poster

127 hodin

  • USA

    127 Hours

  • Velká Británie

    127 Hours

  • Slovensko

    127 hodín

Dobrodružný / Drama / Thriller / Životopisný

USA / Velká Británie, 2010, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • flanker.27
    ***

    Při scéně "křup" se mi vážně sevřely půlky tak, že bych přeštípnul hřebík. Ralston má svým způsobem můj obdiv, byť na začátku jeho zážitku stála ukázková nezodpovědnost. Ale to na film podle mýho nestačí, i přes to, že Boyle se v režijních nápadech překonává a Ralstonův psychický stav, proměny nálady, zoufalství i boj jsou zahrány dobře. Přesto ale když člověk zná základní premisu, o moc víc, než co mu vytvoří vlastní představivost, nedostane.(17.7.2012)

  • Hakha
    *****

    Jsem rád, že tento celosvětově známý příběh natočil Danny Boyle... jeho dynamická réžie a parádní cit pro hudbu jsou jednou z mála klíčových faktorů, proč jsem se po celou stopáž nezačal nudit. Boyle opět zvládá přenést psychické rozpoložení hlavního hrdiny na diváka a je radost sledovat výtečně hrajícího Jamesa Franca, který one-man show zvládá na jedničku. Tato podívaná mě bude dlouho ležet v hlavě… mé hodnocení 4,5 hvězdičky… Skutečná fotka Arona Ralstona: den třetí(8.1.2011)

  • Hellboy
    ***

    Danny Boyle má nepopiratelné režijní schopnosti, dokázal natáhnout poměrně monotónní událost odehrávající se na jednom jediném místě a trvající 127 hodin do celovečerního filmu. Podobný výkon odvedl Roman Polanski ve svém posledním díle, Muži ve stínu, kde zase režisér nesmírně zručně buduje atmosféru strachu, aniž by hrdinovi většinu stopáže cokoliv očividného hrozilo. Jenže 127 hodin i Muž ve stínu nakonec nejsou moc dobré filmy... 127 hodin je velmi přímočarý, neinovativní, nenápaditý film, který nemá čím překvapit a ačkoliv obsahuje dvě či tři docela povedené pasáže a v některých chvílích je hodně intenzivní, většinu času v podstatě nudí. Různé Boylovy "vychytávky" jako rozdělení obrazu (mimochodem prvek taktéž několikrát použitý, ale řekl bych že funkčněji, v Útěku do divočiny) nijak příběhu neslouží. To, že k pádu balvanu na Aronovu ruku dojde hned na začátku, nepovažuji za šťastný nápad, a bál jsem se, že Boyle zvolí tento postup. Protože bylo jasné, jakým způsobem bude následovat distribuce informací: vzpomínkami, fantaziemi, nůůůůdaaa. Boyle v podstatě vyplnil mé obavy a předložil film bez nápadu. Protože co jiného by se také v kaňonu mohlo těch pět dní dít, než aby Aron vzpomínal na okolnosti, které ho do této svízelné situace dostaly. Nutno říct, že mě velmi mrzí naprostá absence nějakého psychického vývoje postavy, ani pod náporem problémů/kamenu:) se Aron nezměnil, myslím tím jeho psychika.... Nebo ano? Film to totiž nezobrazuje, ani přímo, ani implikovaně. Film prostě o jeho myšlenkových pochodech pohříchu téměř vůbec nevypovídá - to, že hovoří s rodiči či vzpomíná na rodinu o jeho povaze nevypovídá nic nového, co bychom už nevěděli z jeho předchozích na plátně již zobrazených činů. PS: Pročítám zdejší komentáře a shledávám, že 127 hodin je další film, který u uživatelů csfd vyvolává syndrom nadhodnocování, ačkoliv v komentáři snímek převážně kritizují, například kOCOUR: "nejde se zbavit pocitu, že to klidně může být o hodinu kratší a nic se nestane, protože půlku filmu člověk neprožije, ale jenom se jí pročeká," B!shop: "Nemuzu si pomoct, ale prijde mi, ze Boyle v podstate nema co vypravet," H34D: "film trooošičku sklouzává k povrchní jednohubce," Janek: "Bohužel jednohubka jak hrom," Zeck: "sledování se mění v pasivní fandění hlavní postavě." a další. Všichni citovaní hodnotí čtyřmi *.(12.1.2011)

  • Madison
    *****

    Tento rok akoby sa roztrhlo vrece s filmami hodných Oscara za najlepší film (The Black Swan, Inception, The King´s Speech... facebook doň na niektorých zdesenie nezaraďujem :) To, čo dokázal Danny Boyle s jedným hercom uväzneným obrovským balvanom v stiesňujúcich podmienkach, je priam neuveriteľné. Veľmi plytký námet je zachránený množstvom technických detailov - parádne strihy, krásna farebná kompozícia obrazu, jemná melodická hudba prelínaná potrebnou dynamikou, kamerové nálety na nekonečnosť dravej prírody a najmä retrospektívne vracanie diváka do minulosti, ktorý si pod rúškom blízkej smrti vytvára k Aronovi vzťah plný súcitu a túžby, aby našiel konečne to správne východisko. Divák nemá chvíľu na to, aby si oddýchol od adrenalínových sekvencií a film utečie ako voda. Chvíľami meditatívne prvky, chvíľami neznesiteľná agresivita, ktorá vyráža z nevyhnuteľnosti urobiť to najdrastickejšie rozhodnutie. Priznávam, tú mega brutálnu scénu som odmietla vidieť, pretože v tom prípade by hrozilo, že by som tomu filmu jednu hviezdu neprávom odobrala :-)(27.1.2011)

  • Oskar
    ***

    Přiznejme si, že i když je skutečná událost, na níž film staví, osobní tragédií člověka, který ji prožil, jako filmový námět je přece jen banální. 127 hodin je dobrý film v tom smyslu, že nepostrádá nic z toho, co skutečný Aron v té skalní průrvě prožíval a s čím se potýkal, nic z toho, o čem jsem předpokládal, že uvidím. Ale to je taková nepřekvapivá kvalita, kterou (rouhačsky?) považuju za naprostou samozřejmost. Kreace Jamese Franca je uvěřitelná a na to, jakého floutka hraje, i překvapivě sympatická. Ale víte co? Film skončil a já jsem si na něj v následujících dnech ani nevzpomněl. Takže myslím, že je to klasický případ malého hitu jedné sezony a pokud se mu nepoštěstí získat nějakou pofidérní cenu, do roka nebo dvou se nad ním zavře voda. 60%(23.1.2011)

  • - V čase 29:59 je záběr na Aronovy (James Franco) hnědé oči, ale v následující scéně, která je vzpomínkou na dětství, je má zelené. (applause)

  • - V českém dabingu ve scéně v čase 32:30 první nahrávka na kameru po uvěznění tvrdí, že je sobota, ovšem ve skutečnosti je už neděle. (LERw!g)

  • - James Franco každé pondělí během natáčení létal z Utahu do New Yorku, aby nezameškal přednášky na Columbia University. (Pria)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace