poster

Fantom opery

  • Velká Británie

    The Phantom of the Opera

Horor / Drama / Mysteriózní

Velká Británie, 1962, 84 min

  • nash.
    ****

    Tajermný hlas, temné chodby v podzemí, děsivý fantom hrající na varhany, zkrátka klasika. I když tentokrát spíš tragický příběh než horror, přesto má kouzelně klasickou horrorovou atmosféru, za kterou vděčí klasickému rukopisu studia Hammer a práci jeho "hammer boys". Úžasná atmosféra, která hravě zahalí všechny možné lapsy v logice příběhu. Výborný tah je změna charakteru hlavní postavy a také závěrečná oběť, která příběhu dodává nečekanou sílu. Možná právě proto je pro mě Fisherův Fantom nejlepší filmovou adaptací klasické předlohy.(2.4.2013)

  • SOLOM.
    ***

    Tohle bylo mé třetí setkání filmové zpracování románu Gastona Lerouxe, které jsem měl možnost vidět a „bohužel“ musím říct, že klasika z roku 1925 je stále nejlepší. Byl jsem hodně zvědavý, jak se s tím popasuje zřejmě nejvytíženější režisér studia Hammer Terence Fisher. Přestože to nedopadlo vyloženě špatně, přece jenom očekávání bylo mnohem větší. Netradiční způsob zpracování známého příběhu byl na jednu stranu velmi zajímavým tahem, nicméně si myslím, že na druhou stranu ona „jalovost“ tomu ublížila asi nejvíc. Tedy hlavně z pohledu milovníka hororového žánru. Přece jenom dávám přednost ponuřejší atmosféře. Tím však rozhodně nechci říci, že by zdejší atmosféra byla vyloženě špatná. Byla prostě jiná, než jsem byl zvyklý u předešlých Fantomů. Dramatických scén tu bylo k vidění docela dost, dokonce dojde i k několika úmrtím, ale přesto jsem se nemohl zbavit pocitu, že ze scénáře cítím jistou naivitu. Zvláště co se minulosti samotného Fantoma týká, požáru tiskárny a následného úkrytu ve stokách. Přestože mě studio Hammer vždy uchvátilo svými nádhernými kulisami, kostýmy (tady tomu nebylo jinak), tak Fantomům úkryt byl tentokrát trochu odfláknutý. Tedy ve srovnání s jinými filmy. Abych ovšem jen nehanil je tu i celá řady pozitivních prvků, které určitě stojí za pochvalu. (herci,hudba)60%(8.9.2015)

  • StrYke
    ****

    Poněkud jiné zpracování slavného námětu o nevyrovnalém a něčím poznamenaném muži, který žije pod divadlem v kanálech a touží po pomstě, tentokrát poznamenalo samotného Fantoma, který již není tím zvířetem a pološílencem, jako v prvním filmovém zpracování z roku 1925, ale stal se dramatickou a politovánihodnou postavou, která i při jediné možnosti vybruslit z mizerného života bude zrazena a následně také vyhoštěna z normální lidské společnosti až do kanálů pod divadlo, které jí zničilo život ještě víc, než byl dříve. Teď ovšem nezešílí, jenom po léta očekává talentovanou dívku, která by splnila jeho poslední přání. Mimo hlavní postavy, kterou se samozřejmě stal samotný Fantom, se představí dvojice přátel a hlavní záporák, kterým se stane ředitel divadla. Sympatie jsou silné jak k jednotlivcům, tak k hereckému obsazení, které se snad nemůže nikomu zhnusit. To však ještě nehovořím o husté atmosféře, která sice není zas až tak silná jako v originále (kde byl Fantom ubydlen v o dost hlubším bludišti kanálových chodeb), ale stále je skvělá.(25.6.2011)

  • Němi
    ****

    Dej je misty nesmyslny a kvalita dialogu, slusne receno, nevyrovnana... ale brakove kouzlo, jake filmu umelo dat studio Hammer je nenahraditelne! __ Z peti zatim videnych adaptaci nechava za sebou Terence Fisher bez zavahani komedialniho Arthura Lubina (1943), kycoviteho Joela Schumachera (2004) i srackovniho Daria Argenta (1998), temným Dwightem H. Littlem a jeho fantomem Englundem vychází nerozhodně. A i kdyz Herbert Lom potesil, Claude Rains byl jen jeden. Uvidim, co na to Lon Chaney...(7.2.2010)

  • dopitak
    *****

    Aneb když distributor krade texty a ani se to nesnaží maskovat. Výborná stylová hammerovka, tentokrát v městském divadelním prostředí. Nejlepší filmy Hammer film production se vyznačují především skvělou atmosférou, která dělá i z "kousků" se scénářem slabším dobrý zážitek, na který divák rád po čase zavzpomíná. V tomto Fantómovi vše klape a šlape a divák tak může spokojeně podupávat.(7.4.2009)

  • - Do role fantoma byl zvažován Christopher Lee. Získal ji Herbert Lom. (Chatterer)

  • - Film je založený na románu Gastona Lerouxe "Fantom opery" z roku 1910. (Chatterer)

  • - Scény v opeře se natáčely v divadle ve Wimbledonu. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace