poster

Pina

  • Německo

    Pina

  • Německo

    Pina - tanzt, tanzt sonst sind wir verloren

  • Francie

    Pina

  • Slovensko

    Pina

Muzikál / Dokumentární

Německo / Francie / Velká Británie, 2011, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • anli
    ***

    Taneční drama,které Win Wenders natočil jako poctu Pině Bausch,která se stala nezapomenutelnou součástí tance a divadla ,zejména posledních dvou desetiletí dvacátého století.Film je jakousi výpovědí o jejím životě, a zachycuje její klíčová díla a vzpomínky lidí,kteří jí znali.Je to svět plný hudby,tance a emocí,svět,který zobrazuje a ukazuje stav duše,která není vidět a kterou vnímáme podle těla.Je potřeba říct,že tenhle film není rozhodně pro každého a už vůbec není vhodný na"jen takové podívání".Je určen hlavně milovníkům tance a lidem,kteří jsou schopni(a ochotni)nasávat atmosféru beze slov,jen pomocí pohybů,gest a hudby.Po téhle stránce je film opravdu skvělý zážitek-energický,dynamický a velmi emotivní.Jednotlivé scény(sami o sobě skvěle fungující)ale nepropojuje žádný dějový kontext,takže se divák logicky ptá,zda to je jedno vystoupení,nebo části několika dohromady.Děj občas doplňuje hlas,o němž ale také divák nic neví,hlavně kdo to vlastně je.Takže v kontextu celku vzniká takový "dějový guláš".3 D tu funguje skvěle a je vidět,že Wenders s prostorem pracovat umí.Hudba je patřičně rytmická,i když chvílemi jsem postrádal více nosných motivů či melodíí.Za podívání stojí už kvůli oné famôzní choreografii,ale myslím,že jen málo diváků bude mít touhu to vidět znovu.Nejsem žádný fanatický znalec tance a tohoto žánru,ale ona živelnoist a choreografické nápady mě vcelku bavily,jen myslím,že by film mohl být o něco kratší.Přeci jen 100 minut tanečního umění je pro běžného diváka slušný nášup.Za choreografii a tanec dávám 65%,které si určitě zaslouží.(12.9.2011)

  • Flakotaso
    ***

    Wendersi, přestaň dělat blbosti a natoč zase nějakou pořádnou existenciální road movie, jako ve zlatých sedmdesátkách! Almodóvar tě stejně s tím Café Müller v Hable con ella předběhl o deset let. Ale abych nebyl nespravedlivý, nakonec nemůžu říct, že by Pina byla až tak špatná. Vzhledem k tématu jsem neočekával nic než ukrutnou nudu, ale dívalo se na to docela dobře, i hudební žánry se hezky střídaly a visutá wuppertalská tramvaj zabodovala jako vždy :).(12.4.2013)

  • Vodnářka
    ****

    Pina Bauch byla nejen energickým tělem plným emocí, ale taky tělem celého tanečního souboru divadla města, kde pořád prší a lidi brzo vstávají, Wuppertalu. Pro celý soubor byla obrovskou inspirací, pevným bodem, k němuž soubor směřuje, kouzelným zjevením strhujícím davy diváků a výraznou silou, která vede ostatní tanečníky dopředu. Její díla byla nejen extrémně pocitová, každý detail pohybu, každé cuknutí prstu dodalo představení nový rozměr, dovedla rozehrát zápas i souhru mezi originálními kulisami a tanečníky. A ti v každé kulise, na celém jevišti, viděli právě Pinu a její kouzlo, k němu vzhlíželi a tančili podle něj. 3D zpracování je sice podle mě docela zbytečné, určitě ale přidá na velmi skvělém filmově-tanečním zážitku.(7.7.2011)

  • kacaabba
    ***

    Hodnocení je kompromis mezi tím, co člověk vidí za obrazy a mezi tím, co tyto obrazy sdělují. Tomu prvému dávám 5 hvězdiček, tomu druhému hvězdičku jednu. Kdo se rád rochňá v sobě, najde tu dost bahnitého materiálu, kdo si zamiloval živoucí krásu, čistotu, jednoduchost, lásku, radost, vděk, ... ten zde mnoho nepobere.(16.11.2012)

  • Philippa
    ****

    Jsem milovníkem tance a musím konstatovat, že 3D tanci velmi prospělo. Působí mnohem mohutněji, emoce se na plátně násobí. Myslím, že jde hlavně o to užít si slavné Pinini choreografie a vůbec seznámit se s ní jako s osobností. Je to velmi inspirativní. Cestou z kina jsem měla neodolatelnou chuť něco tvořit...a co víc, je to dva dny co jsem film viděla a chuť zůstává....a kdo viděl Almodovarův snímek Mluv s ní, nepřípoměli jste si ho?? :-)(15.11.2011)

  • - Film měl být původně společným projektem Wenderse a Bauschové – pojilo je přátelství, stejná generační zkušenost a samozřejmě vzájemný respekt k tvorbě druhého. Film dlouho odkládali, neboť Wenders hledal způsob jak mimořádnou jevištní a choreografickou práci Bauchové uchopit, aby na plátně neztratila na své působivosti. Nápad natočit film v technologii 3D přišel bohužel pozdě, po několika úvodních záběrech Pina Bausch v červnu 2009 umírá, takže film vznikl bez její osobní přítomnosti. (Zdroj: Film Europe)

  • - Na festivalu Evropské filmové ceny roku 2011 v Berlíně získal snímek cenu pro nejlepší dokument. (Terva)

  • - Snímek je vůbec prvním evropským hraným 3D filmem. (pan Hnědý)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace