Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh, který se točí kolem Arielova bratra Neva, začínajícího newyorského fotografa. Ten se po zveřejnění svých fotografií na internetu seznámil s malou holčičkou, která chtěla nakreslit balerínu podle jednoho Nevova snímku. Brzy si začali psát častěji, což vedlo k tomu, že se Nev seznámil blíž nejenom s ní, ale s celou její rodinou přes facebook. Navázal tak kontakt s její matkou, ale také sestrou Megan. A právě kvůli vztahu s Megan se Nev rozhodne za jejich rodinou odcestovat a přitom vůbec netuší, jaká pravda na něj čeká. (NGP)

(více)

Videa (1)

Recenze (46)

F.man 

všechny recenze uživatele

Rozhodně zajímavý "dokument", jehož největším tahákem je jednoznačně Facebook a celá ta komunikace na sociálních sítich současnosti. Asi každý ví o rizicích spojených s anonymitou nicku, ale vše je tak vzdálené že na to často zapomínáme. Catfish však divákovi ukazuje realitu a jak moc do hloubky se dá vlastně něco takového vyvořit. Otázkou sice zůstává, zda se jedná o hraný film či pravý dokument. Autoři sice v každém interview prohlašují, že vše je 100% a každá scéna je reálná, ale já tak nějak po Banskym už moc nevěřím. Každopádně, ať je to tak nebo tak, nic to nemění na tom, že se jedná o silný "film" s aktuálním a trochu "wierd" tématem. Set it up, organise a time with me, put together some materials, emails, we'll get the Facebook conversations printed out and we'll really talk about it. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Pokud se to opravdu všechno stalo tak, jak snímek předkládá, upřímně, naživo, bez plánu a scénáře, měli tvůrci takříkajíc víc štěstí než rozumu, protože jim výborné téma pro dokument spadlo do klína vlastně samo od sebe. Tyto pochyby nicméně nezmenšují působivost celého dokumentu, ani napětí (před setkáním) a emoce (po setkání), které dokázal vyvolat . ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

Hlavní hrdina Nev se prostřednictvím malé holčičky Abby, která kreslí obrazy podle jeho fotografií, seznámí s její sestrou Megan a pomalu se před námi začne rozvíjet jejich příběh. Z prvopočátku se zdá, že půjde o obyčejný dokument o tom, jak probíhá takové seznámení dvou osob přes internet (což v roce 2010 asi nebylo tak běžné), který se přetransformuje na příběh o zraněných pocitech a zvláštnosti virtuálního světa. Když se však Nev rozhodne, že se s Megan chce potkat osobně, věci se začnou komplikovat. První pochybení pramení z písně, kterou Megan pošle Nevovi, jelikož se ukáže, že se jedná o píseň zcela jiné zpěvačky. Nev je přesto odhodlán se s Megan seznámit osobně, a tak se za ní vydá spolu se svým bratrem a dalším kamarádem (shodou okolností režisérem). Po příjezdu je čeká překvapení, protože Megan vypadá úplně jinak a žije v domě se svým mužem a dvěma postiženými dětmi. Postupně vychází najevo, že ne Abby, ale Megan kreslí obrazy, které posílá Nevovi přes půl státu, protože se do něj během několika měsíců, kdy si psali a volali zamilovala. Čekal jsem, že ji Nev konfrontuje a dojde k roztrži. K mému nevelkému překvapení se Megan (ve skutečnosti Angela) sama přizná, protože je na první pohled patrné, že si celou věc vymyslela (založila kupu profilů na Facebooku s fotkami úplně jiných lidí, za něž se vydávala). Co jsem však nečekal byl fakt, že Angela vše předstírala v podstatě proto, že si tak chtěla vynahradit pocit ztráty své svobodné vůle žít život zcela jiným způsobem, protože se vdala za manžela s postiženými dětmi, o něž se ráda stará a musela se vzdát svého životního snu – kariéry tanečnice. Poněkud zvláštní bylo, že se ke všemu přiznala na kameru a o celé věci mluvila do detailu. Důvodem mohla být vina z toho, co svým jednáním způsobila. Angela je navíc velmi sympatická a nevinná duše. Výborný dokument, který jistě jen tak nezapomenu. Občas mě sice iritovaly detailní záběry, ale to se dá zapomenout :). Pro mě osobně a příznivce Caseyho Neistat je dokument o to zajímavější, že Nev Schulman je Caseyho kamarád, který se s ním objevuje v Caseyho videích, často na maratonech :). Dokument má rovněž dohru v podobě následné show na MTV „Catfish: Láska online“, která se zabývá stejným tématem. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Catfish je hlavně z první poloviny strašně pohlcující film, který výborně buduje napětí, s úžasnou expozicí, na níž navazuje investigativně detektivní příběh. Co však překvapí více než závěr filmu (každému je vcelku jasné, s čím na něj autoři vyrukují) je to, nakolik se v druhé části promění samotné téma a smysl snímku. Hodnotu výpovědi závěrečné pasáže posiluje navíc fakt, že nebyla předem filmaři zamýšlená a konstruovaná, ale dostali se k ní stejně jako divák - naprosto samovolně - bez nejmenšího ponětí a záměru. Nejde pak pouze o triviální výpověď o zdegenerovanému vlivu facebooku, sociálních sítí, internetu obecně či prázdnotě mediálního obrazu a jeho prezentace, ale ve výsledku je to především svědectví o deziluzi z amerického snu, chcípáctví a potřebě si alespoň ve virtuálním světě cosi dokázat a nabýt nové "lepší" identity... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Osobně mám na komunikaci skrze všechny ty sociální sítě, seznamky, internety a podobně svůj vlastní názor a navíc jsem paranoidní i u lidí, který znám, tím pádem jsem v první půlce celkem trpěl nad bandou notebookově investigativních objevitelů Ameriky, kteří nemohou uvěřit vlastním bulvám, že je někdo může skrze Fejzbůk tahat za fusekli. Svoje eso ale tahá Catfish zejména v druhé půlce tím bezprostředním nárazem na realitu, na který není nikdo ze štábu připravenej. Ta tam jsou silácký kecy o tom, jak tvůrkyni dosavadního imaginária vypičujou do lesa a večer se budou nad Heinekenem držet za koule, protože najednou všem dojde, že nikdo ze sebe nedělá na netu Tonyho Starka proto, aby si nad tim pohonilo jeho virtuální okolí, ale jako únik před vlastní malostí a neschopností. A ve smutně upřímné poslední čtvrtině filmu je vlastně mimoděk popsáno, jak internet poslední léta funguje. Jako přístroj doktora Frankensteina, ve kterém si malí lidé vytvářejí vlastní monstrum z prvků, kterými vždycky chtěli být, ale jsou na ně moc líný nebo neschopný. Škoda jen toho lacinýho volání po senzaci tvůrců, kteří přistupují k tomuhle problému internetových identit jak africkýmu hladomoru a film nechají zakončit retardovanym monologem totálně vyleptanýho manžela hlavní aktérky, který měl metaforicky vysvětlit, proč jsou lidi jako ona důležití. Což je stejně stupidní jako brát vážně diskutující (heh sorry za to slovo) na zpravodajských serverech. EDIT: Pokud existují Ilumináti, ZOG, NWO či jiná konspirační organizace, tak internet je jejich nejsilnějším produktem, protože umožňuje se lidem vyřádit v domnění, že je někdo poslouchá, do vzduchoprázdna. Být internet již v osmdesátých letech, pořád maj děti nad tabulí obrázek Lenina. Imho, pokud by současná evropská situace propukla před padesáti lety, tak je Starý kontinent v plamenech. Protesty dneska mají podobu tlačítka "like" u FB místnosti "Za návrat starých pořádků!". Dá se to udělat z domova, může se u toho jíst a slznej plyn vám nikdo z monitoru nespustí... ()

Reklama

Reklama