poster

Ženy bez mužů (festivalový název)

  • Německo

    Women Without Men

  • Německo

    Zanān bedun-e mardān

  • Rakousko

    Women Without Men

  • Francie

    Women Without Men

  • Itálie

    Donne senza uomini

  • Slovensko

    Ženy bez mužov

Drama / Mysteriózní

Německo / Rakousko / Francie / Itálie, 2009, 95 min

Komentáře uživatelů k filmu (6)

  • Blizzard
    ***

    Na mě příliš rozvláčné, na 95 min se to strašně vleklo. Film navíc kombinuje více žánrů, které se mi moc nelíbily. Chvíli se jedná o drama, pak hraje na mysteriózní strunu a do toho se odehrává hlavní dějová linie politicko-historické revoluce. (5/10) [MFFKV 2010](12.7.2010)

  • Radko
    **

    Kombinácia pocty ženám a ich údelu v iránskej spoločnosti, revolucionárom bojujúcim za slobodnejší štát a mystickej perzskej tradícii. Miestami zaujímavý náhľad na postavenie slobodných žien v rodine či dôsledky zariekavania, no vo výsledku prekombinovaný hrniec filmovej polievky, v ktorej sa spája príliš veľa námetov do jedného. 50%.(11.12.2012)

  • bassator
    *

    45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 - HORIZONS - Horizonty (Zanan bedoone mardan / WOMAN WITHOUT MEN / Ženy bez mužů) - Letos již několikátý velký omyl... - 8. 7. 2010 - kino Thermal - Velký sál - Karlovy Vary - 25%(16.7.2011)

  • Lyncha
    ***

    Uznávám, že je to spíš moje chyba, ale o politické situaci v Íránu v roce 1953 jsem nevěděla vůbec nic. Film mi toho také moc neosvětlil, a přestože by měl být hlavně o osudech oněch čtyř žen, stejně mi má neznalost způsobila ve sledování filmu značné zmatky. Tenhle film určitě potřebuje víc shlédnutí než jedno a každému, kdo se na něj chystá, doporučuji přečíst si alespoň něco málo o Muhammad Mosaddekovi a jeho svržení v roce 1953.(30.12.2010)

  • kusper
    ****

    45. MFFKV Krásně natočená mysteriozitka. Od ženy navíc z Íránu.(10.7.2010)

  • danliofer
    *****

    Pro mě osobně šestihvězdičková čistá filmařina. Žádný symbol není použit zbytečně, a na to, že film mapuje historické události v Íránu roku 1953, není vlastně tolik angažovanou agitkou, jako vhledem do tamější mnohovrstevnaté společnosti, v níž se prolíná tradice s novodobým věkem a v níž se ženy stávají hybatelkami osudů. Na filmu mě zaujala právě ona přímá symbolická rafinovanost, ačkoliv to může znít jako paradox.(22.12.2012)