poster

Maškaráda čili Fantom Opery (divadelní záznam)

Komedie

Česko, 2009, 165 min

  • Herráček
    *****

    Divadlo v Dlouhé si adaptacemi Pratchetta získává můj obdiv... Smrť, i když tentokrát téměř bez prostoru, opět vynikající (ne nadarmo o přestávce pan Kantůrek mluvil o "Smrťofilech... Řekl bych, že i u nás jich bude dost)... Táborského herectví mi k srdci nepřirostlo, ale špatné zde rozhodně není... Vondráček jako Sardelli se svými "operními kreacemi" a výborně přetaženou teatrálností (a samozřejmě se závěrečným Chrchly, chrchly... Chcíp, chcíp) většinou strhává pozornost na sebe... Nehodlám srovnávat se Soudnými sestrami, protože sám nevím, na kterou stranu se přiklonit... Takže samostatně - myslím, že Sir Pratchett může být zase maximálně spokojen... (tentokrát si sice nejspíš neodnesl kašpárka, ale to snad ničemu nevadí...)(11.1.2010)

  • Fingon
    ****

    Líbilo se mi to méně než Soudné sestry, děj není tolik sevřený a vlastně jde jen o řadu scének za sebou (přičemž se dosti ke slovu dostává stříh, který v divadelním záznamu působí ještě více než obvykle opravdu nepatřičně - tohle by lépe vypadalo jako film či alespoň inscenace). Nejvíce mě pobavil Krysí Smrť, ten obyčejný bohužel nedostal moc prostoru (tohle údajně bylo pro televizi vystřihnuto). Jo a Sardelli mi strašně připomněl brněnského herce a skladatele docenta Martina Dohnala:)(25.12.2009)

  • suicide
    ****

    Po Soudných sestrách nás Česká televize s Divadlem v Dlouhé konečně obšťastnilo druhým zpracováním knihy z pera Terryho Prachetta. Turek, Vondráček a Táborský - trojice, která svým herectvím zastiňují i všechny ostatní - a to přitom divadlo má vynikající herce. Co mě dostalo nejvíc? "Vložíte do toho peníze a vypadne vám opera." Úžasné ekonomické smýšlení :D(18.1.2010)

  • Valentin
    *****

    S pokračováními to bývá těžké a se zpracováním další knihy autora pro jeviště je to podobné. Naštěstí tentokrát se Divadlo v Dlouhé vytasilo s trumfem v podobě Jana Vondráčka, ke konci už strhává pozornost jen na sebe. Oproti Soudným sestrám je tu ještě více vidět to neuvěřitelné zkrácení oproti knížce a neustálé přepínání děje z jedné části Zeměplochy na druhou. Co ale potěší je vynikající hudební stránka divadla, árie Královny noci pištivým hlasem, Questa porta několika hlasy nebo odkazy na muzikály (o melodii z Fantoma opery, která se každou chvíli objeví, ani nemluvě).(4.4.2011)

  • Moly
    ****

    Pro mne trochu nesnadné hodnotit něco, co jsem měla tu možnost vidět naživo, byť v jiném divadle (Moravské divadlo v Olomouci) a v přeci jen poněkud pozměněné úpravě. Změn ve scénáři není tolik, kolik by se mohlo zdát. Táborský i Vondráček jsou (podle mne) skvělí, nicméně Urban a Juřica byli prostě lepší. Nad to něco Maškarádě chybí. Snad trochu větší spád. Dobré, ale ne vynikající či výborné, přesto fanouška Terryho Pratchetta jistě potěší.(26.12.2009)

  • - Tato hra se v Divadle v Dlouhé hrála mezi premiérou v roce 2006 a derniérou v roce 2011 celkem 80krát. (Kevinator)

  • - Představitelka Kristýny (Magdalena Zimová) zpívala veškeré písně živě bez úprav, čemuž zprvu nevěřil ani sám Terry Pratchett, který představení navštívil. Musela mu tedy po představení v šatně svůj part přezpívat, za což od něj sklidila aplaus. (Novom)

  • - Během jedné sezóny si představitelka Stařenky Oggové (Jaroslava Pokorná) zlomila nohu. I se sádrou však odehrála několik představení. Pro některé scény používala berle, většinou se ale nechala vozit na invalidním vozíku. Ten řídila režisérka představení Hana Burešová, aneb jak prohlásil před představením Miroslav Táborský: "Režisérka nejenomže vymyslela vlastní představení a určila hercům, kudy se mají pohybovat, ona je během představení dokonce po scéně i vozila, čímž dovedla režii k naprosté dokonalosti." (Novom)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace