Režie:
Daniel AlfredsonScénář:
Ulf RybergKamera:
Peter MokrosinskiHudba:
Jacob GrothHrají:
Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Lena Endre, Annika Hallin, Jacob Ericksson, Sofia Ledarp, Anders Ahlbom Rosendahl, Micke Spreitz, Georgi Stajkov (více)Obsahy(2)
Lisbeth Salanderová plánuje pomstu. Chce se pomstít lidem, kteří se ji pokusili zabít, a také vládním institucím, které jí téměř zničily život. Zásadní komplikací je ale kulka, která jí uvízla v hlavě. Lizbeth leží pod přísným dozorem na jednotce intenzivní péče s nepatrnou šancí na uzdravení. Pokud se jí to povede, bude souzena za tři vraždy a jeden pokus o vraždu. Už tak bezvýchodnou situaci ještě vyhrocuje jiný pacient, který leží ve stejné nemocnici - její vlastní otec Alexander Zalaščenko, který se chce své dcery jednou provždy zbavit. Lisbeth totiž znamená nebezpečí pro něj i pro “Sekci” – nelegální skupinu uvnitř tajné policie, která mimo jiné odpovídá za to, že tenhle bývalý agent sovětské výzvědné služby zůstane i nadále v utajení... Novinář Michael Blomkvist se rozhodne, že nenechá Lisbeth v rukou státní spravedlnosti a požádá svoji sestru advokátku, aby Lisbeth u soudu zastupovala. Pokud přežije, bude muset s její pomocí prokázat svou nevinu a přimět soud a veřejnost, aby uvěřili jejímu neuvěřitelnému příběhu, v němž figuruje řada významných lidí, kteří se dopouštěli nebo alespoň tolerovali bezprecedentní násilí vůči bezbranným spoluobčanům ve snaze udržet se u moci. V souvislosti se soudem proti Lisbeth chystá nakladatelství Millennium zvláštní číslo, které má odhalit totožnost těchto lidí a jejich napojení na “Sekci”. Ta má ale dost prostředků a metod na to, aby tenhle „požár“ uhasila, ještě než se doopravdy rozhoří. Stačí umlčet Lisbeth a pisálka Blomkvista. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (542)
Důstojné zakončení celé trilogie Milénium, kterého jsem se hrozně bál, ale nakonec jsem byl neskutečně spokojený. Ono po druhém díle se nebylo ani čemu divit. Kopa scén, co nedávaly žádnej smysl, protože to film nevysvětlil, mě prostě hrozně štvalo. Jenže třetí díl byl ve svý podstatě tak jednoduchej, že se na něm nic extra složitého hledat nemuselo. Tak to nakonec dopadlo naprosto parádně a já si s klidem oddech, že mám za sebou jak knižně, tak filmovou trilogii, kterou jsem ze začátku vůbec neznal, pak jsem o ní lehce zaslechl a nakonec jsem jí absolutně podlehl. Vůbec se nedivím tomu, že ve Švédsku podle knih dělají procházky po Stockholmu a jsou na celou sérii tak šíleně hrdí. Nejzajímavějšjí je ale stejně fakt, že celou trilogii zfilmovali během jednoho roku do necelých sedmi hodin. To skoro vypadá, jak kdyby si ani nemohli dát záležet, ale nakonec to ale přecijen vypadá parádně. Tak zajímavé a komplexní příběhy ve světě knih a natož pak filmů jen tak člověk nesežene. Škoda, že samotný autor se nedožil čtvrtého dílu. Pořád tam bylo tolik otazníků na zodpovězení... ()
Mě se na celé trilogii líbí, jak je to chytlavě natočené. V tomhle díle je vlastně jen soudní proces a kecaj tam důchodci a přesto jsem byl dvě a půl hodiny napjatej a bavilo mě to. A to finální zůčtování v cihelně bylo perfektní. Člověk se úplně bojí toho kolose a baví se tím, až videoherním zdrháním po bednách. A byl tu asi nejlepší záporák. Perverzní švédskej doktor. Stejně je ale nejlepší první díl a hlavně proto, že tam dělá Lisbeth s novinářem dohromady a tvořej takovej dobrej tým. Tady jak se vždycky setkají jen na konci to nemá takovej drajv, ale zase se mi líbilo to odcizení. Po Pusherovi je toto další perfektní Skandinávská trilogie a já si musím dát na tamnější tvorbu větší pozor. ()
Jej, tak tohle nebylo příjemný. Jednička byla skvělá, dvojka obstojná, trojka rozporuplná a nezáživná. Už dvojka byla zmatená, ale dělo se to aspoň zábavně, kdežto tady člověk opět moc neví, co se děje, ale ještě se k tomu nudí. První dvě třetiny totiž stráví s Lisbeth v nemocničním pokoji, kde se neděje až na pár výjimek nic, střídá se to s prostřihy na rozhovory s nějakejma staříkama, co se tam do teď neobjevili, ale maj mezi sebou ultra-tajný techtle mechtle a odkazujou se na nějaký tajný společnosti a minulost, o který divák nic neví, a do toho ještě vrtá Blomkvist a ani jeho počínání není zrovna úplně přehledný a logický. Pak najednou nastoupila závěrečná část ze soudní síně, která měla grády, byla zajímavá a napínavá a člověk věděl, co se děje. Ten začátek to ale vynahradit nedokáže. Pro mě hodně velký zklamání, i když herci byli opět výborný. ()
Osobitý krimi thriller s řadou zajimavých herců, neotřepanou zápletkou, dobrou hudbou a občas působivou amotsférou. Je vidět, že takovýto žánr může vzniknout (a dobře vzniknout) i mimo USA a Francii. Soudní proces bylo asi to nejlepší, co mi tento snímek nabídnul. Ještě musím zmínit vynikající Noomi Rapace, jejíž "nepřítomná póza" je vskutku věruhodná a obdivuhodná. ()
Po absurdním kroku stranou ke zcela jiné tváři zápletky po Mužích, kteří nenávidí ženy v Dívce, která si hrála s ohněm, je Dívka, která kopla do vosího hnízda epochálním finále. Finále se vším všudy, má koule, má kulervoucí soudní velkovyvrcholení, všechno souvisí se vším, všechno do sebe zapadá, Lisbeth zase nosí číro jak blázen a na závěr se ukojí každý Lisbeth/Mikael shipper. Jestli takhle daleko dojde i Fincher nebo někdo po něm, tak to bude mega mazec. Obě série se zřejmě nejvíce rozklíží v polovině, ale na to propojení draků se špióny si ráda počkám. ()
Reklama