poster

Pistolnice Jane

  • USA

    Jane Got a Gun

  • Velká Británie

    Jane Got a Gun

Akční / Drama / Western

USA, 2016, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    *

    Jane got a gun and I got málem a psotník z toho úmorného a otravného osmdesátiminutového čekání na desetiminutovou přestřelku, která nakonec zase připomínala porno, protože se odehrála potmě, a já opět piču viděl. Čekání, během něhož jsem byl navíc přinucen čumět na jako vždy slizkou a urputně přehrávající Natálku Přístavníkovou, jak řeší unylé psychologické aspekty svého kurvení se se smradlavými honáky, nezáživně přitom pronásledována neméně odpudivým a stejně prkenným Emanem MekŘehořem v převleku za Toma Seleka, který vypadal jako záporák z Vinetua. A moc tomu nepřidal ani odporně cukrkandlový závěr, kdy ústřední páreček, den tomu naskrz provrtaný kulkami, ve skvělé fyzické kondici a pohrdající sepsí ujíždí ve své drožce vstříc nad prérií zapadajícímu slunci. U toho už chyběl jen z nejbližší skály do dáli pateticky hledící Lex Bárkr.(23.3.2016)

  • kingik
    *****

    Western plný desperátů, který haprující tempo i originalitu dohání pestrobarevnou režií. Pokud se mezi kloboučníky nevyskytuje pupkatá zrůda typu John Wayne, jsem tomuto žánru velice přístupný a nakloněný. Těžko mohu namítat něco proti ženské hrdince v centru vyprávění. Gavin O´Connor udělal moc dobře, že z Natalie Portman neudělal jen sexy figurínu k ojebání, ale normální ženu, co v krajním ohrožení sahá zdatně po zbrani. Joel Edgerton se sem také bez problémů vešel. Nejzajímavějším tahem je ale obsazení Ewana McGregora do role hlavního ničemy. A jeho záludná banda je ideálně záludná. Usedlost je patřičně odlehlá a čekání na nájezd zlosynů je kráceno různými režijními manévry. Connorovy vypjaté scény, které zpravidla vyústí v něco brutálního, jdou od ruky. Oproti tomu lokace ničím extra nevynikají, celé je to ale příkladně nasnímáno, lacinost do filmu nepronikla. Ve svém žánru tenhle příběh nebude určitě představovat něco nepřekonatelného, mě ale počínání kvalitních hereckých akvizic zaujalo, režie dala mnohým scénám vyniknout a ze všeho u mě převládal kus kvalitně a "áčkově" odvedené práce, kde těžký prach prérie uměl znemožnit plicní cirkulaci. 10/10(31.7.2018)

  • Fordzy
    **

    To nebyl akční western, to bylo rodinné drama o tom jak Natálka potřebuje zachránit svého manžela(bývalého hajzlíka) a tak logicky požádá svého bývalého manžela(bývalého vojáka) aby jim pomohl. Většina děje se odehrává na farmě a to nejdůležitější z příběhu se dozvídáme pomocí flashbacků. Akce prakticky kromě akčního finále, žádná není. Natěšený jsem byl velice a odcházím z určitým zklamáním. Koukalo se na to dobře, ani mě to nenudilo ale potenciál zabitý totálně. 55%(12.4.2016)

  • hroubek
    ***

    Těžko říci, jak by film vypadal, kdyby neměl tolik produkčních problému a půlka obsazení se nevyměnila. Největší problém filmu je, že nenabídne nic co bychom neviděli někde jinde. Mrzí to o to více, protože westernový žánr má za sebou v posledních pár letech dost zajímavé kousky, které na to jdou trochu jinak. Mrzí mě to i za Gavina O'Connor, který by s lepším scénářem rozehrál zajímavější rodeo, protože si moc dobře pamatuji co udělal s tuctovým příběhem Warriora. Natalie Portman je v pohodě, věřil jsem jí to, ale lhal bych kdybych neřekl, že jsem čekal lepší výkon. Joel Edgerton je frajer a krade si film pro sebe a není se čemu divit, protože jeho postava velmi dobře napsaná a zahraná. Noah Emmerich toho k hraní moc nemá, ale díky flashbackům si získá naše sympatie. Ewan McGregor příjemně přehrává a na jeho místě by mohlo být klidně deset jiných herců a výsledek by byl pravděpodobně stejný. Akce je příjemně realistická, tempo pomalejší, flashbacky velmi povedené. Přesto z toho mám pocit, že to mohlo být lepší. Jane Got a Gun je slušný western, který neurazí, ale nějak extra z něj na větvi nebudete. Radši se koukněte na Slow West, Bone Tomahawk nebo Osm hrozných.(29.3.2016)

  • dragoliz
    *

    Prekvapivo špatný film. Jane Got a Gun je ten typ snímku, ktorý sa zadŕha niekde na rozmedzí nízkorozpočtového (alebo až indie) filmu a klasického blockbusteru. Na tom by nebolo nič zlého, keby priniesol niečo málo aspoň z jednej strany tohto spektra. On ale totiž nemá ani nápad a na druhú stranu jednoducho NEMÁ ani na to, aby to poťahal svojou veľkoleposťou. Tá tam proste chýba, aj keď režisérovu snahu o opak nejde uprieť. V konečnem dôsledku to ale vyznieva miestami až trápne. Film sa dosť rúca na ujebaných dialógoch a človeku je občas aj ľúto Natalie Portman, čo za úbohosti to musela prednášať. Scenáristicky až k neuvereniu zle spracované - ešte by som prežil keby som dostal taký ten štandard, ktorý postráda nápad, ale zas ničím neurazí. Ale toto bol vyslovene zlý sen. Syžet filmu totižto akýmsi nepodareným spôsobom opisuje tú najmenej zaujímavú časť príbehu Jane a skutočné dianie, ktoré by si zaslúžilo sfilmovať je divákovi nie ponúkané, ALE PREDHADZOVANÉ ako psovi prostredníctvom nenápaditých flashbackov. A to je zas kapitola sama o sebe, ktorá len podtrhuje nemohúcnosť scenáristov tohto spaprskovaného diela. Tieto pohľady do minulosti sú absolútne samoúčelné a neslúžia na doplnenie diania, ktoré má divák možnosť sledovať. Ony slúžia a sú pre divácky prehľad v dianí filmu nepostrádateľné. Je ťažké sa na tento film pozerať po tom, čo mal človek možnosť vidieť Tarantinovych Osem hrozných. Ale skutočne objektívne - toto je proste špatný film, ktorý svojimi viac ako len chybičkami na kráse úplne zabíja vlastné o niečo svetlejšie prvky a momenty.(7.5.2016)