poster

Pina

  • Německo

    Pina

  • Německo

    Pina - tanzt, tanzt sonst sind wir verloren

  • Francie

    Pina

  • Velká Británie

    Pina

  • Slovensko

    Pina

Muzikál / Dokumentární

Německo / Francie / Velká Británie, 2011, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • anli
    ***

    Taneční drama,které Win Wenders natočil jako poctu Pině Bausch,která se stala nezapomenutelnou součástí tance a divadla ,zejména posledních dvou desetiletí dvacátého století.Film je jakousi výpovědí o jejím životě, a zachycuje její klíčová díla a vzpomínky lidí,kteří jí znali.Je to svět plný hudby,tance a emocí,svět,který zobrazuje a ukazuje stav duše,která není vidět a kterou vnímáme podle těla.Je potřeba říct,že tenhle film není rozhodně pro každého a už vůbec není vhodný na"jen takové podívání".Je určen hlavně milovníkům tance a lidem,kteří jsou schopni(a ochotni)nasávat atmosféru beze slov,jen pomocí pohybů,gest a hudby.Po téhle stránce je film opravdu skvělý zážitek-energický,dynamický a velmi emotivní.Jednotlivé scény(sami o sobě skvěle fungující)ale nepropojuje žádný dějový kontext,takže se divák logicky ptá,zda to je jedno vystoupení,nebo části několika dohromady.Děj občas doplňuje hlas,o němž ale také divák nic neví,hlavně kdo to vlastně je.Takže v kontextu celku vzniká takový "dějový guláš".3 D tu funguje skvěle a je vidět,že Wenders s prostorem pracovat umí.Hudba je patřičně rytmická,i když chvílemi jsem postrádal více nosných motivů či melodíí.Za podívání stojí už kvůli oné famôzní choreografii,ale myslím,že jen málo diváků bude mít touhu to vidět znovu.Nejsem žádný fanatický znalec tance a tohoto žánru,ale ona živelnoist a choreografické nápady mě vcelku bavily,jen myslím,že by film mohl být o něco kratší.Přeci jen 100 minut tanečního umění je pro běžného diváka slušný nášup.Za choreografii a tanec dávám 65%,které si určitě zaslouží.(12.9.2011)

  • Brygmi
    ****

    Kvality filmu nespočívají ani tak v kvalitách stylistických či režisérského vkladu, ale spíše v osobnosti Piny Bausch a jejich jedinečných choreografií. Samozřejmě je to natočeno jasně, přehledně, dobře sestříhané, ale o to nakonc ani nejde – je to skutečně jen vhled do určitého druhu tance. Částečně to míří k dokumentu a oslavě Piny (což jsou nejslabší pasáže), nicméně se dají ignorovat a prostě jen užívat tanec. Groteskní a dojemné a 3D není třeba. Tanz tanz sonst sind wir verloren. Berlinale 2011 – Kino Urania(30.6.2011)

  • Kaferano
    *

    Mám celkem ráda filmy o tanci. Jako dítě jsem 5 let vytrvala u klasického baletu. Dnes se na tanec už jen ráda dívám. Proto jsem zajásala nad dokumentem , který navíc natočil Wim Wenders. Jenže moje zklamání bylo veliké. Vše asi spočívá v tom, že vyznávám naprosto jinou estetiku pohybu a pohybového vyjadřování. Ale to neznamená, že se nechci dozvědět něco z druhého konce. Viděla jsem skupinu lidí, která se navzájem potřebuje a je spojená stejným pohybovým jazykem a je jasné, že jako taková má i své ctitele. Ale nemůžu si pomoct, měla jsem pocit, že se dívám na artterapii z nějaké kliniky. Stejně na mě působily i promluvy tanečníků o Pině. Jako nenormální. To vše nějak respektuju, brala bych to jako dobrý dokument o tanci, který se mi nelíbí. Jenže to byl pro mne špatný dokument. Chtěla jsem se něco dozvědět o známé choreografce a jejím způsobu práce a tato informace zde byla minimální. Myslím, že smrt Piny na tom nic nemění.(29.9.2012)

  • Elfias Dóže
    ***

    Nemohu začít jinak než poznámkou na okraj: Na Pině lze jasně vidět mou změnu filmového nazíraní. Má cinefilie zapříčiňuje čím dál větší úctu k filmařské práci, ještě před pár měsíci bych totiž tento film hodil do hlubokého podprůměru a kritzoval, dnes hodnotím sice průměrně, ale zato s velkým respektem k pánu Wendersovi, komentář bude tím pádem pochvalný. ___ Hold tanci, hold Pině Bausch a její bizarní, ale krasné choreografii od poetické duše Wenderse. Režisér skvělé pochopil jak se dá pracovat s filmovým médiem a natočil pravou syntézu hudby a tance - omezené divadelní jeviště a to co se na něm děje promítl do téměř neomezeného filmové světa a tím paní Bausch a její umění ukázal širší veřejnosti respektive publiku, jenž se nebojí jít do trochu "jiného filmu". Pina je totiž obtížně sledovatelný snímek (pro mě určitě, v tanci se nevyznám - takže jsem některé taneční figury nepobral), ale diváka si najde, pevně tomu věřím. Ale já jim nebudu a právě proto i přes hluboký respekt, který mám k lidem (a umění), jenž jsem vyjmenoval, nemohu hodnotit nadprůměrně. Snímek totiž nudí (nemá pořádný nosník), pochybuji, že si ho ještě někdy pustím. 60%(24.10.2012)

  • RickyFitts
    *****

    no ale jako tyvoletyvole... když se sejde jeden z nejlepších režisérů s jednou z nejlepších choreografek, tak jak to může asi jinak dopadnout? 5+ a chuť tančit a brečet a jít zejtra znovu - nevím, jestli je to tím třidéčkem, ale ty lidi tančej blízko a Wim má smysl pro kompozici i gradaci i smysl pro humor... takhle já si představuju filmový umění, takhle si představuju spouštěč drobných orgasmů všech milovníků tance, architektury, filmu a nestandartních dopravních prostředků...(8.3.2011)

  • - Snímek je vůbec prvním evropským hraným 3D filmem. (pan Hnědý)

  • - Na festivalu Evropské filmové ceny roku 2011 v Berlíně získal snímek cenu pro nejlepší dokument. (Terva)

  • - Film měl být původně společným projektem Wenderse a Bauschové – pojilo je přátelství, stejná generační zkušenost a samozřejmě vzájemný respekt k tvorbě druhého. Film dlouho odkládali, neboť Wenders hledal způsob jak mimořádnou jevištní a choreografickou práci Bauchové uchopit, aby na plátně neztratila na své působivosti. Nápad natočit film v technologii 3D přišel bohužel pozdě, po několika úvodních záběrech Pina Bausch v červnu 2009 umírá, takže film vznikl bez její osobní přítomnosti. (Zdroj: Film Europe)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace