poster

Pina

  • Německo

    Pina - tanzt, tanzt sonst sind wir verloren

  • Německo

    Pina

  • Francie

    Pina

  • Slovensko

    Pina

Muzikál / Dokumentární

Německo / Francie / Velká Británie, 2011, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    *****

    Film Pina dokázal nemožné, totiž bavit mě, coby člověka který tanci zrovna nefandí. Ale díky tomuto snímku jsem si uvědomil, jak úzký pohled jsem na tento druh umění měl. Nejvíce vystihující je věta, kterou pronesl jeden z aktérů, cosi o vyjadřování pocitů, na které nelze najít slova a že v takové chvíli je na řadě tanec. A skutečně film komunikuje emoce, které nelze verbálně uchopit a přesto tam jsou a jsou velice silné. Asi nejvýmluvnější ukázkou toho je pasáž, kdy na archivním záznamu tančí sama Pina Bausch. Její pohyby jsou neverbálním vyjádřením strachu, úzkosti a mnoha dalších nepojmenovaných emocí. Protože jak je řečeno jinde, tance lze krásně vyjádřit smutek, štěstí i vztek. Tento snímek považuji za geniální, ale upřímně myslím, že Wenders na tom až takovou zásluhu nenese. Je totiž geniální proto, že zobrazuje tance geniální choreografky. I když zážitku pomáhá i krásná kamera a podmanivá hudba.(22.9.2011)

  • kacaabba
    ***

    Hodnocení je kompromis mezi tím, co člověk vidí za obrazy a mezi tím, co tyto obrazy sdělují. Tomu prvému dávám 5 hvězdiček, tomu druhému hvězdičku jednu. Kdo se rád rochňá v sobě, najde tu dost bahnitého materiálu, kdo si zamiloval živoucí krásu, čistotu, jednoduchost, lásku, radost, vděk, ... ten zde mnoho nepobere.(16.11.2012)

  • anli
    ***

    Taneční drama,které Win Wenders natočil jako poctu Pině Bausch,která se stala nezapomenutelnou součástí tance a divadla ,zejména posledních dvou desetiletí dvacátého století.Film je jakousi výpovědí o jejím životě, a zachycuje její klíčová díla a vzpomínky lidí,kteří jí znali.Je to svět plný hudby,tance a emocí,svět,který zobrazuje a ukazuje stav duše,která není vidět a kterou vnímáme podle těla.Je potřeba říct,že tenhle film není rozhodně pro každého a už vůbec není vhodný na"jen takové podívání".Je určen hlavně milovníkům tance a lidem,kteří jsou schopni(a ochotni)nasávat atmosféru beze slov,jen pomocí pohybů,gest a hudby.Po téhle stránce je film opravdu skvělý zážitek-energický,dynamický a velmi emotivní.Jednotlivé scény(sami o sobě skvěle fungující)ale nepropojuje žádný dějový kontext,takže se divák logicky ptá,zda to je jedno vystoupení,nebo části několika dohromady.Děj občas doplňuje hlas,o němž ale také divák nic neví,hlavně kdo to vlastně je.Takže v kontextu celku vzniká takový "dějový guláš".3 D tu funguje skvěle a je vidět,že Wenders s prostorem pracovat umí.Hudba je patřičně rytmická,i když chvílemi jsem postrádal více nosných motivů či melodíí.Za podívání stojí už kvůli oné famôzní choreografii,ale myslím,že jen málo diváků bude mít touhu to vidět znovu.Nejsem žádný fanatický znalec tance a tohoto žánru,ale ona živelnoist a choreografické nápady mě vcelku bavily,jen myslím,že by film mohl být o něco kratší.Přeci jen 100 minut tanečního umění je pro běžného diváka slušný nášup.Za choreografii a tanec dávám 65%,které si určitě zaslouží.(12.9.2011)

  • Kaferano
    *

    Mám celkem ráda filmy o tanci. Jako dítě jsem 5 let vytrvala u klasického baletu. Dnes se na tanec už jen ráda dívám. Proto jsem zajásala nad dokumentem , který navíc natočil Wim Wenders. Jenže moje zklamání bylo veliké. Vše asi spočívá v tom, že vyznávám naprosto jinou estetiku pohybu a pohybového vyjadřování. Ale to neznamená, že se nechci dozvědět něco z druhého konce. Viděla jsem skupinu lidí, která se navzájem potřebuje a je spojená stejným pohybovým jazykem a je jasné, že jako taková má i své ctitele. Ale nemůžu si pomoct, měla jsem pocit, že se dívám na artterapii z nějaké kliniky. Stejně na mě působily i promluvy tanečníků o Pině. Jako nenormální. To vše nějak respektuju, brala bych to jako dobrý dokument o tanci, který se mi nelíbí. Jenže to byl pro mne špatný dokument. Chtěla jsem se něco dozvědět o známé choreografce a jejím způsobu práce a tato informace zde byla minimální. Myslím, že smrt Piny na tom nic nemění.(29.9.2012)

  • outsider
    *****

    Z tohoto filmu budu ješte hodně dlouho čerpat pozitivní energii. Jsem fanoušek tance - moderního a scénického obzvlášť, proto jsem si užila famózní choreografie, jak ty v divadle - tak ty v ne úplně typických interiérech. Ovšem myslím si, že pro lidi co nevědí do čeho jdou, musela být stopáž filmu naprosto úmorná. Wim Wenders tentokrát podle mě neměl moc práce - tanečníci věděli co mají dělat, on "jen" vymyslel jak to bude vypadat ve výsledku (bráno s nadsázkou :-) ). Nebudu film vychvalovat, mé pětihvězdičkové hodnocení je dost výmluvné. Výsledný dojem: po cestě z kina jsem měla chuť "tančit pro lásku" :-)(27.11.2011)

  • - Film měl být původně společným projektem Wenderse a Bauschové – pojilo je přátelství, stejná generační zkušenost a samozřejmě vzájemný respekt k tvorbě druhého. Film dlouho odkládali, neboť Wenders hledal způsob jak mimořádnou jevištní a choreografickou práci Bauchové uchopit, aby na plátně neztratila na své působivosti. Nápad natočit film v technologii 3D přišel bohužel pozdě, po několika úvodních záběrech Pina Bausch v červnu 2009 umírá, takže film vznikl bez její osobní přítomnosti. (Zdroj: Film Europe)

  • - Snímek je vůbec prvním evropským hraným 3D filmem. (pan Hnědý)

  • - Na festivalu Evropské filmové ceny roku 2011 v Berlíně získal snímek cenu pro nejlepší dokument. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace