poster

Ogroff (festivalový název)

  • francouzský

    Ogroff

  • francouzský

    Ogroff - Mad Mutilator

  • anglický

    Mad Mutilator

Horor / Thriller

Francie, 1983, 89 min

Režie:

N.G. Mount

Scénář:

N.G. Mount

Kamera:

Marc Georges

Hudba:

Jean Richard

Producenti:

N.G. Mount

Scénografie:

N.G. Mount
(další profese)
  • darkrobyk
    ***

    V žánrovém zařazení chybí KOMEDIE. Je to děsná ptákovina, ale od jisté chvíle jsem se smál až do konce. Vizuálně se to tváří jako ze 60.let, čemuž také napomáhá časté znovu opakování řady scén (typické pro experimentální snímky 60. a 70.let). Triky jsou naprosto otřesné - gumové ruce, nohy hlavy a celé figuríny...vrcholem je pád auta do vody, které se ve finální scéně promění v malý hračkářský model... Postavy se chovají tak zmateně, že jejich výkon ani nemá cenu komentovat. 99% se obejde beze slov, takže máte pocit, jako byste sledovali němý film doprovázený prapodivnými zvuky, ruchy a psychedelickou hudbou. Řádění maskovaného řezníka (jestliže se o noži říká, že je prodlouženým penisem muže, pak zde je to sekera) přeroste v zombie apokalypsu (jen jsem čekal, kdy se objeví Michael Jackson), do které se vejde i upír... Jen pro fajnšmekry.(8.5.2014)

  • Fr
    odpad!

    ,,MOJE MILÁ, V NOCI JE STVOŘENÍ CELÁ ŘADA...“ /// Jsou věci mezi nebem a zemí… Třeba tenhle výtvor… HOROR SLEDOVAT! Psychadelická hudba Vincenta Venery, vidláckej magor se sekerou po dědkovi dědka + konání postav… ten kdož točil tenhle kus, je celkem dobrej matroš pro studium nejen dr.Chocholouška, ale možná by se na něm vyřádilo i lékařský koncilium, jenž rozhoduje na základě systému doktora psychiatrie Kallersona, doktora Heverocha i Angličana Weikinga. Tenhle kus se nedá pozřít za střízlivýho stavu, tedy za plnýho vědomí. Dějová smotanice (záměrně nepíšu scénař) autorovejch oblíbenejch filmů + delirium tremens se podepsali na konečným (ne)výsledku. Zlatá černá (kulatá) pnojmatika. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Užívám si (i v hororu) hudbu 80tkovejch pornofilmů. 2.) Hledám inspiraci, jak si splnit fimařskej sen. 3.) Thx za titule ,,R.RICKIE“. /// PŘÍBĚH * HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne(18.5.2014)

  • Karlos80
    *****

    Tak tohle-to bylo něco opravdu naprosto šíleného, ale na druhou stranu i úžasně podivného a svým způsobem neodolatelného! Moje morbidní fascinace pro všechno špatné a ošklivé, se znovu ukázala a potvrdila v plné kráse. Mad Mutilator" je totální béčková (v tom nejhorším smyslu slova) šílenost, na druhou stranu je to ale kousek, který skalním fanouškům stojí za zhlédnutí. Za jeho vznikem stál totiž obyčejný hororový fanoušek (vydavatel populárního hororového fanzinu v Paříži a majitel videopůjčovny), který prostě popadl svou ruční kameru (Super8) a natočil svůj vlastní kus (který časem získal v undergroundu jistý kultovní status), a tento film pak věnoval všem stejně naladěným hororovým fanouškům a nadšencům. Ogroff je francouzskou odpovědí na filmy jako "Texaský masakr motorovou pilou", "Pátek 13" nebo "The Burning", ten vliv a ta inspirace je tady lehce rozeznatelná. Všechno co tu vidíme a čeho jsme svědky je extrémně levné, amatérské (primitivní), absurdní a nešikovné, až se člověk musí smát (jo, zábavné to občas také bylo, viz scéna se dřevorubcem s motorovkou!). Film má prakticky nulový rozpočet, roztřesený obraz je úžasně obskurní (asi to nejlepší tady), tam není žádná velká technika jak po audio tak video stránce, nejšílenější na celém filmu je snad sama zvuková stopa ze které jsem byl úplně mimo, zvuk tu často vypadává, a nebo není vůbec slyšet či neexistuje a to dokonce i při takových banalitách jako zavírání dveří u auta, nebo střelba z pistole, některé hlasy tady byly přidány dodatečně až později, triky a speciální efekty jsou čistě amatérské (třeba auto tlačené Ogroffem z útesu, kde je jasně vidět, že jde jen o nějaký malý autíčko či co, hozeného do dřezu!), film je téměř němý (v celém filmu se pronese snad jen 5-8 vět, víc to nebude!), převzaté non-stop znějící levné elektronické skóre, ale místy vytváří docela dobrou morbidní atmosféru, která je jinak parádně syrová a smrtící. Gore (kterého je tady opravdu velké množství) je docela efektivní, jo, je to mimochodem typický splatter. Film začíná jako slasher, a ve druhé části se stává regulérním zombie-filmem (pro někoho možná trochu překvapivě, mě to spíš nasralo), k vidění je tu jedno z nejvíce bláznivých finále v historii tohoto žánru, kde se na samém konci, možná trochu překvapivě objeví i známý profi-herec z Jesus Francových filmů, Howard Vernon, který na sebe v roli kněze/upíra pěkně upozornil. Je to film který budete buď milovat a nebo nenávidět, nic mezitím, já jako fanoušek podivných filmů musím dát jednoznačně za 5*, pro mě to totiž bylo něco naprosto nepopsatelného a neodolatelného, protože něco podobného se opravdu jen tak nevidí a dnes už ani netočí. Film není určen náhodném divákovi, ani jako píše ricci, milovníkům filmového umění, ale především takovým který mají rádi levné, bláznivé a hloupé filmy, tam je ve své kategorii tento film tím jednoznačným vítězem, kdy jeho sledováním nemůžete nic pokazit. Mezi temnými, amatérskými a do určité míry i kontroverzním horory, jde o absolutní klenot! Dost možná je to jeden z dalších horkých kandidátů na další rozporuplný, možná i na nejhorší film všech dob a taky dobrej tip na "Festival otrlého diváka"!(2.4.2014)

  • HareS
    *****

    Tento nadmieru obskúrny a vo fanúšikovských kruhoch raritný nezaplatiteľný výplod, ktorý strieda polohy slasheru, splatteru, hixploitation, bikersploitation, zombie a vampire movie ako na počkanie, prináša krajne znepokojivú úvahu o filme ako umeleckom druhu. Mad Mutilator je psychedelickým oparom napáchnutá vízia kinematografie absolútneho rámu. Ako by asi vyzerali naratívne filmy založené na kauzalite, ak by v nich neboli dodržiavané predsnímacie jednoty a zo slnečného denného záberu by sme sa náhle ocitli v pochmúrnom večernom prítmí? A tiež ak by komunikovali svoj význam výrazivom prislúchajúcim nemému kinematografickému obdobiu a konštantne by ich na soundtracku doprevádzalo atmosféricky tiahle space electro kombinované s dark ambientnou masou? Ogroff na to argumentuje celou svojou vzrušujúco zanedbanou plochou. Trashová poetika stretajúca logiku sna, esencia poučeného fan filmu, v ktorom divácke blaho nie je podmienené precíznym produkčným zázemím, ale čisto a len bezbrehou maniakálnosťou a vyšinutosťou chlapíka menom N.G. Mount.(16.1.2015)

  • pornogrind
    ****

    První část snímku bych hodnotil za 5 hvězd a klidně bych to tak i ukončil.Ale druhá půlka kdy nám na scénu nastoupí nemrtví je už slabší.Sice je to překvapení a málokdo by to čekal,ale mě se to sem moc nehodí.A co ten zubatej na konci?A ještě musím vytknout,že některé scény jsou delší než by měly být a jen jim to škodí.Takže ve výsledku dávám 4 hvězdy.A to protože je to opravdu amatérskej,hegešáckej,zvrácenej,šokující snímek.Totální amatérismus v čisté podobě?Nebo to byl záměr?Navíc jsem to sledoval se sluchátkama ,takže to byl totální psychonátlak jak pro moje uši tak pro můj mozek.Fakt hukot. Ogroff je lesa pán a svůj revír si hlídá velice dobře.Sílu mu dodává popíjení krve a honění(masturbace) sekery.Horší je to když mu do revíru přijde škodná v podobě hnijících zombí.Inu kdo chce vědět jak si snima náš sympaťák Ogroff poradí tak se na tenhle úlet musí podívat sám.Ale POZOR.Tohle je opravdu snímek pro pár vyvolených,protože normálnímu divákovi nemá absolutně co nabídnout.Pro mě je to takovej homelesáckej horor hraničící až z groteskou.V dobrém slova smyslu.Přistoupil jsem na rejžovu hru a královsky se bavil.Tolik useklejch gumových ruk jsem dlouho neviděl. No nic jdu pohledat sekeru :-D(25.5.2015)

  • - Názov filmu vznikol spojením francúzského slova "un ogre" (ľudožravý obor) a koncovky "off", ktorá odkazuje na herca Borisa Karloffa. (Jello Biafra)

  • - Film se natáčel na Super 8 bez zvuku, pak byl převeden na video a opatřen zvukovou stopou, které dominuje podmanivá kakofonická syntetizátorová hudba.

  • - Film se natáčel v lesích blízko města Orléans a štáb i účinkující tvořila směs přátel, kteří zrovna měli čas. Titulní postavu ztvárnil sám režisér N. G. Mount, protože jako jediný byl vždy přítomný na natáčení.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace