Reklama

Reklama

Vojížděči vodpadků

(festivalový název)
  • USA Trash Humpers
všechny plakáty
Trailer
USA / Velká Británie / Francie, 2009, 78 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Film sleduje životy starších sociálně patologických lidí v Nashvillu. Jejich oblíbenými činnostmi jsou sex s popelnicemi, rozbíjení televizorů, zářivek, odpalování petard. Film je vizuálně stylizován do podoby obehrané VHS kazety. (ash99)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

pmftsc 

všechny recenze uživatele

Bizarní série píčovin, retardovaná nedochůdnost, ještě podtrhovaná dementním smíchem. Chápu že to nemusí na každého zrovna zapůsobit, ale dá se u toho i dobře bavit. Třeba rozbíjení věcí si z dětství pamatuju jako jednu z nejzábavnějších aktivit vůbec, proč jsem s tím vlastně "přestal"? Spoustu věcí v tom bylo i zajímavým způsobem divných. Ke konci to bylo i míň dementní, než by jeden čekal. Po filmu jsme navíc (na festivalu otrlého diváka) u dveří dostali dobrá jablíčka (v jedné scéně ve filmu je návod jak do jablka ukrýt žiletku) :) ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

S tímto filmem to mám dost podobně jako se snímkem Saló aneb 120 dní sodomy - je to šílené, hnusné, odporné, divné, normální člověk to nemůže dokoukat, ale nedá se to jen tak rychle odsoudit odpadem. Považovat to za kravinu, v níž parta starých dementů kopuluje s popelnicema by bylo velkým podceněním, protože je tu celá řada až poetických a filosofických míst, jen jsou ukryté v dost divném hávu. Celá ta atmosféra je neopakovatelná. Je to vtipné, bizarní, smutné, ale ze všeho nejvíc děsivé (či přesněji: znepokojující). Pro mě osobně to je jeden z nejděsivějších filmů, co jsem v poslední době viděl. Není to horor jak má být, nejsou tu vraždící maniaci, duchové ani mimozemšťani. Je tu jen podivná noční můra, vykloubený svět, v němž přestávají fungovat základní hodnoty. A to je na tom nejděsivější. Procento, že mě sežere obří žralok, je celkem mizivé, ale takových hajzlů, co ,,nechtějí nic řešit, jen se bavit" a v rámci zábavy strkají žiletky do jablek nebo hází po lidech petardy, takových znám spousty. Vše korunuje výborný mnohoznačný konec. Mrzí mě jediná věc - že režisér nakonec vyměkl a neuskutečnil záměr nechávat VHS kazety různé poházené a takto film rozšířit mezi lidi. Kdybych někde objevil kazetu, pustil si jí a objevil tam tohle, asi bych se posral. ()

Reklama

Mackoun 

všechny recenze uživatele

Roztěkaný, ale svým způsobem vyklidněný bizár na pomezí mezi odpadem a povinností každého otrlého diváka. Pro mě samozřejmě must-watch záležitost, ačkoliv jsem u toho tak trochu klimbal. Bodejď by ne, když se tu každou chvíli ladně zpívá a stepuje... z klimbání mě však stále vytrhávaly protivné skřeky, jež postavy vyluzují v pauzách mezi chroptěním při souloži s nejrůznějšími předměty či trýznění dětské panenky na X různých způsobů. Krvavé konfrontace s dalšími podivnými entitami z okolí jsou jen další bonus navíc. Hodina a čtvrt stopáže bude pro většinu diváků nejspíš nepřekonatelně dlouhou výzvou, ale i za pokus to stojí, chcete-li si rozšířit obzory světové kinematografie zas o kousek víc. ()

Mr. Sandman 

všechny recenze uživatele

fascinující óda na hnus, vhs noční můra, nejzažší mez media a nikoliv jen vtipné a originální home-video! symbolika skrytá za rozbíjením TV obrazovek (nevyhnutelná autodestrukce videa pramenící z neustále upadající kvality produkce), neustálá potřeba kontroly nad neživými objekty prostřednictvím falu, to jsou jen některé aspekty režisérova pokusu o zobrazení té SKUTEČNĚ odvrácené stránky světa, Trash Humpers nemohl natočit nikdo jiný než Harmony Corine - režisér ctící zásady programového hnutí Dogma 95, jehož smysl pro zachycení vulgarity ve své nejautentičtější a nejsyrovější podobě je schopen rozdrtit šedou kůru mozkovou všech šosáků od Nashvillu až po Budapešť, možná poslední výrazný surrealista naší doby slouží jako prubířský kámen pro všechny pozérstvím načichlé pseudoznalce umění a naivně nabubřelé laické čtenáře filmového jazyka. takhle vypadá neomezená svoboda a alternativa v umění i v životě... ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Forma hladí dušu zberateľom podivných videokaziet. No nielen im. Možno sa Vám niekedy stalo, že ste videli človeka, čo revom a nadávkami účtoval s celým svetom. Ak nie, tak smradľavý a výkalmi nasatý typ zažil temer každý. A možno ste zažili niečo iné: kreatívne odchýlky na hrane. Upozorňujú na to, že v spoločnosti čosi smrdí. Tak sa na to upozorní páchnucou performanciou, primeranou zlej východiskovej situácii. Zvyčajne radikálnym a šokujúcim gestom tvorivej svojvôle. Obskakovači odpadkov pozývajú do tohto sveta. Do sveta umenia vylúčených. Sociálne, spoločensky i morálne. Výber záleží na divákovi a jeho postoji k svetu k jeho hodnotám. Inak na šukačku s odpadom bude hľadieť obdivovateľ pop kultúry, inak vládna väčšina (roky otrokom servírujúca vlastné mocenské hodnoty) a inak umelci, pankáči a tak ďalej. Obskakovači ukazujú aj to, že ich morálka nemusí byť vadná. Vadnými sú totiž často hodnoty väčšinovej spoločnosti. Hrdinovia filmu ničia, popierajú veci tvoriace podstatu 99% obdivu aj obsahu dnešnej spoločnosti. Posvätné predmety techno-otrokov (dnešnej populácie): televízne obrazovky, prehrávače hudby, rádiá, neónové trubice. Je to ústredná os toho, čo nás každodenne obklopuje, v čom sa pohybujeme, po čom túžime. Hrdinovia filmu nachádzajú humor aj v absurdnom, zlovoľnom ponižovaní, výsmechu a ubližovaní. Toto nech si preberie každý po svojom. Ako napísal užívateľ Davered: priestor pre interpretáciu je široký. Je to tvorba mentálneho okraja? Alebo rebelantské gesto rozumu voči potratovej, umelohmotnej dobe - spoločnosti odrazu? Niektoré prejavy tejto tvorby pripomínajú výčiny detí. Tie sú spontánne, tak čo? Nejde o autentický záznam. Len performancia do dôsledkov. S nasadenými maskami starcov. Najväčšie potešenie svojráznemu triu a spriazneným týpkom robia kopulačné pohyby so všetkým, čo stojí na verejných priestranstvách (stromy, lampy, kríky) no najmä s tým, čoho sa ostatní zbavili ako nepotrebného. Pretože oni sú takí istí. Starí, použití, nepotrební. Svoj k svojmu. A tak eroticky milujú to, čo väčšina, ktorá ich odhodila odhadzuje. Soundtrackom je opakovaná pieseň o troch malých diabloch spievaná aktérmi a do uší sa zarezávajúci hrdelný smiech režiséra. Poznámky: Užívateľ dr.Orlok to prirovnal k sérii Jackass. Áno Jackass po vypití mocného vývaru z koreňa durmanu a vyfajčení obrej fajky hašišu zároveň. A k otázke ancientone - aký je vzťah protagonistov k separovaniu? Z filmu nebolo zrejmé, či sa do smetiakov ejakulovalo. Pokiaľ áno a išlo o koše na bioodpad, išlo o rešpekt k separovanému zberu. Ak striekali do nádob s čistým kovovým či skleným odpadom, vytvárali by tak znečistený odpad; ak chám vyšľahli do koša s papierom, vytvoril by sa tým kompozitný zlepený materiál. V uvedených prípadoch by ich vzťah k separovaniu bol ľahostajný až negatívny. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (6)

  • Film mal pôvodne začínať ako skupina fotiek zobrazujúcich vandalizmus hlavných aktérov. Tieto fotky však vyšli tak strašidelne, že Harmony Korine začal premýšľať nad tým, že "možno by to mohol byť film". (ash99)
  • Film byl natočen v Nashvillu, hlavním městě státu Tennessee. (KlonyIlony)
  • Na otázky, proč jsou hlavní postavy tak násilnické, Harmony Korine odpovídal, že: „Ve zkáze a chaosu můžeme nalézt určitou krásu. I přes vraždy a strašné věci co dělají, bychom mohli říct, že tyto postavy jsou básníky nebo mystiky. Tančí ve střepech, rozbíjejí věci a pálí je, ale nikdy jsem je neviděl smutné. Mají se skvěle a užívají si to.“ (Gnoma)

Reklama

Reklama