Reklama

Reklama

Epizody(7)

Obsahy(1)

Mladý inženýr Velínský stojí o práci v leteckém podniku. Konstruktér inženýr Solana o něj nemá zájem. Až když se zřítí vrtulové letadlo a Velínský objeví příčinu havárie, místo dostane. Vzápětí nastává problém, které se táhne celým seriálem - Velinský usiluje, aby továrna vyráběla proudová letadla... (oficiální text distributora)

Recenze (30)

triatlet 

všechny recenze uživatele

Výborná výprava, která je ovšem téměř nefunkční. Kromě letadel a kreslení totiž seriál postrádá jakýkoliv příběh. Na konec 80. let už autoři scénáře mohli zařadit nějaké propojení na historii. Navíc i partnerské vztahy jsou jako z prvorepublikové červené knihovny (naprosto asexuální). Vztah exmanželů Hálkových je téměř parodický - lekavá Ivana Vávrová spíš vzbuzuje smích... Seriál ocení pravděpodobně fanoušci letecké techniky. Celkově nudně unylé. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Naprostá špaténka fungující jen jako ahistorická raritka. Ale samozřejmě děkujeme Barrandovu za otevření trezoru. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

TV Barrandov zašmátrala v archívu a vyndala vpravdě trezorový film! Po prvním odvysílaném dílu má zkušenější divák protřelý Dietlovskou a Sokolovského tvorbou pocit, že sleduje další Inženýrskou odyseu avšak tentokráte z krapet atraktivnějšího prostředí leteckého podniku (Hlubočanské strojírny byly fakt průda). I zde máme nadějného konstruktéra - Velínského, který stejně jako Satoranský nechce modifikovat zaběhnutý avšak zastaralý tkalcovský stav Čtyřstovku (zde je to cvičný vrtulový letoun S8), ale navrhuje vyrábět cvičný proudový letoun vlastní konstrukce. Perpetisem zde má být L29 Delfín... Samozřejmě staří kozáci považují mladý kádr za snílka a jeho představám i návrhům se jen smějí. Svojí roli hraje socialistická setrvačnost v rozhodovacích procesech a nepružnost reagování hlavně u starých vedoucích pracovníků.... Zatímco v Odysee je to jako na houpačce a prototyp stavu ke všemu obšlehnou Japonci, zde už na konci prvního dílu dostává hlavní konstruktér Solana (Chudík) od ministra za úkol skončit s pracemi na neperspektivní S8 a začít na prouďáku.... V dalších dílech pak sledujeme jak postupně takový cvičný podzvukový letoun vzniká od prvních skic tužkou, studií po zkoušky modelů v aerodynamickém tunelu atd... Termíny jsou šibeniční a tak se v socialistickém ČSSR koketuje s myšlenkou namontovat do Delfínu britský motor Viper... K tomu také posléze dojde, ale team má za úkol aby do soutěže cvičných prodových letounů, která se má konat za rok v Sojuzu udělali vlastní motor. A tak na pozadí vzniku nového letounu můžeme sledovat jak vztahy rodinné, tak na pracovišti. Do procesu vzniku letounu navíc zasahuje jak ministerstvo, tak armáda a tak o zvraty ve filmu není nouze. Herecké výkony některých (hlavně hlavního hrdiny) dabovaného Ivanem Vyskočilem jsou toporné. Do role hlavního hrdiny byl navíc nasazen naprosto nesympatický herec. Některé postavy se chovají naprosto nelogicky a co mne opravdu iritovalo bylo velké množství citátů a mouder, kteří jednotliví aktéři při vzniku Deflína pronášeli... V jedné z hlavních rolí konstruktérského týmu se objevil trochu neočekávaně i Jan Kačer. Oceňuji velké množství záběrů na Migy 17, Migy 19 a v závěru i na L29 a Mig 21, jelikož se hodně natáčelo i v exteriérech na skutečných letištích. Tyhle klasické ruské stíhačky jsou fakt nádherné. Jestli něco vysoce vyzdvihuji tak je to ´herectví pana Zindulky. Jeho vechtr byl lidsky dojemný a krásný.. Nevím jak moc film kopíroval vznik Delfínu předchudce to L39 Albatrosu a vlastně posléze i Alky. Jako nahlédnutí pod pokličku konstrukčních dílen to bylo fajn, v souhrnu tomu však dávám dvě ulomené lopatky. * * ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nejzajímavější na celém seriálu je obsazení představitelů doktorů Sovových, přičemž Ladislav Chudík zde hraje Karla. Méně zajímavým prvkem je ta podivná ženština, která se i přes jeho totální nezájem provdá za hlavního hrdinu. O jejích psychických poruchách jsme informováni jen sporadicky. Když ji muž opustí o svatební noci, usměje se a jde dumat o tom, kterak se i s nemluvnětem přestěhovat co nejblíže milovanému muži. Že dítko hlavního hrdiny a jeho podivné paní záhy po narození chodí, již nemůže nikoho vyvést z míry. Obávám se, že tuším, co chtěla ČT po Kavčiakovi vystříhat: všech sedm dílů. Pro milovníky letadel se určitě najde pár sympatických záběrů. Ale doporučuji jim, aby se raději podívali na nějaký dokument, ten je nebude zatěžovat obskurním dějem. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Jako zaměstnanec sesterské společnosti TV Barrandov, která navíc má za úkol dělat Letícímu delfínovi PR, bych to měl ohodnotit výš. Ale nemůžu, přestože (nebo možná právě proto) jsem viděl všechny díly ještě předtím, než šly do vysílání. Ze všeho nejvíc mi to připomínalo Plechovou kavalérii, následně pak samozřejmě Inženýrskou odyseu. Plno klišé, nudných dialogů, mizerných hereckých výkonů (Edward Tomas byl největší omyl tohoto seriálu). Není to tak očividná socialistická agitka, ale agitka pro československé socialistické letectví. Možná, kdybych byl fanda do letadel, dal bych o hvězdu či dvě výš; kdybych byl fanda minulého režimu, tak taky, nejsem ale ani jedno. Prostě jde o mizerný a nudný československý seriál. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Budovatelský etos v reálně-socialistickém podání. 1)  Tak si to spočítáme. Máme tu amatérský outlook seriálu, bezkrevné herecké výkony (29letý Edward Tomas vskutku září) a suché, nezajímavé dialogy (41letý scenárista a režisér Vladimír Kavčiak)._____ 2)  Nedivím se, že jsem seriál v době svého vzniku ani nezaznamenal._____ 3)  Možná, kdybych byl vášnivý fanda historie letectví... ale já nejsem._____  4)  Jinak vše poněkud podrobněji již vystihl Big Bear**.                          .                        .                        .                     . ()

PatoP 

všechny recenze uživatele

Letící delfín je najtechnickejší a najodbornejší seriál aký kedy v ČST vznikol. Všetko sa točí len okolo vzniku lietadla L-29 a rodinné záležitosti hlavného hrdinu sa dostávajú výrazne do ústrania. Hádam najslabším článkom je tu obsadenie hlavnej postavy. Vzhľadom k tomu, že Edward Tomas je neherec, nepodal zlý výkon, no takú rozsiahlu úlohu mal režisér predsa len obsadiť skúsenejším hercom. Dosť to tomuto seriálu uškodilo. No aj napriek tomu je to plnohodnotný seriál, ktorý bol diel od dielu zaujímavejší. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Mimoradne spatny serial, vhodny pouze pro skalni fandy letectvi (vyvoj L-29), coz ja ale nejsem. Me potesila jen ucast puvabnych zen, a to zejmena luxusni a sexy vyhlizejici Ivany V. P.S.: mozna, ze kdyby to smysluplne zestrucnili, zvolili do hlavni role jineho herce, a natocili to jako bezny 90 minutovy film, bylo by to lepsi. 2- ()

kebom 

všechny recenze uživatele

Vcelku nepochopiteľne trezorový ponovembrový film, asi novej garde prekážali súdružské oslovenia a reči o Sovietoch... Inak si neviem vysvetlič, čo chceli vystrihovať. Mne skôr prekážalo asi tisíc záberov na MIG 15 - vzlietajúci, pristávajú, rolujúci na dráhu atď. Akú takú dramatičnosť deja režisér dosahoval aj v strižni, obrazy sa pomerne rýchlo prelínajú... Výhodou je kombinácia starého a mladého hereckého ansámblu, prekvapil ma príjemne Edward Tomas, ktorého som nikdy v živote nikde doteraz nevidel hrať a si už ani neuvidím. Zaujímavý seriál, ktorý však veľmi nenadchne ale ani ani neurazí... ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Co si vybavuji, tak je to jediný TV seriál o vývoji nějakého letadla. Vzhledem k tomu, že natáčení probíhalo v roce 1989 a k následným událostem v naší zemi, bylo uvedení odloženo. 23 let je však poměrně dlouhá doba na to, aby ztratil vše ze svého půvabu. Po sedm dílů je prezentován návrh, boj o konstrukci a vývoj letadla Delfín L-29 a to na poli vývojářů. Vše se tedy odehrává na vedoucích místech a do dílen se nahlíží opravdu jen okrajově. S velikým úspěchem je to dotáhnuto do zdárné konce. Příběh je lehce okořeněn soukromým životem hlavní postavy. A tak se tu jen jedná, prosazuje, rozčiluje, zkrátka vyvíjí. Na dnešní dobu je to už značně pomalé a nezáživné, a hodně těžko už někoho osloví. Z nostalgického hlediska se však nato dívat dá. Jedná se o náročný, odpočinkový seriál o tlachání pánů inženýrů jak to jde a nejde, o problémech s motorem a co na to Sovětský Svaz. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Obávám se, že tenhle seriál jsem nějak nepobral. Už rozlišit toporné hlavní postavy, které vypadaly podobně a podobně taky blábolily, bylo dost těžké. Ještě že jednoho z nich daboval strašný Ivan Vyskočil, nebo co, tak jsem se občas chytil. I ty buchty v seriálu byly nějaký ošklivý a i když ta míň ošklivá ukázala kozy, stejně sem nepobral jejich myšlenkové pochody. Okolní křoví bylo někdy i dobře zahraný (když to náhodou byl vyjímečně herec), ale kde nejsou dialogy a spád, je to stejně k ničemu. Rovina týkající se vývoje letadla byla nudná a svou pitomostí to nezachraňuje ani ta osobní. Výprava a letadla pěkný, ale totálně zmateně udělaný a sestříhaný, kamera byla podivná, scény končí upřeným záběrem na nějakou nevzhlednou obludnost, některé nájezdy dělal kameraman s parkinsonem v pokročilém stádiu a to nemluvím o vycpávkových průstřizích působících zaručeně věrohodně. I proto, že po prvním dílu naprosto nebylo jasné, jak to dopadne a tak nakonec nepřišlo překvapení. Jen další nudný fráze. Až do konce. Jedna hvězdička za techniku, ale ani kvůli ní to za to vlastně nestojí. ()

Karp 

všechny recenze uživatele

Po prvním dílu jen dvě hvězdičky. Dialogy byly poměrně slabé, děj rozvleklý, těžící a zároveň marně hledající romantiku letectví a snů o létání. Nápad skvělý, provedení slabší. Dabing hl. představitele E. Thomase I. Vyskočilem vyloženě rušil. Jan Velínský tak díky tomu působí odtažitě až nevýrazně. ()

Markuss 

všechny recenze uživatele

Atraktivní téma i prostředí, ale naprosto promarněný potenciál. Sedmidílná série nenabízí kromě pěkných leteckých záběrů a nahlédnutí do areálu leteckého výzkumu nic zajímavého. Postavy jsou většinou nesympatické a jejich problémy nudné, bez špetky invence. Tenhle seriál nemohl na konci 80. let fungovat ani jako propaganda a tak je dobře, že spatřil světlo světa až s takovým odstupem. Palec nahoru, za to, že se někdo věnoval takovému tématu, dneska se točí tisíce seriálu z přiblblých prostředí o ničem, na druhou stranu, kdyby "Letící delfín" nebyl o letectví, tak bych to asi zabalil po prvním dílu. ()

wayne99 

všechny recenze uživatele

Po dnešním shlédnutí druhého dílu (první mi bohužel unikl) musím hodnotit pozitivně, protože jako letecký fanda dokážu ocenit (pro nezasvěcené diváky) možná nudné dialogy, např. o řešení motoru s radiálním vs. axiálním kompresorem a další vesměs technické debaty. Plusem seriálu je také to, že není pojat jako politická agitka a drží se především dobových faktů a snaží se navodit atmosféru a obtížné podmínky, ve kterých letoun vznikal. L-29 Delfín byl vynikající cvičný letoun, který se stal na dlouhá léta standartním typem pro všechny státy (s vyjímkou Polska) Varšavské smlouvy, tedy tzv. východního bloku, byl vyráběn v (na naše poměry) obrovských sériích a zajistil našemu letectvu skvělou reputaci. Pokud je tento seriál zamýšlem jako hold všem, kteří se na jeho vzniku podíleli, pak je to určitě chválihodný počin, tím spíš že takových snímků je v naší filmografii poskromnu. ()

Humungus_pan 

všechny recenze uživatele

Až do konce prvního dílu jsem byl velmi skeptický, ale pak to tak nějak škublo. Jasně, smrdí z toho osmdesátky až slzí oči, ale to už tak u seriálů z osmdesátých let bývá. ()

Phex 

všechny recenze uživatele

Proč seriál? Kdyby se to prostříhalo tak ze sedmi hodin na jednu, byl by z toho slabší tv film. Takhle je to vpodstatě jen zkouška divákovi trpělivosti. Přitom téma je atraktivní, kdo by neznal L 29 Delfín, naše nejúspěšnější poválečné letadlo. ()

Reklama

Reklama