Komentáře uživatelů k TV filmu (53)

  • Malarkey
    ***

    Smyčku mi tenhle film stáhnul pekelnou. Škoda jen, že neumim dělat uzle. A další problém je, že skutečnýho komanče jsem naštěstí nezažil. Takže tu nenávist nedokážu pořádně vstřebat. Ale jako film mě to zaujalo.(10.1.2010)

  • Enšpígl
    ****

    Jako člověk žíjící v zemi ( jako jediný ve střední evropě ) kde v rámci demokratických principů musím snášet existenci strany jejíž historie je plná vražd, vydírání a teroru vlastních občanů a jako člověk, který je ze stejně demokratických principů i v dnešní svobodné republice nucen poslouchat sprosté bagatalizování své zločinecké minulosti současnými členy té samé strany větami typu "udělali jsme možná pár chyb, ale....." jsem velmi rád za podobný filmy. Za příběh, ze kterého je patrná ta obrovská zloba a nenavist s jakou se komunisti přisápali k moci. Osobně bych přivítal větší emoční gradaci ve finálové scéně, ta k tomu totiž přímo vybízela. Dalších námitek bych snad ani neměl. Ještě bych zmínil Jaromíra Hanzlíka a jeho rozhovor se Soukupem na schodech divadla v závěrečné části filmu, tuhle scénu totiž považuju za nejsilnější moment celého filmu. Pokud bude můj konseionářský poplatek investován do podobných projektů, budu velmi spokojen.(11.1.2010)

  • Marigold
    **

    Pimprlové divadlo na téma zhoubná komunistická moc a její praktiky. V knižní podobě se Smyčka opírala o velmi solidní potenciál Pavla Kohouta (byť i tam to bylo s velkými výhradami, hlavně k psychologii postav), v podobě televizní vysloveně úpí pod tíhou Polesného snaživé, avšak křečovité režie. Další problém vytváří porovnání mladé herecké generace se starou gardou. Není nijak lichotivé. Kavan a Válková působí oproti úsporným a přesvědčivým hereckým kozákům jako dvojice pitvorných gumáků. Bohužel se tak opakuje vada knihy, kde milostná zápletka slouží vysloveně jako rekvizita. Co se informací týče: je to vysloveně názorný úvod do raného stalinismu – nijak objevný, ani autentický. Takže, i přes opravdu výborné herecké výkony Hanzlíka, Preisse a dalších, jen další lopotný výkop do kamenitých dějin.(10.1.2010)

  • flanker.27
    ***

    Vysoce nadprůměrné co se týče hereckých projevů, režijně a technicky obvyklý televizní průměr. Námět je také zajímavý a důležitý. Ale. Nemůžu si odpustit pár poznámek. Myslím, že vyspělost demokracie v zemi je možno hodnotit spíš podle schopnosti stavět se k aktuálním věcem. Ani v nejmenším nechci dělat tlusté čáry za minulostí. Ale tak jako generálové mnohdy bojují dávno vybojované války, tak současná česká politická diskuse se vždy až příliš soudí podle vztahu k režimu 1948 (1946) - 1989. Zdaleka se to netýká jen politiků, ale především médií, intelektuálů a dalších veřejně činných. jakoby každá kritika čehokoli dnes měla být zadupána do země okamžitým poukazem na minulost a byla jí tím odejmuta veškerá legitimita. "Drž hubu, nebo pudeme zpátky do socialismu." V čem se taková rétorika liší od té, co byla slyšet po oněch 40 smutných let ("nesmíte chtít svobodné volby a politická práva, protože s tím přijde i nezaměstnanost, zdražování, sudeťáci..."). Způsob myšlení se bohužel u řady veřejně činných mnoho nezměnil, dvourozměrné rozdělení rovněž ne, jen co bylo černé je bílé a naopak. Omlouvám se za tuto úvahu zrovna u relativně kvalitního filmu, ale nemohl jsem si to odpustit.(21.6.2010)

  • paascha
    ***

    Vážné téma, průměrné zpracování, televizní formát, inu Polesný a jeho parta(10.1.2010)

  • gogo76
    ***

    Zaujímavý TV film z temného obdobia našich spoločných československých dejín, o ktorom by som privítal viac filmov. Podobný film asi dva týždne pred televíznou premiérou Smyčky ponúkla STV film Smrť ministra, ktorý rozprával o posledných dňoch pred smrťou bývalého komunistu a ministra zahraničných vecí Československa V. Clementisa s J.Kronerom v hlavnej úlohe. Pri všetkej úcte k profesionalite českých filmárov, tento slovenský TV film, obsadený aj českými herecami, ma zaujal viac. Smyčka 60%.(31.1.2010)

  • LiVentura
    ***

    Dobří herci, ale na mě už je toho příliš mnoho, naším tvůrcům chybí "druhý dech", lepší scénáře a motivace.!! :-((10.1.2010)

  • Deimos
    ****

    TV/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Prostředí 8/10/// +přesvědčivé herecké výkony, napínavá atmosféra, zajímavé události roku 1948 -chvilku mi trvalo si zvyknout na neokoukané tváře v hlavních rolích (Kavan, Válková)/// Především zaujme velmi záporná role Jaromíra Hanzlíka. Poté co se vrátil k filmu střídá jednu výraznou roli za druhou a to mě velmi těší. Normálně tyhle snímky nejsou nic pro mě, ale tentokrát jsem se nechal vtáhnout do děje a sledoval ho s napětím. Tušil jak to dopadne, ale doufal jsem v prvý opak. Po delší době film, který ve mě zanechá potřebu o ději a událostech ještě nějakou dobu přemýšlet./// Celkem 74%///(30.1.2011)

  • nascendi
    ***

    Pozitívne na televíznom filme bolo, že vychádzal z politických reálií danej doby a vierohodne znázorňoval mechanizmus činnosti ŠtB pri príprave politických procesov pod starostlivým dohľadom kolegov z KGB. Okrem celkom slušného tempa a tiesnivej atmosféry však nepriniesol nič nové.(10.1.2010)

  • bassator
    **

    Od začátku do konce jasně nalajnovaný film, který mi neřekl nic nového... - 10. 1. 2010 - 1 + 1/3 filmu - 30%(10.1.2010)

  • Slarque
    ****

    No sláva! Když už účtujeme s minulostí, ať to má aspoň pořádný scénář! Druhým příjemným překvapením byly herecké výkony pro mne zcela neznámých herců v hlavních rolích i jejich populárnějších kolegů v těch menších. Realizace poněkud pokulhávala (nudná hudba, podivné záběry na kočku na okapu apod.), ale na televizní inscenaci to bylo stále velmi nadprůměrné.(10.1.2010)

  • triatlet
    ****

    Politické drama, ve kterém se Pavel Kohout opírá o vlastní zkušenosti. Ondřej Kavan ztvárnil postavu idealisty "rudého Máchy" velice přesvědčivě. Zajímavé byly výslechy odehrávající se před biblickým výjevem. Autoři vhodně využily archivní záběry. Chvílemi příběh připomínal film Swingtime. Hudba Emila Viklického místy už dost dramatický příběh ještě zesilovala. Líbilo se mi zakomponování divadelního prostředí v kontextu sehraného výslechu. Zajímavá byla lyričtější pasáž v rakouské hospodě (zpomalení záběru, detail na postavy). Celkově výborně prokreslené charaktery postav. "Čestička prácičce".(10.1.2010)

  • Flego
    ****

    Predĺžená ruka systému vystrkovala svoje pazúry a svojským spôsobom začala manipulovať s osudmi neprajníkov strany - tej jedinej. Mladý básnik, politicky činný a tak vyzerajú aj jeho básne, plný ideálov o lepšej spoločnosti, s dostatočnou naivitou a bezhlavo podpísal spoluprácu s ŠTB a tým začal jeho postupný vnútorný boj so svedomím. Politický thriller je v televíznej tvorbe výnimočný zjav. Režisér Polesný si s tým poradil aj vďaka vynikajúcemu scenáru Pavla Kohouta. Vytvorili tak svižné dielo. Je dobré, ak sa spoločnosť začína vyrovnávať aj s touto stránkou vlastnej minulosti, preto je nanajvýš potrebné, aby vznikali podobné filmy.(11.1.2010)

  • Marthos
    **

    Pavel Kohout není Jan Otčenášek. Je mi líto, ale Občan Brych, jakkoli schematický, má alespoň kvalitní scénář a skvělé herce. Smyčka nemá ani jedno (s výjimkou Preisse a Hanzlíka).(10.1.2010)

  • hrona
    *****

    Skvělá kamera, výborné herecké výkony. Škoda, že se na takovéto filmy rychle zapomíná(24.1.2010)

  • claudel
    ****

    Je pravda, že Pavel Kohout už začíná být totalitními tématy posedlý a neuškodilo by mu vrátit se k látkám typu Nápady svaté Kláry či Hodina tance a lásky. Nicméně toto televizní zpracování s hereckými mistry Preissem a Hanzlíkem mě zaujalo a hodnotím jej velmi kladně.(10.1.2010)

  • 6thSun
    *****

    Zbaběle zkopíruju první větu zdejšího obsahu, ale to jen proto, že nejlépe vystihuje kvalitu tohoto filmu: Smyčka je strhující politický thriller, který odhaluje praktiky komunismu, a to jak v globále, tak v poutavých detailech. 90%(28.8.2011)

  • Orlau32
    *****

    Pravděpodobně to se dělo. Výkony herců výborné. Pavel Kohout, který tuto povídku napsal, asi ví o čem mluví.(11.1.2010)

  • Historik
    ****

    Příběh samotný je dobrý, ale je bohužel představen pouze ve formě sterilní televizní inscenace. Nevzrušivě působí i herecké výkony, omylem bylo především obsazení Jaromíra Hanzlíka, který se do své role nehodil. Ve zkratkovitě podaném příběhu vlastně nikdo z herců neměl velký prostor, aby se více uplatnil, což mne nejvíce mrzí u Viktora Preisse, jehož postava by si zasloužila více místa. Vlastně jsou tady všechny postavy pouze jako ilustrace pečlivě vymyšlené konspirační hry, na vlastní osobitý výraz jako by rezignovaly. Film tak ve výsledku působí šedivě. Přesto, mám-li se rozhodnout mezi třemi a čtyřmi hvězdami, dám čtyři. Ale s jedním okem zavřeným.(11.1.2010)

  • Skip
    ****

    Velmi dobrý film, který ukazuje, jaká banda ti komunisté byli a co si budeme říkat, stále jsou.(9.5.2010)

  • BoredSeal
    ***

    Další hodnotná lekce z dějin naší země o tom, jak si Gotwaldova KSČ s laskavou pomocí Sovětského svazu důkladně vytvářela alibi pro svoje převzetí moci. Zajímavý příběh, který kazí jen příliš dlouhá stopáž a vymyšlená jména pro reálné historické postavy. Pointa v závěru v rozhovoru s Hanzlíkem je těžce depresivní a člověk se pořád diví, který idiot nechal po revoluci komouše v parlamentu.(16.3.2010)

  • slunicko2
    ***

    Inscenace vhodná do škol jako ilustrace historických událostí. 1) Nijak nepřekvapivá televizní inscenace působí spíše jako jakýsi hraný pseudodokument o počátcích socialismu v naší zemi, než jako umělecké dílo. 2) Zručně spíchnutému scénáři (inu, věci znalý "rudý Mácha" Pavel Kohout) bych vytkl jenom nevýrazné až plakátové hrdiny. 3) Druhá pointa (závěrečná porada v Rudém právu o způsobu zveřejnění smrti herečky Nostitzové) už působila nadbytečně. 4) Jaromíra Hanzlíka jsem zvyklý vídat v kladných rolích a jeho obsazení mě překvapilo. Svého protiúkolu se však Mistr zhostil tak, jak se na herce jeho formátu sluší a patří - výborně. 5) Ondřeje Kavana si pamatuji z první řady Rodinných pout proto, že to prostě byl (a stále je) moc hezký kluk. Tentokrát ke své přitažlivosti přidal i slušný, byť maličko toporný herecký výkon. 6) Nosné téma by si zasloužilo kvalitnější a méně televizně inscenační pojetí, škoda.(15.1.2010)

  • rodo
    ***

    Z dost ožehavého tématu se dalo vytřískat mnohem víc, než se režisérovi Polesnýmu podařilo. Ze začátku jsem se dost nudil, a když už se to konečně rozjelo, nemohl jsem uvěřit, jak naivně se hlavní postava chová. Chvílemi mě sice mrazilo, to přiznávám, ale nevýraznost hlavního představitele, nevygradovanost určitých scén a ploché charaktery postav (Preiss, Hanzlík) mi brání, abych byl spokojen více. Dávám tři hvězdičky za snahu o politický thriller, který ale zůstal někde na půli cesty.(10.1.2010)

  • Krasus
    ****

    Důležitost snímku ani netřeba zmiňovat,co mě ale nejvíce zarazilo s jakou vervou se do toho filmaři pustili.Smyčka má skvělě vystavený námět,tempo filmu ani na vteřinu neztrácí na razanci a hlavní představitelé odvádá více než poctivou práci.Milé překvapení.(10.1.2010)

  • sator
    ***

    Ta doba je tak nelogická kafkovská že napsat rozumně vypadající scénář ani nelze.Dívat se pak na absurdum ad absurdum chce hodně trpělivosti.(12.1.2010)

  • ecceHOMMO
    ****

    Velice kvalitný televízny film, ktorý Vám dokáže utiahnuť smyčku okolo krku.(28.7.2011)

  • Danula13
    **

    Průhledné, předvídatelné a stupidní. To teatrální přehrávání některých aktérů zabíjelo i ty zbytky atmosféry i s příběhem.(10.1.2010)

  • brooklyn73
    *****

    Kdo z pritomnych ma pochybnosti zda se toto doopravdy delo,tak muzu vsechny ujistit ,ze ano.Meli by jsme vsichni co zde nevericne kroutime hlavou s ocima vypoulenymi jako kralici podekovat a nalezite ocenit to ,ze se takovehle filmy mohou tocit.Tento film sam o sobe je vitezstvi a kdokoliv se snazi film hodnotit po filmarske strance, se dopousti zcestneho hodnoceni,jenz nam nikomu nenalezi a neprislusi. My muzeme jenom peti hvezdami ohodnotit to,ze takove filmy vznikaji a vznikat budou!(14.1.2010)

  • BigLebowski
    ***

    3,5.....FNÁLE PLZEŇ 2013(25.4.2013)

  • netahlo
    *****

    Pojem strhujici se pouziva u dramat velmi casto. Ovsem jen zridkakdy tomu tak ve skutecnosti je. V pripade Smycky ovsem tohle oznaceni sedi jak prdel na hrnec! Stara herecka garda (Preiss, Novotny, Hanzlik) tady tu mladou (Kavan, Valkova) doslova deklasuje!(28.12.2013)

  • Charon11
    ***

    Film plní co má, vypovídá o praktikách komunistické strany a státní bezpečnosti (všichni novodobí komunisté se holedbají, že dnes je jiná doba, tohle už se nebude opakovat,....já jim nevěřím, díky bohu za jejich nízké preference). Bohužel mě film ničím nezasáhl, nepřekvapil, neobohatil,.... prostě nezaujal (škoda náklady asi nebyly malé vzhledem k exteriérům...)(11.1.2010)

  • Greg25
    ****

    Velice nadprůměrná televizní inscenace s bezchybnými hereckými výkony a dobrým scénářem. Skoro se mi chce křičet: "Konečně!" Konečně natáčí někdo inscenace a filmy na toto téma, trvalo to dlouho, ale konečně začínájí věrohodné filmy o minulosti s pravdou a bez příkras. 80%(10.1.2010)

  • adelina8
    ***

    Klasický televizní film dobré kvality. Jen se mi do mysli trochu vkrádá myšlenka, že Kohout to psal především jako svoji obhajobu, alibismus na mě řve z každé repliky.(27.7.2018)

  • crozet
    ***

    Zdařile navozená tíživá a bezvýchodná atmosféra doby. Film tohoto typu už nikoho nepřekvapí, ale sdělnost zvoleného tématu zůstává konstantní.(10.1.2010)

  • butnot
    **

    Pro mě docela velké zklamání. Kohoutovu předlohu jsem nečetl a tak nemohu procentuálně rozložit nezdar mezi autora, režiséra a herce. Tak či tak, herecké výkony byly opravdu otřesné. Jistě zato může v zásadě nulové vykreslení psychologie jednotlivých postav (pana Kohouta s panem režisérem by snad omlouval fakt, že nám chtěli tím nevykreslením psychologie postav tu dobu přiblížit :-))))))))) Je mi ale líto, ale Ondřej Kavan a Martina Válková nepředvedly prostě nic. To si můžou hrát v těch svých seriálech, ale sem takové neherectví nepatří. Dělalo se mi z toho chvílemi blbě. U Viktora Preisse také docela zklamání. Hrál takovou značně nedůvěryhodnou karikaturu politika, který sice ví, ale přitom neví, co má s tím dělat. Hraní estébáku už ale bylo opravdu za hranou. Trochu to už připomínalo politickou agitku - "tohle to jsou ti zlí, ukažme si na ně prstem, podívejme se na tu špínu národa." U celého filmu byla zjevná křečovitost a nevěrohodnost. Pro mě to byla docela laciná obžaloba počátku komunistického režimu v Československu. Takový typizovaný příběh se schematickými postavami, které ovšem ve výsledku mají vypovídající hodnotu leda tak o autorovi předlohy. Podobnost rudého Máchy s Pavlem Kohoutem byla tak okatá, že jsem si musel říkat: Opravdu má pan Kohout zapotřebí, takhle trapně se před světem obhajovat? Musím říct zcela otevřeně, že se ve mně začala vařit krev, když jsem slyšel Hanzlíka říkat, že je vlastně jedno, že rudý Mácha se při procesu nepostavil za spravedlnost, protože by tím vlastně nic nezměnil. To je ten nejpádnější důvod, proč by se něco takového nemělo pouštět do škol. Pan Kohout nám tím říká, že bylo vlastně úplně jedno, zda se někdo podřídil nebo nepodřídil režimu, protože sám stejně nemohl nic ovlivnit. Zřejmě svědomí a určitá osobní hrdost je něco, co pana Kohouta celý život jaksi míjelo. Pan Kohout totiž zapomíná na jednu základní věc: komunismus sám o sobě žádné zlo neprodukoval, to zlo z něj udělali až lidé. A zlo lze vytvořit v zásadě z čehokoli. Když vyrostou mladí lidé s podobným mravním kreditem jako pan Kohout, bude zcela nepodstatné, že budou antikomunisté. Budou totiž ke zlu stejně náchylní jako pan Kohout. Jen ke zlu v jiném obalu.(23.1.2010)

  • sierane
    ****

    Zajímavý námět od Pavla Kohouta. Období hektických, politických promněn, morálního kolapsu národa a s tím spojený nástup komunistů k moci. Zaujal mě hlavně zajímavý přerod mladého naivního komunisty/básníka, věřícího v ideály revoluce, v člověka schopného zalhat vlastnímu příteli do očí a poslat ho s klidem do vězení a možná i na smrt. Pomalu se tak stát poslušným straníkem bez svědomí a charakteru, člověkem co zaprodal sám sebe. Ale tenkrát to nejspíš nebyl ojedinělý případ.(10.1.2010)

  • MartinX.
    ****

    Škoda příliš televizního pojetí a rezignace na náročnější budování atmosféry. Scénář (Pavel Kohout) je podle mne velmi slušný, bohužel poněkud přidušený režií (Viktor Polesný). Herecky navzdory malé ploše zaujme J. Hanzlík, ale i představitel hlavní role O. Kavan. Svůj solidní standard předvádějí V. Preiss, M. Válková nebo V. Dlouhý.(10.1.2010)

  • dessa
    ****

    Komunisti byli, jsou a budou svině. A filmy jako je tento by se měly točit, aby se na to nezapomínalo.(10.1.2010)

  • tranquill
    ****

    "Jestli mi to situace dovolí, tak Vám určitě přijdu zatleskat. Čest práci!" Myslím, že chování lidí a jejich "výrazivo" se tvůrcům tohoto politického a především konverzačního dramatu povedlo. I díky skvělým hereckým výkonům. Zde bez jakéhokoliv náznaku úsměvu platí "Proletáři všech zemí, vyližte mi..!".(20.7.2018)

  • Tiiso
    *

    Tak si říkám kdy budu moci dát po shlédnutí českého televizního filmu ze současné doby také dát nějaké ty hvězdičky navíc. Proč pro boha tak závažné téma má někdo zapotřebí točit takovýmto televizním pojetím. Účinek se pak míjí a zůstává pachuť na jazyku. Celému příběhu by slušel filmový háv, více profesionality a lepší herecké výkony. Jsem na jednu stranu rád, že se na komunistické zvěrstva nezapomíná, zvláště pak na jejich počátky, ale na druhou stranu mě pořad uniká ta nechuť českých tvůrců stvořit pořádný příběh, který by dokázal opravdu velkým způsobem chytit za srdce. Co měl znamenat tento pokus? Byl to snad dokument? Hraný dokument? Nač ta jednoduchá hudební smyčka místo doprovodné muziky? Nebo ta falešná teatrálnost vedoucích funkcionářů. Vím, že tak nějak se vše tehdy odehrávalo. Informace se dají docela jednoduše sehnat v naší společnosti, ale mě prostě mrzí celé to amatérské ztvárnění. Tvůrci chtějí za každou cenu vyvolat vážný tón, protože jde o vážnou věc, ale tolik se jim to nedaří. Vše působí fušersky uměle. Nebyl to vlastně ani tv produkt. Ztvárnění oscilovalo někde mezi špatným filmem a televizním projektem, který se snažil vypadat jako že je něco více, než televizní výtvor. No nic. Snad možná příště.(10.1.2010)

  • Hellsniper
    ***

    Tak tohle je pravá tvář začátku komančů! Čest práci soudruzi!(8.2.2010)

  • Via
    ***

    ...film z prostředí naší republiky z padesátých let minulého století... O tom, jak je politika hrou, divadlem, jak se tahá za pomyslné provázky lidmi, kteří si myslí, že něco ovlivní, keď nemají oči otevřené, o strachu, době... Sledovala jsem to s vnitřním odporem a znechucením, jak se tohle mohlo dít a jak se to může dít stále... Leč herecké výkony byly dobré, ale vidět Hanzlíka jak hraje záporáka tělem i duší... Děj docela dosti odhadnutelný.(12.1.2010)

  • Zmeo
    *****

    Film do jisté míry ukazující život Bohumila Laušmana, který také nejprve, jako přední sociální demokrat utekl před komunismem do Rakouska, než byl unesen agenty Stb zpět. Ukazuje názorně, jak se chovali komunisté k sociálním demokratům, kteří se mohli do budoucna stát jejich největším nepřítelem. Skvělý film(16.6.2013)

  • majky19
    ****

    Z mého pohledu se jedná o velmi dobrý TV snímek, který nám velmi zřetelně ukazuje, co dokázala nenormální doba udělat s relativně normálními a možná i v jádru slušnými lidmi. Ve filmu se objevuje celá řada předních českých herců, a na výsledku je to opravdu znát v tom nejlepším slova smyslu. Ať už se jedná o Jana Soukupa v podání Ondřeje Kavana, Jaromíra Hanzlíka v roli komunistického funkcionáře Teringla a pochopitelně vůdčí postavu sociální demokracie a oběť zrůdného režimu prof. Fischera v roli výborného Viktora Preisse. Je opravdu hrozné, co dokázala tato krutá doba udělat s normálními lidmi, a jak se ze dne na den měnily charaktery těchto "elit" národa, budovatelů socialismu či vůdcům dělnické třídy. Je docela k zamyšlení, že i po 70 letech od "Vítězného února" máme v našem parlamentu nezanedbatelné zastoupení komunistů, jejichž účast na zločinech v období minulého režimu je neoddiskutovatelná (viz př. bývalého předsedy KSČM a nynějšího poslance Miroslava Grebeníčka) a i přes tyto milníky nebyl nikdy nikdo z nich žádným způsobem potrestán, ba naopak, stále více stoupá jejich vliv a byť zatím nepřímo mají účast na současné vládě. Nu, uvidíme kam to dál dospěje. V každém případě film skutečně dobrý a nezbývá než hodnotit vysokým počtem bodů.(20.7.2018)

  • mira007
    ****

    Nadprůměrný politický thriller odehrávající se v době absolutního přebírání moci komunistama v Československu - manipulace, lež, vraždy,vykonstruované procesy, propagandistický tisk a rozhlas, zlo. Nadprůměrné herecké výkony u všech ( Kavan ,Novotný, Hanzlík , Dlouhý, Preissovi ) Tento film lehce překračuje televizní formu.(27.4.2017)

  • kedluben
    ****

    v rámci tv produkce výborná věc....(11.1.2010)

  • ŘehořSamsa
    ***

    Takové neumětelské. Škoda, námět dobrý, scénář napsal Pavel Kohuout, jen ta opakující hudba mě spíš rušila, než že by podkreslovala atmosféru. Viktor Preiss hraje výborně podle očekávání, ale jinak to jsou dřeva, takže to působí uměle, sterilně. Tři hvězdy za to, že zapomínáme, co bylo a takových filmů by mělo být víc.(10.1.2010)

  • bertrand
    ****

    Vážení soudruzi, soudruh renegát Kohout se opět vrací na naše obrazovky, aby zavzpomínal na staré dobré časy v lůně rodné strany a podal nám podrobný popis přeměny soudruha uvědomělého, leč lidsky poněkud naivního, v soudruha překovaného událostmi a Stranou ve funkční součástku komunistického aparátu. Doslovný popis mechanismů užitých v revolučním roce 1948 může našim mladším soudruhům poskytnout cenné rady pro další etapy třídního boje a našim nepřátelům(ta hovada už skoro zapomněla co v nás mají!) připomenout, že naše strana zvládá metodu cukru i metodu biče. Zkušený televizní pracovník soudruhu Polesný sice pokulhává a vrávorá pokaždé, když se má pokusit zpracovat dění nějakými filmovými metodami, nicméně budiž mu pro tentokrát odpuštěno, celkovou ideu díla se mu podařilo vysledovat se svými omezenými výrazovými schopnostmi. Zmiňme také soudruhy Preisse, Hanzlíka, Dlouhého a Novotného, kterým se neokázalou snahou o zpracování vedlejších rolí podařilo přispět ke zdaru společného díla....děkuji za pozornost, následně Vám soudruh Paroubek ve svém příspěvku sdělí své alarmující poznatky ke stavu hliníkových příborů v závodních jídelnách RaJ.(11.1.2010)

  • JSYSMHJF
    *****

    Naivita se neodpouští, soudruh Soukup! Skvělé drama.(23.7.2018)

  • pidla
    *

    O potřebnosti natáčení takových témat netřeba pochybovat, otázka je, jestli zpracování tímto způsobem nečiní věci medvědí službu. Film je jak stať z učebnice. Sterilní a akademický. Na koho tohle může zapůsobit? Scénář, jehož vývoj nikoho nepřekvapí, rutinérská režie, nudná hudba. A herecké výkony? Preiss a Hanzlík odvedli svůj standart, Kavan (hlavní role) asi taky, ale jeden jediný výraz tváře mi na téměř dvě hodiny připadá přece jen málo. Velmi neinvenční, jen za téma dávám 10%.(10.1.2010)

  • merten78
    ***

    Téma je natolik silné, že z něj těžko mohlo vzejít něco úplně nazajímavého.Bohužel všudypřítomná trčící televiznost byla místy opravdu nesnesitelná.(12.1.2010)

  • nickj
    ****

    špičková kamera, dobrý příběh a solidní herecké výkony, celkově solidní čtyři hvězdy.(12.1.2010)

  • Amonasr
    ****

    Smyčka mě mile překvapila po všech stránkách kvalitním zpracováním tématu, které uvěřitelně rozkrývá mechanismy nastupující totality (v daném případě komunistické) a její sofistikované metody manipulace jednotlivci, kteří se dostanou do soukolí jejích zájmů, ať už v jakékoliv pozici. Na příkladu hlavního hrdiny přesvědčivým způsobem ukazuje, jak se ze zřejmě původně vcelku čestného mladého muže, který slepě věří ideálům, stává do jisté míry proti své vlastní vůli nejdřív užitečný idiot zneužitý k prosazení mocenských zájmů jeho manipulátorů a nakonec pod existenčním tlakem i zbabělý kariérista a přisluhovač. Základem je výborný scénář Pavla Kohouta, který je nejen skvělý dramatik, ale také toho o dané době hodně ví z vlastní zkušenosti a prošel si i složitým osobním vývojem a hlubokou vnitřní sebereflexí. Nelze ho proto nezahlédnout i v zobrazení hlavního hrdiny – mladého a zapáleného komunistického básníka. Nevzniklo tak scholastické dílo ryze propagandistického charakteru, jak to zpravidla u ztvárnění stále ještě živé historie často bývá, ale výrazná sonda umožňující lepší pochopení, proč a jak se lámaly charaktery, což má i mnohem obecnější platnost než jen pro konkrétní historické období a konkrétní politický systém. Poněkud zidealizovaná a tím pádem i schematičtější, se mi zdála jen postava významného sociálního demokrata profesora Fišera (nepochybná analogie s osudem Bohumila Laušmana), ale to na kvalitě filmu i díky skvělému ztvárnění Viktorem Preissem příliš neubírá.(24.1.2019)