poster

Zkrat

  • USA

    Haywire

  • Slovensko

    Skrat

  • Velká Británie

    Haywire

Akční / Thriller

USA / Irsko, 2011, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ***

    Rozpočet $23miliónovTržby USA $18,942,396Tržby Celosvetovo $34,900,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,796,965 //počet predaných kusov 240,246Tržby za predaj DVD v USA $5,202,018 //počet predaných kusov 343,478║ Na také obsadenie troška málo, príbeh priamočiara občas pomalá nudná škrupina bez iskry, akcia fajn, Soderbergh strašne statický až nepekne komorný. /50%/(8.11.2012)

  • genetique
    ****

    Ďalšia Soderberghova antikonvenčná variácia, tentokrát na tému zrady v žánri akčný špionážny thriller. V roku 2011 nám ponúka netradičný pohľad na námety, ktoré sú vo filmoch zobrazované čo najviac divácky (akčne, katastroficky, s dôrazom na napätie, zvraty atď.). Pokiaľ film Contagion prináša pohľad na celosvetovú pandémiu a jej dôsledky v čo najrealistickejšom prevedení, tak Haywire je tu preto, aby trošku pribrzdil všetky tie Bourneovské a Huntovské, niekedy priam až absurdné príbehy. Povedzme si narovinu, ako diváci ich zbožňujeme, ale Sodergergh prišiel, aby nám ukázal ako by to vyzeralo, keby to bola realita. Takže sa nečudujem, ak to niekto nestrávil, mne sa tento nápad páčil, realizácia vyšla na výbornú, po všetkých stránkach dobre natočené, a aj keď Soderbergh akciu nemá v malíčku, snahu mu odoprieť nemožno. 80%.(26.11.2013)

  • becki_tu
    **

    Soderbergh byl asi víckrát v kině na Bourneovi a tak se rozhodl, že si natočí taky něco takového. A aby nikdo nepoznal, že chce opisovat, vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku. Podobnost s Bourneovskými filmy lze vidět snad jen v onom nahánění hlavního hrdiny, potažmo hrdinky, jinak je kvalitativně Haywire minimálně o dvě ligy níž. Bohužel na nezáživnosti celého filmu nic nemění ani parádní herecké obsazení, u kterého bych měl jednu větší vítku: McGregora mám rád, ale tenhle typ "bad guye" prostě není role pro něho. Po Nákaze další Soderberghův fail tohoto roku.(23.7.2012)

  • Gilmour93
    ****

    Mallory je dívka mých snů. V potemnělém parku bych se s ní o sebe nebál, autem couvá rychleji, než já jezdím směrem dopředu a je iniciativní v sexu. Co na tom, že po předehrách (jejichž krátkou, byť z rukou trochu vymknutou ukázku, jsme mohli vidět při druhé hotelové scéně s Fassbenderem) bych častěji investoval do nového nábytku.. Slovem "shit" to začíná i končí, ale to mezitím je povznášející hravost obratně laškující se zavedenými postupy. Soderbergh mě položil do houpací sítě tuctového příběhu, pustil chill-out melodii a precizní režií i kamerou mi dopřál devadesát minut stylové relaxace. Škoda, že Zkrat ještě pár minut netrval - docela rád bych viděl jaký odstín nachu by se objevil na lících Antonia, až by si dal kolem krku to slušivé boa ze vzteklé krajty stehenní..(16.7.2012)

  • Matty
    ****

    Deadly Is the Female. Soderbergh pojal soužití muže a ženy naprosto logicky – jako akční thriller. Leitmotivem filmu je potřeba přenést se přes krach prvního vážnějšího vztahu. Mezitím si hrdinka vyzkouší manželství, vnímané oběma účastníky od začátku jako hra plná přetvářky a poměrně rázně ukončené po svatební noci o charakteru souboje na život a na smrt. Jediným spolehlivým mužem, který ji nechce vystřelit mozek z hlavy a před nímž Mallory sama nemá žádné tajnosti, je její otec. Jistotu tudíž nachází jedině v návratu domů, nikoli ve vylhaném vztahu s některým z „otestovaných“ partnerů, kterého ani pořádně nezná. ___ Oproti „patriarchálním“ špionážním thrillerům (bondovky) tady žena není zápornou, nýbrž jedinou kladnou postavou. Respekt mužů přitom nezískává svým půvabem a intelektem, nýbrž fyzickou převahou. Sice opět používá své tělo, jako by jej musela použít k erotickému okouzlení muže (dělat pouhou vějičku je pod její úroveň), ale poněkud razantnějším způsobem. Pocit tělesného kontaktu je díky syrovému obsahu elegantně nasnímaných (oproti bourneovské shaky-cam) bojových scén mnohem intenzivnější než v akčních filmech, spoléhajících výhradně na prudký střih. ___ Sledovat hrdinčino tělo v pohybu skýtá pro mužského diváka hned dvojí slast, neboť její zas a znovu obhajována kontrola situace (nikoli kontrola kamery nad jejím tělem) mírní pocit voyeurské provinilosti. Krásná žena zde nevystupuje jako objekt k očumování, ale jako cílevědomá, aktivně jednající bytost, iniciativnější dokonce i v otázce sexu. ___ Mallořina nadvláda nad obrazem je během prvních dvou třetin filmu navíc znásobená faktem, že jde o její flashbackové převyprávění dřívějších událostí. Provokativně jsme zas a znovu upozorňováni, že své vyprávění směřuje ke konkrétní, pro příběh vcelku nedůležité postavě. Naše „oko“, zastupované v diegezi kamerou, není ani vpuštěno do auta, v němž protagonistka svou historii shrnuje. (Nabízí se také interpretace, že vyjukaný mladík zastupuje typického diváka akčních filmů, z něhož si Soderbergh tak trochu utahuje – proto například Mallory neustále opakuje důležitá jména, podobně jako jsou v hollywoodských akcích opakovány stěžejní informace.) ___ Rozkrývání momentů, kdy Zkrat využívá na kost obnažené akční zápletky k nadžánrovým komentářům, netvoří podstatu filmu, ale jeho přidanou hodnotu. V jádru jde o svižnou, třebaže dramaturgicky trochu rozvolněnou ženskou variaci bourneovek, resp. (a to vzhledem k béčkovosti námětu spíš) Komanda, v níž vycházející akční hvězda na různých světových kontinentech drtí mezi stehny své (zatím) slavnější herecké kolegy a nic nám nebrání vychutnávat si akci pro akci samou. Chuck Norris možná umí dělit nulou a Bonda jeho dvě nuly opravňují zabíjet, Gina Carano by ale oba vynulovala dříve, než by stačili doříct „shit“. 80%(2.3.2012)

  • - Bill Paxton nahradil původně zamýšleného Dennise Quaida, jenž účast odřekl díky paralelnímu natáčení snímku Soul Surfer (2011). (Conspi)

  • - Gina Carano (Mallory) prezradila, že súboj s Michaelom Fassbenderom (Paul) neprebehol úplne podľa scenára. Jej postava mala totiž po Fassbenderovi hodiť vázu s tým, že ho netrafí, no herečka sa počas natáčania bitky nechala tak uniesť, že mu vázu hodila priamo na hlavu. (m.a.t.o.)

  • - Držiteľom autorských práv na tento film je spoločnosť "Five Continents Imports". Rovnaký názov používa CIA ako svoje krycie meno v snímke Tri dni Kondora (1975). (m.a.t.o.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace