Režie:
Zack SnyderKamera:
Zack SnyderHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Dave Bautista, Ella Purnell, Omari Hardwick, Ana de la Reguera, Theo Rossi, Matthias Schweighöfer, Nora Arnezeder, Hirojuki Sanada, Garret Dillahunt (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Las Vegas zaplaví nemrtví a parta žoldáků vsadí všechno na jednu kartu, když se odhodlá k největší loupeži v dějinách uprostřed karanténní zóny. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (672)
Snyder je pro mě tvůrce, co natočil jednu střízlivou pecku, kterou si jednou za čas s chutí připomenu a zbytek jeho filmografie jsou pro mě kusy, u kterých přivírám oči. Někde jedno, jinde obě. Po Úsvitu mrtvých je to jedna velká koupačka v CGI a nahánění stylu. Příběh nehraje roli. Až je mi Zacka trochu líto, Připomíná mi školáka, který se snaží být za každou cenu cool, ale ať přijde s čímkoliv, pořád to tam není. Army of the Dead má na těch přísných 148 minut dost málo silných momentů i nápadů. A upřímně mě děsí, že by tu mělo vzniknout celé zombie universum, kde se budeme pohybovat dozadu, pak zase dopředu. Tohle není látka, která si to zaslouží. ()
Kravaťáci z Netflixu si opět mnou ruce, ale my znovu dostali utahané cosi. Nepohlídali si jiné tvůrce, došlo i na Zacka Snydera, který zase chtěl až moc, ale nezvládl ani to základní. Osobitý, řemeslně velmi schopný, zvyklý na mravenčí práci. Jenže často uplácané na řídkém ději. Přitom znovu docela solidně vtáhne. Platilo to u Úsvitu mrtvých, platilo i třeba u Sucker Punch. První čtvrthodinky v jejich případě měl stylové. I tady je to slušný rozjezd, ovšem co přijde potom, je minimálně rozpačité. Leccos postrádá jakoukoliv vnitřní logiku a nikdo si neláme hlavu s tím, vysvětlit, proč a jak. Každopádně v zombie nákazou postihnutém Las Vegas je v jednom kasinu sejf plný prachů, po kterých nikdo nebude pátrat. Do útrob objektu se má dostat elitní zabiják (nyní kuchtík) s bandou nezajímavých přihrávačů, kteří mají vypadat cool a cedit (otravné) hlášky. A nedej bože, když se mají v kritických momentech chovat nějak smysluplně. Odpravování zombíků je alespoň trochu zábavné až v druhé polovině (třeba přestřelka mezi hracími automaty a pokerovými stoly), ale jinak je to prolezlé průměrem, patosem, předvídatelností a zbytečnými scénami. Letos je to zatím bohužel zklamání za zklamáním. ()
Jako opravdu dvě a půl hodiny? To bych nechtěl vidět director's cut... Někdy špatný sestřih filmu ublíží víc, než hloupý děj. Viz třeba Tanec s vlky, který je v klasické 3 h verzi naprosto luxusní podívanou a v prodloužené verzi se na to nedá dívat... Tady mi vadilo pár nových nápadů do světa zombie, jako superinteligentní kmen, zombie tygr, zombie kůň, na kterém se vůdce klanu prohání, zombie dítě... Nebo takhle, nevadilo mi ty nápady, vadilo mi jejich zpracování... Tak jalově podané... Postavy nejsou nic extra. Člověk vlastně jen čeká, kdy něco poserou a umřou... Na to, kolik jim bylo ponecháno času na sžití s divákem, tak je až neuvěřitelné, jak člověk sere na to, kdo má jakou motivaci a jak skončí. Na všechno je moc času, nikdo nikam nespěchá. Za 20 minut přiletí atomovka, my musíme naložit 200 milionů a stejně se zastavíme a budeme stát a žvanit jalové kraviny jako dementi. Nejvíc mě pak na konci štvalo, jak každou vteřinu má přiletět atomovka a my stojíme ve dveřích vrtulníku a kecáme rodinné sračky a čekáme, než hlavní zombie dorazí a natrhne nám prdel... Pak už jsem jen čekal, až přiletí ten trapný šedý proužek bomby, vybuchne po nárazu na zem a všichni do něj budou čučet jak jelita... (Je to tak rychlé, že proužek ani neuvidíte, atomovka vybuchuje obvykle cca půl kilometru nad zemí, protože v zemi udělá kráter a nic moc z toho, a kdo se jednou podíval do výbuchu jaderné pumy bez ochrany očí ve stylu svářečské kukly, už nikdy nic neviděl). A ještě jedna drobnost, trezor, sebevětší, neochrání člověka před ozářením, nemluvě o nárazu a tlaku, žáru... V epicentru výbuchu je několik vteřin až pár desítek tisíc stupňů Celsia, standardní teplota v okolí výbuchu je kolem 4000 stupňů... Člověk by to v tomto typu filmů neřešil, ale ono se to bere tak vážně a umělecky... ()
Táhne se to jak sliny vod huby nemrtvýho tygra. Dialogy a logika smrdí podpažďákem zombie pěšáka. Naroubovanej týmovej paskvil je spíš otravnej než zajímavej a zamlžování nebo rozostřování scén je fakt lahůdka, asi jako kdybyste si chtěli dát k točenýmu pivu krupičnou kaši 🤮 Pár dobrých momentů se ale najde, akce je celkem dost, avšak začíná se rozjíždět až spíše ke konci. Nemám potřebu to vidět někdy znovu, spíš mi moje hlava nabízí slovo: zbytečný. ()
Mám výhodu, že jsem to čekal horší, mnohem horší, především, když jsem viděl stopáž. Vlastně ta mě nalákala, říkal jsem si, jak můžou zombie filmy hodit na takovou stopáž. Dalo se to ustát i když dějové záplatky byly někdy až směšné, odsejpalo to slušným tempem, ale Dave Bautistu fakt nedávám, ten je herec a to i akční asi jako je lenochod dravá šelma. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (26)
- Vo filme sa objaví billboard s reklamou na kúzelníka Larryho Fonga. Zack Snyder a Larry Fong spolupracovali na filmoch 300: Bitva u Thermopyl (2006), Strážci - Watchmen (2009), Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) a Sucker Punch (2019). Fong je kameraman a v skutočnom živote je taktiež kúzelník. (belinko)
- První film Zacka Snydera natočený na digitální film. Všechny předchozí filmy byly natáčeny na 35 nebo 65 mm film. Jedinou výjimku tvoří epilog z Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021), který Snyder natáčel digitálními kamerami kvůli pandemii koronaviru. (HellFire)
- Těsně před úvodními titulky, ve scéně, kdy Zeus sleduje Las Vegas, můžeme na obloze zahlédnou dvě UFA. (HellFire)
Reklama