poster

Zkrat

  • USA

    Haywire

  • Slovensko

    Skrat

  • Velká Británie

    Haywire

Akční / Thriller

USA / Irsko, 2011, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipnic
    **

    Teda tady ani nechápu, proč tak béčkový, tupý, přímočarý a nudný akční filmy cpou do kina... ?? Moc se v tom filmu neděje. Je to jak nějaká videohra, běhá tam kozatá holka, která je buď v upnutých šaťičkách, nebo večerních šaťičkách. Holka může střílert z pistole. Jestli umí střílet i z jiných střelných zbraní nevím, protože během hry ... tedy pardon, filmu, žádnou nenašla. Taky může řídit auto a bojovat na férovky beze zbraně. A to je asi to nejlepší na hře, tedy sakra ... na tom filmu ... ty bitky. Spousta zajímavej úderů a hmatů stylu jiu jitsu, judo, lámání, páky, přehozy ... super!! Choreografie soubojů hodně fajn a připomínala mi nedávno shlídlý Dragon Eyes ... Jinak tam nic jinýho není, teda vlastně je, opálený botulotoxinový celebrity jako je Antonio Banderas a Michael Douglas, které mi připadaly jako čerstvě uprchlé zombies z mauzolea ... Jo a je tam ještě Ewan McGregor no ... No a to je tak všechno, ...teď koukám, kolik s....k se dá napsat o h...ě... Přidávám 1* za souboje, jinak hrůza ...(19.4.2012)

  • Legas
    ****

    Příběh není zrovna záživný a zajímavý a i když naprosto skvělá hudba Davida Holmese v divákovi evokuje, že by mohl sledovat tarantinovku, ani dialogy nejsou nikterak peprné. Ale Soderberghovi nelze upřít schopnost točit tuctové žánrovky po svém. Jeho "bourenovka" spňuje základní rysy svých vzorů - máme tu nájemnou emancipovanou brunetu, která diváka v první minutě ujistí, že je schopna se dostat z jakékoli šlamastiky, hodně se tu cestuje po světě a před někým utíká skrze domy a střechy. Soderbergh ale dělá mnohé věci jinak, což považuji za velmi svěží. Hudbu Davida Holmese používá mimo akční scény, což dodává vyprávění videoklipový look. Ve filmu se v podstatě vůbec nestřílí a veškeré kontakty mezi aktéry probíhají ručně (a jak jsem uvedl - bez hudebního podkresu) a jednak mají velmi povedenou choreografii (a vypadají velmi realisticky ve smyslu takhle by se mohli dva cvičení nájemní tajtrlící mezi sebou pošťuchovat v hotelovém pokoji), jednak jsou tyto scény velmi dobře ozvučené. Výsledkem je kontaktní souboj, kde cítíte každou ránu. Berte moje možná nadsazené hodnocení jako radost z toho, že jednou za 10 let nejsem nucen poslouchat hlasité burácení pseudohudby při střelbě z dvaceti samopalů a při dunivé explozi v pozadí. Nájemná slečna, co má pěkný vztah se svým tátou a která se svým klínem opováží přiškrtit Michaela Fassbendera, má moje sympatie.(13.3.2012)

  • Flego
    ****

    Agentky sa zrejme príliš nenosia... Zistila to Angelina Jolie v Salt, kde sa stavilo na nenáročnú, priam hlúpu zábavu, čo v prípade filmu s Ginou Carano vonkoncom neplatí. Tento "ženský" thriller má gule a nielen preto, že dokáže vymlátiť z mužského osadenstva dušu. Hoci tie jej ťahy sú úžasné a veľmi dobre sa na ne díva. Ide o vcelku jednoduchý príbeh, ktorý chvíľu umne pracuje s dvomi dejovými rovinami, potom sme až do konca svedkami reálneho honu na vládnu agentku, ktorá sa dostala do veľkých problémov. Hlavná idea mohla byť prepracovanejšia, ale vonkoncom to nevadilo. Haywire zrejme neurobí dieru do sveta, ale je výborne natočený, dostatočne akčný, má úžasnú hudbu a sexi predstaviteľku, ktorá nezmizne celý film z plátna.(25.4.2012)

  • genetique
    ****

    Ďalšia Soderberghova antikonvenčná variácia, tentokrát na tému zrady v žánri akčný špionážny thriller. V roku 2011 nám ponúka netradičný pohľad na námety, ktoré sú vo filmoch zobrazované čo najviac divácky (akčne, katastroficky, s dôrazom na napätie, zvraty atď.). Pokiaľ film Contagion prináša pohľad na celosvetovú pandémiu a jej dôsledky v čo najrealistickejšom prevedení, tak Haywire je tu preto, aby trošku pribrzdil všetky tie Bourneovské a Huntovské, niekedy priam až absurdné príbehy. Povedzme si narovinu, ako diváci ich zbožňujeme, ale Sodergergh prišiel, aby nám ukázal ako by to vyzeralo, keby to bola realita. Takže sa nečudujem, ak to niekto nestrávil, mne sa tento nápad páčil, realizácia vyšla na výbornú, po všetkých stránkach dobre natočené, a aj keď Soderbergh akciu nemá v malíčku, snahu mu odoprieť nemožno. 80%.(26.11.2013)

  • Marigold
    ****

    Od Soderbergha je to vlastně kapitální zlomyslnost. Natočit tak jednoduchou béčkovou zhovadilost s takovou narativní finesou, rozvážností, přitom ale s momenty, kdy se Zkrat okázale hlásí ke staré dobré éře VHS vykopávek (ikonické záběry na hrdinčinu tvář, závěr (!!!), nesmyslné střihy do ostrého protisvětla atd.). Přednosti filmu vyniknou hlavě když ho člověk zasadí do kontextu otravné módy ženských agentek (Salt, Colombiana) - Soderbergh irituje, zklidňuje, vysmívá se, zůstává v intencích svého klinického modu, ale tentokrát s poněkud chill out příchutí (bezmála výtahová hudba a klidný střih tomu dodávají vážně dlouhý kouř). Zkrat je zábavný svojí nesmyslností, která je naprosto vědomá. Je to film, který se tváří jako možný začátek béčkové série - ale na bohapusté béčko je až příliš reflektovaně sebevědomý a úmyslně podvratný. Je to prostě Stevenův řízený blikanec, zábavná anekdota, která bohužel nedošla tak daleko jako Drive a spokojila se s příznanou zbytečností. Paradoxně mě právě tahle pošetilost dost bavila. [70%] P.S. Gina Carano má fakt koule, v bourjois šatech i v nasazování pák.(1.3.2012)

  • - Držiteľom autorských práv na tento film je spoločnosť "Five Continents Imports". Rovnaký názov používa CIA ako svoje krycie meno v snímke Tri dni Kondora (1975). (m.a.t.o.)

  • - Úplne prvé a posledné slovo, ktoré vo filme zaznie je "Shit." Mallory (Gina Carano) ho povie na začiatku a Rodrigo (Antonio Banderas) na konci. (m.a.t.o.)

  • - Mallory Kane (Gina Carano) nosí ve filmu zelenou mikinu s nápisem „Trinity College Dublin“. Samotná herečka ve skutečnosti chodila na střední školu v Las Vegas, která se též jmenovala Trinity. (Gatz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace