• Drom
    *

    Obávám se, že tenhle seriál jsem nějak nepobral. Už rozlišit toporné hlavní postavy, které vypadaly podobně a podobně taky blábolily, bylo dost těžké. Ještě že jednoho z nich daboval strašný Ivan Vyskočil, nebo co, tak jsem se občas chytil. I ty buchty v seriálu byly nějaký ošklivý a i když ta míň ošklivá ukázala kozy, stejně sem nepobral jejich myšlenkové pochody. Okolní křoví bylo někdy i dobře zahraný (když to náhodou byl vyjímečně herec), ale kde nejsou dialogy a spád, je to stejně k ničemu. Rovina týkající se vývoje letadla byla nudná a svou pitomostí to nezachraňuje ani ta osobní. Výprava a letadla pěkný, ale totálně zmateně udělaný a sestříhaný, kamera byla podivná, scény končí upřeným záběrem na nějakou nevzhlednou obludnost, některé nájezdy dělal kameraman s parkinsonem v pokročilém stádiu a to nemluvím o vycpávkových průstřizích působících zaručeně věrohodně. I proto, že po prvním dílu naprosto nebylo jasné, jak to dopadne a tak nakonec nepřišlo překvapení. Jen další nudný fráze. Až do konce. Jedna hvězdička za techniku, ale ani kvůli ní to za to vlastně nestojí.(9.4.2015)

  • wayne99
    ****

    Po dnešním shlédnutí druhého dílu (první mi bohužel unikl) musím hodnotit pozitivně, protože jako letecký fanda dokážu ocenit (pro nezasvěcené diváky) možná nudné dialogy, např. o řešení motoru s radiálním vs. axiálním kompresorem a další vesměs technické debaty. Plusem seriálu je také to, že není pojat jako politická agitka a drží se především dobových faktů a snaží se navodit atmosféru a obtížné podmínky, ve kterých letoun vznikal. L-29 Delfín byl vynikající cvičný letoun, který se stal na dlouhá léta standartním typem pro všechny státy (s vyjímkou Polska) Varšavské smlouvy, tedy tzv. východního bloku, byl vyráběn v (na naše poměry) obrovských sériích a zajistil našemu letectvu skvělou reputaci. Pokud je tento seriál zamýšlem jako hold všem, kteří se na jeho vzniku podíleli, pak je to určitě chválihodný počin, tím spíš že takových snímků je v naší filmografii poskromnu.(21.2.2013)

  • Oktavianus
    *

    Jako zaměstnanec sesterské společnosti TV Barrandov, která navíc má za úkol dělat Letícímu delfínovi PR, bych to měl ohodnotit výš. Ale nemůžu, přestože (nebo možná právě proto) jsem viděl všechny díly ještě předtím, než šly do vysílání. Ze všeho nejvíc mi to připomínalo Plechovou kavalérii, následně pak samozřejmě Inženýrskou odyseu. Plno klišé, nudných dialogů, mizerných hereckých výkonů (Edward Tomas byl největší omyl tohoto seriálu). Není to tak očividná socialistická agitka, ale agitka pro československé socialistické letectví. Možná, kdybych byl fanda do letadel, dal bych o hvězdu či dvě výš; kdybych byl fanda minulého režimu, tak taky, nejsem ale ani jedno. Prostě jde o mizerný a nudný československý seriál.(23.2.2013)

  • Snorlax
    **

    Nejzajímavější na celém seriálu je obsazení představitelů doktorů Sovových, přičemž Ladislav Chudík zde hraje Karla. Méně zajímavým prvkem je ta podivná ženština, která se i přes jeho totální nezájem provdá za hlavního hrdinu. O jejích psychických poruchách jsme informováni jen sporadicky. Když ji muž opustí o svatební noci, usměje se a jde dumat o tom, kterak se i s nemluvnětem přestěhovat co nejblíže milovanému muži. Že dítko hlavního hrdiny a jeho podivné paní záhy po narození chodí, již nemůže nikoho vyvést z míry. Obávám se, že tuším, co chtěla ČT po Kavčiakovi vystříhat: všech sedm dílů. Pro milovníky letadel se určitě najde pár sympatických záběrů. Ale doporučuji jim, aby se raději podívali na nějaký dokument, ten je nebude zatěžovat obskurním dějem.(2.4.2013)

  • kebom
    ***

    Vcelku nepochopiteľne trezorový ponovembrový film, asi novej garde prekážali súdružské oslovenia a reči o Sovietoch... Inak si neviem vysvetlič, čo chceli vystrihovať. Mne skôr prekážalo asi tisíc záberov na MIG 15 - vzlietajúci, pristávajú, rolujúci na dráhu atď. Akú takú dramatičnosť deja režisér dosahoval aj v strižni, obrazy sa pomerne rýchlo prelínajú... Výhodou je kombinácia starého a mladého hereckého ansámblu, prekvapil ma príjemne Edward Tomas, ktorého som nikdy v živote nikde doteraz nevidel hrať a si už ani neuvidím. Zaujímavý seriál, ktorý však veľmi nenadchne ale ani ani neurazí...(23.10.2014)

  • - Jeden z prototypů Delfínu XL-29 je dodnes k vidění v leteckém muzeu Praha-Kbely. Celkem bylo vyrobeno 3 665 kusů tohoto letounu. (Foxhound#1)

  • - V prvním díle lze ve scéně procházení výrobní linkou spatřit rozestavěné letouny L-39 Albatros. Tento letoun však byl nástupcem L-29 a začal se vyrábět až v roce 1970, tedy 11 let po prvním vzletu L-29 Delfín. (Foxhound#1)

  • - V šestém díle je za startujícím MiGem 21 v pozadí vidět pražský Žižkovský televizní vysílač, který se však začal stavět až v roce 1985. (Stejšn)