poster

Netopýr

  • německý

    Fledermaus, Die

Drama

Německá říše, 1937, 103 min

Scénář:

Henri Meilhac (divadelní hra), Ludovic Halévy (divadelní hra), Walter Wassermann

Kamera:

Bruno Mondi

Scénografie:

Emil Hasler
(další profese)
  • NinadeL
    *****

    Zatímco proslavená dvojí verze s Anny Ondrákovou v hlavní roli upřednostnila příběh komorné Adele, o šest let později byla hlavní postavou Netopýra Rosalinda, tentokráte v podání Lídy Baarové. Skvostná Baarová v této době byla už v německém filmu jako doma a proto je její partnerství nejen s Hansem Söhnkererem velice příjemné. Divák znalý operety je potěšen touto moderní verzí, ve které jde především o to si vzít z Netopýra to podstatné a v rámci logiky snu z něj vykřesat i to nejlepší pro tehdejší moderní současnost. Není tedy nic přirozenějšího, než nechat přelstít muže záletného fingovaným záletem. A samozřejmě ruku na srdce, největším starem ale mezi všemi se venkoncem stává dokonalý komik Hans Moser se svými opileckými etudkami na téma - pokud ještě jednou zazpívá, tak si dám ještě do jedné nohy :D(8.9.2014)

  • kinderman
    *****

    Netopýr ukazuje, jak se pod taktovkou říšských filmařů Lída Baarová umělecky posunula. O komediálním talentu nelze pochybovat, zvládnutí jazyka je suverénní. Film samotný je nápaditý, pěvecky zvládnutý a perlivý jako to šampaňské, kterého v něm protečou snad hektolitry.(22.1.2016)

  • Marthos
    *****

    Velkolepý projekt, který nenásilným způsobem propojil známé Straussovy melodie s aktuálním příběhem ješitného nevěrníka, upadajícího pod vlivem Netopýra do fantaskního snu, v němž poznává své opravdové štěstí. Lída Baarová, tehdy již renomovaná filmová star mezinárodní proslulosti, sice v době natáčení odolávala stále silnějším milostným atakům Josepha Goebbelse, ale zároveň využila svého vlivu mmj. k záchraně Friedl Czepové, které jako vídeňské herečce hrozil absolutní zákaz účinkování. Sama později vzpomínala na toto období jako na jedno z nejvypjatějších. Film, jako obvykle, nic z této dusné atmosféry naštěstí nepostřehl a naopak poskytl maximální prostor situačním gagům, kouzelným melodiím, nádherným róbám, cylindrům a šampaňskému, rozbíjenému ve jménu lásky. ( -Ponrepo 07/09/2014- )(7.9.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace