• kaylin
    ****

    Když dáte vedle sebe herecké eso, jakým byl Jean Gabin, a kráskou, jakou byla BB, dojde vám jedna zásadní věc. BB se Gabinovi nikdy nemohla rovnat talentem a vedle jeho přirozeného herectví je její dívka nesmírně křečovitá. Jenže ono se to do téhle role hodilo. Snímek o femme fatale, který je sice černobílý, ale není noir, je to lidské drama. A dobré.(7.11.2014)

  • vesper001
    ****

    Nesourodý ústřední pár, klopýtající romance, anticky gradující tragédie. Tím nejzajímavějším je kontrast mezi Andrém a Yvette. Jejich jména stojí na opačných koncích abecedy, jejich osoby na protějších stranách společnosti. Dělí je všechno: věk, vzdělání, intelekt, zázemí, profese, postavení, povaha, temperament, majetek, hodnoty. Spojuje jediné: láska, která k sobě přitahuje protiklady. Brigitte mi šla na nervy, nevypočitatelná, prostoduchá holka na zabití. Zato Gabin je tu sexy, věřte nebo ne. Nejzajímavější postavou je ale bezesporu jeho manželka Viviane, loajální, majetnická, zraněná i žárlivá. Pořád jsem čekala, kdy se k ní André po kolenou vrátí a doufala, že mozek proklatě nízko nezvítězí. (titulky zde)(27.2.2017)

  • Flego
    ****

    Hoci sa to sprvu javí ako kriminálka, keď dve mladé ženy prepadnú hodinárstvo a jednu z nich bude zastupovať významný advokát, všetko sa hneď zvrtne iným smerom. Nejde tu o spáchaný delikt, skor o psychologickú sondu do nerovného vzťahu advokáta k ľahkovážnej žene. Predlohou je román Georgesa Simenona ( písal detektívky o Maigretovi ) a v spojitosti kvalitného scenára a spracovania ide o veľmi dobrý film. Snímok oživuje Brigitte Bardot, ktorá dokonale vykreslila naivnú, rozmarnú Yvette s úžasným sexappelom ( scéna na schodoch je toho dokazom ), ale predovšetkým famózny Jean Gabin v úlohe advokáta Gobillota. Dal by som plný počet, ale pred záverečným vyvrcholením sa príbeh akosi zadrhol a mal zbytočne hluchú pasáž. Druhý komentár. 4+(12.9.2014)

  • mortak
    ****

    George Simenon ve svých psychologických črtách často popisoval duševní destrukci spořádaného měšťáka (např Muž, který pozoroval vlaky). A protože determinismus úpadku je neměnný, osa filmu se dá odhadnout již od začátku. Naštěstí je film skvěle natočený a zahraný - vévodí mu Gabin, který je naprosto přesný v zobrazení muže, který padá do hlubin a přitom se perfektně ovládá a nechce svůj pád nijak zastavit. Yvetta mu může totiž dát to nejdůležitější na světě, něco, co jeho manželství bolestně postrádá. BB je jako vždy ženou dítětem, ale tentokrát nechává prostor duševní ošklivosti, rozmařilosti a bezmyšlenkovitému životu v přítomném okamžiku. Žádná romantika ve stylu Manon Lescaut.(9.4.2011)

  • Pierre
    ****

    Jsem rád, že jsem tito záležitost konečně mohl vidět. Bardot nikdy nebyla moje oblíbenkyně. Myslím si že Francie, může nabídnout spoustu větších krásek a lepších hereček. Ale tady nebyla zase tolik špatná. Občas byla akorát křečovitá anebo při hysterických scénách poměrně přehrávala. Ale, oni všechny francouzské herečky, co byli povážovany za symboly krásy právě v takových scénách přehrávali. Ale třeba u Michele Morgan v Nábřeží mlh mi to ale naopak připadalo roztomilé. Tady, moc ne. Ale celkově nehrála špatně a vlastně mě i docela překvapila. Jinak Gabin samozdřejně nepřekvapil vůbec. Výtečně opět vystihl svojí postavu a opět mnohdy hrál pouze pohledem, který ve mě dokázal vyvolal velmi silné emoce. Tady konkrétně v závěru. Jinak začátek mi připadal trochu uspěchaný, ale pak se rozehrálo zajímavé psychologické drama, Předloha Simenona je zde zdřejmá. Ten námět je dost netypický a originální. Asi se budu shánět po knižní předloze. Film mě zaujal. Mohl být možná syrovější, ale to vynahradí závěrem. Jako, já nic nechci nic vyzrazovat, na spoilery tu máme v česku Spačilovou. Ale ten závěr mě tedy překvapil a vlastně i položil. V sedě. To je neuvěřitelné. Takže všechny drobné nedostatky, byli rázem smazány. Hezká čtyřka.(18.2.2017)

  • - S Brigitte Bardot si Jean Gabin rozuměl a líbila se mu, přestože byli tak rozdílní a klepy tvrdily pravý opak. Při prvním setkání ji prý řekl: „Slečno, mám rád velké ženy. Vy jste velká a tak Vás mám rád.“ [Zdroj: André Brunelin: Gabin] (vesper001)

  • - Jean Gabin chtěl po přečtení scénáře roli André Gobillota odmítnout. Nakonec ji přijal kvůli autorovi předlohy Georgesovi Simenonovi a oblíbené kolegyni Edwige Feuillère. [Zdroj: André Brunelin: Gabin] (vesper001)

  • - V případě neštěstí byl jedním z filmů, u kterých si Jean Gabin nepřál, aby ho viděly jeho děti. Některé scény považoval za „nemorální". [Zdroj: André Brunelin: Gabin] (vesper001)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace