Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá a plachá Sabinka žije se svou matkou a babičkou, které se jí snaží najít vhodného nápadníka. Po několika nezdařených a zoufalých pokusech se objeví zdánlivě ideální Bronislaw, charismatický a galantní mladý muž. Jeho temná minulost a záhadné povolání se však brzy ukážou být hrozbou pro „disidentsky“ založenou rodinu. Černohumorný příběh podle scénáře významného polského spisovatele Andrzeje Barta se vrací do padesátých let, doby tuhého budovatelského socialismu. Vynikající situační tragikomedie nadějného debutanta Boryse Lankosze, plná černého humoru, byla nečekaným překvapením pro diváky i porotu na festivalu v Gdyni v roce 2009, kde získala řadu ocenění a ukázala nové cesty a možnosti polské kinematografie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (40)

Fanita 

všechny recenze uživatele

zaujímavý kúsok z dielne Borysa Lankosza, v ktorom sa smutný príbeh strieda s úsmevnými pasážami nad nevinným výkonom hlavnej úlohy v podobe Agaty Buzek. Ak chcete pocítiť na vlastnú kožu problémy obyčajných všedných ľudí za vlády Stalina, tak tento film Vám pripomenie aké dôležité je byť silný, keď ste slabý. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Noblesní film o časech stalinismu a jeho zapomenutých kostech... retro noirovka se soreláckou texturou, která mě zcela zasytila precizní stylovostí i neustálou kontrolou nad užívanými odkazy a postupy. Jen ta barevná linie je jaksi mimo - není filmařsky moc zajímavá a navíc myšlenkově trochu vzbuzuje pochyby (opravdu se lze se stalinismem vyrovnat jen skrze milosrdnou lež a soucit postavený na klamu?). Každopádně Lankosz natočil film, který mi v mnohých ohledech připomíná to, o co se směrem k "temné" české minulosti převážně marně snaží Jan Hřebejk. Polský filmař má nesporně větší talent a lepšího scénáristu. Druhá strana mince je vyváženým mixem komedie, noir detektivky a dramatu, z nějž nic nevyčnívá - ani násilné poselství, ani zatuchlý humanismus, ani vlezlá melancholie. Využitím starých postupů v překvapivém kontextu svěží a moderní film, v jádru podobný našemu Protektorovi. ()

Reklama

Quijote 

všechny recenze uživatele

technicky precizní film, majstrštyk a filmová lahůdka. tady všechno funguje jak má. problém (můj) tkví snad jen v tom, co vynést jako největší přednost. kameru? dokonalá a to především v detailech, kdy se neomezuje na roli pouhého zprostředkovatele příběhu, ale sama ho vytváří.. herecké výkony? civilní, přirozené, uvěřitelné (agata buzek je sedmikrásná, i když chvíli trvá, než na to přijdete... což je na ní právě to nejhezčí. zde na čsfd kdosi píše, že hraje i nosníma dírkama. pod to se můžu podepsat). soundtrack? jazzový a dlouho jsem neslyšel lepší. mix mnoha žánrů poskládaný s obdivuhodnou kreativitou do působivého příběhu tiché mladé dívky, osudem zavlečené do událostí 50. let minulého století. černobílá část je natolik silná, že mi (narozdíl od jiných) ani pokračování příběhu v současnosti nepokazilo celkový dojem. ()

billyador 

všechny recenze uživatele

(videno na 45. IFFKV) Pekny polsky prirustek, se kterym jsem mel hned nekolik problemu, ale jak vidis z hodnoceni, tak jsem to ustal a ze salu odchzel nad miru spokojen. 1. film vlastne nevi co chce byt (viz zanrrovej crossover popis zde na csfd), takze 15 minut sledujeme drama, pak romantiku, pak thriller, pak komedii...strida se to nahodne i v kratsich intervalech, ale jednoznacne poznate, ze takhle by na sebe lidske pocity (ty ktere to ve vas vzbuzuje) navazovat nemely..... ale budiz. 2. nevim, co se tehda v polsku poslouchalo, lae soundtrack(ackoli byl zajimavy) mi k cernobilemu snimku trosku nestimoval 3. i aspirantka na vyucni list "kosmeticka/maskerka" by hadam predvedla lepsi praci, nez ten usmevny pokus vytvorit z mlade Agaty na konci filmu sedmdesatiletou babku. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[FF 2011, Bratislava] Vôbec nie tak hrozné napasovanie žánrových pravidiel a ich ironizácie do klasicky problémovej kostry konsolidačných snímkov. Docieliť tu žiadanú odozvu v zmysle vyrovnania sa s obdobím sverepého stalinizmu je kvôli prílišnej nejednoznačnosti takmer nereálne. Skôr ako vážne bilancovanie minulosti sa "Rewers" dá považovať za slušne natočený-čiernohumorný "crossover" starších i novších vypovedacích východísk. Paseku robí len neopodstatnené ("colour") okienko "nowadays" a jeho darobné pootváranie, ktoré spôsobuje sémantický prievan zapríčiňujúci odklon od oblažujúcej rozšafnosti v ("non colour") rovine "past". Ak pominieme tento zádrheľ, jedná sa o dobre zahranú, inscenačne streštenú, romanticko-dramatickú "noirovku", ktorej (podaktoré) okolité narážky dozaista neprináležia. Vratké 4* rušia, tutové 3* slušia. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

  • Ceny: Festival polských filmů 2009: Zlatý lev (Lankosz), nejlepší herečka (Buzeková), kamera, masky, hudba, herec ve vedlejší roli (Dorociński), Cena kritiky, MFF Varšava 2009: Cena FIPRESCI. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Související novinky

Polští orli

Polští orli

11.05.2016

Do sekce Ocenění přibyli Polští orli. Ocenění našich severních sousedů má za sebou teprve krátkou historii. Uděluje se od roku 1999 a momentálně oceňuje filmy a seriály v devatenácti kategoriích.… (více)

Reklama

Reklama