Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hloupou klukovskou nehodou z dětství zmrzačený Tommy Farrell (Robert Taylor) je geniální právní mozek, který se kvůli dosažení rychlého uznání a úspěchu dal na kariéru gangsterského advokáta a kompenzuje si tak alespoň částečně svůj fyzický handicap. I přes své postavení se ale on sám považuje za kulhavého kripla a outsidera, který navíc po svém zklamání v manželství nevěří ani ve svůj normální osobní život. Vše se ale mění ve chvíli, kdy potkává kabaretní tanečnici Vicki Gaye (Cyd Charisse), ve které nalezne milující osobu vedle které může začít opravdu žít. Tommy se tak rozhodne svůj dosavadní život radikálně změnit a nakonec i opustit služby mafiánského bosse Ricca Angela (Lee J. Cobb), pro kterého léta pracuje. Je ale nad slunce jasné, že se Ricco se svým "dvorním" advokátem nebude chtít jen tak jednoduše rozloučit. (KarKulA)

(více)

Recenze (9)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Ja teda s liquido26 zásadne nesúhlasím, v Leave Her to Heaven je farba úplne úchvatná a pracuje s ňou všetko od kostýmov až po motívy na tapetách, Party Girl má pár zaujímavých tanečno-speváckych kreácií, kde sú výrazné farby, inak je to vizuálne i obsahovo nevýrazná gangsterka, ktorá sa viac blíži proto-noirovkám z 30tych rokov, než dobovým žánrovkám. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Krásně barevný film-noir, kde ta barva funguje a nevadí (narozdíl od Leave Her To Heaven, které působilo díky barvě trochu uměle). Taylorova postava byla hodně zajímavá a on to samozřejmě skvěle zahrál. Příběh jako takový mohl být trochu svižnější a trochu mě zklamal konec. ()

kristianzen 

všechny recenze uživatele

Velmi dobré herecké výkony, skvělá práce s barvami, kompozicí a mizanscénou. Napětí až dokonce. Evidentní inspirace budoucích filmů, třeba Kmotra. Konec je takovým inteligetním happyendem, nezvyklým pro film-noir, který jsem nečekal, ale Haysův kodex, byl holt Haysův kodex. ()

KarKulA 

všechny recenze uživatele

Poslední Taylorův film točený pod kontraktem s domovským MGM (btw Taylorova smlouva se studiem, trvající 24 let, je považována za jednu z nejdelších v Hollywoodské historii. Počátek 50.l ale přinesl úpadek prestiže MGM, které se poprvé ve své historii dostalo do ztráty. V červnu1953 odstoupil z vedení L.B.Mayer, který studio řídil od r.1924, a pod vedením nového šéfa Sacharyho se začala měnit dosavadní strategie spočívající v držení si smluvních "stájových hvězd". Do konce 50l. nechalo studio dojít veškeré existující kontrakty, které již neobnovovalo. Po roce 1958 tak Taylor sice natočil ve spolupráci s MGM ještě 2 filmy, nikoliv však již jako jejich smluvní herec). Pro Taylora je tento film velice důstojným rozloučením s MGM, a jako mrzák Tommy je neodolatelně charizmatický (kdo by např. nehltal jeho vyprávění o tom, jak se mu v dětství stala nehoda) a film je jednoduše jeho one-man show, ve kterém na sebe občas strhne pozornost krásná Cyd Charisse svými tanečnímy kousky v roli barové tanečnice. Nelze opomenout ani Lee J. Cobba v roli mafiánského šéfa Ricca. Metrocolor asi trochu ubírá filmu na ponuré atmosféře, nicméně vzhledem k tomu že nejsem až tak ortodoxní fanda noirovské ponurosti a navíc se tam mnohokrát objevuje i prostředí kabaretu, tak jsem barvu jedině uvítala. Výtku mám snad jenom ke konci, který mohl být o krapet drsnější, ale i tak jsem film zařadila ke svým srdcovkám. Lehce slabších 5*. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Elegantně rozehraný melodramatický film-noir s připravovanou pomstou mafiánského šéfa, náhle však je jeho centrum ostřelováno policií.(max.70%) ()

Reklama

Reklama