveň dílů šla hodně z kopce a v podstatě se z toho nakonec stal televizní film. 40%(27.9.2012)

  • nash.
    **

    Stejně jako dvojka se závěr filmové trilogie kvalitě románové předlohy nepřiblížil ani na dohled a opět doplatil především na nepříliš zvládnuté krácení a razantní zjednodušení téměř na hranici nepochopitelnosti (zajímalo by mě, jestli někdo z těch, kdo nečetli knihu, pochopil třeba proč se Lisbeth k soudu vystrojila tak jak se vystrojila nebo proč dostala od doktora tu knihu). Také jsem nepochopil důvod zcela nesmyslně připsaného konfliktu uvnitř redakce Milénia, který zcela odporuje tomu, co se dělo v knize. Režisér nestíhá, atmosféru knihy se nedaří přivést k životu, všechno je to takové odbyté, herecké výkony většinou nijak neoslní, z energické sympatické Eriky se navíc ve filmu stala zbytečná protivná bába. Nicméně přes všechny výtky je trojka lepší než nezvládnutá dvojka, přes brutální krácení jako film jakž takž funguje a divák neznalý knižní předlohy by teoreticky mohl být spokojen. Pro mě osobně jsou druhý a třetí díl trilogie, filmové i literární, zklamáním především proto, že ačkoli jsou oba o Lisbeth, ona sama moc prostoru nedostává, takže je to takové o ní bez ní. Což je škoda, protože je jednou z nejzajímavějších postav, které se v posledních letech objevily. Pokud se tedy k Milléniu někdy vrátím, pak jen a pouze k první části a to platí o knize i filmu.(9.2.2012)

  • klerik
    ***

    Už skôr TV miniséria než klasický kinofilm. Nie úplne som si bol istý, čo tvorcovia (scenárista) chceli vlastne povedať. Chceli súdnu drámu? Alebo ukázať bližšie vzťahy v redakcii Millenium? Dopovedať príbehy všetkých postáv z predošlých filmov? Ukázať zákulisnú hru v tajnej službe? Zo všetkého trochu a pritom sa neuzavrie nič. Respektíve sa to uzavrie tak, že by na to stačil niekoľko minútový zostrih. Aj napriek premrštenej dĺžke som si to pozrel bez väčších problémov... Lenže popri tom som si uvaril čaj, išiel po arašidy, nalial si colu... Ako televízny projekt by som to hodnotil pomerne vysoko, ale v skutočnosti je to priehrštie zaujímavých scén, ktorým chýba jeden poriadny motív (nevravím, že tam žiadny nie je, ale je až smiešne, ako rýchlo tu dokážu po pár náznakoch väčšinu rozbehnutých liniek ukončiť). Bez predošlých filmov by to bolo fiasko...(7.1.2012)

  • - Natáčelo se ve Stockholmu a Göteborgu. (Cheeker)

  • - Alexandra Pascalidou, TV reportérka, která se objevila krátce po uzavření soudu, je skutečná švédská televizní reportérka. (Cheeker)

  • - Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) má e-mailovou adresu mickblom@gmail.com. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace