Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Barabáš je zločinec. Místo něj lidé ukřižovali Krista. Jeho vnitřní utrpení ho vede až do gladiátorské arény, kde se snaží vybojovat si zpátky svobodu a ztracený klid. (oficiální text distributora)

Recenze (32)

fragre 

všechny recenze uživatele

Podáno dobově velkolepém, leč též trochu šablonovitém stylu, takže nebyl-li by jeden pozorný, mohl by se domnívat, že hledí na Spartaka či Ben Hura. Kdoví, zda ta jednotná starořímská výprava nepřecházela z filmu do filmu. Působivost však tomuto stylu nelze upřít, i když dobový herecký styl působí již kapánek akademicky . Jinak je to vlastně moderní příběh o kolísání hrdinově mezi vírou a skepsí v hávu apokryfu o Barabášovi. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Fleischerova adaptace novely P.Lagerquista (Nobelova cena) vychází z úvahy, jakým směrem se mohl ubírat život Barabáše poté, co byl omilostněn, zatímco Ježíš skončil na kříži. Na „sandálový“ film nečekaně hluboké myšlenkové zázemí, výborní herci (A.Quinn) a jistá režie dělají z tohoto (trochu opomíjeného) snímku ozdobu filmografie všech zúčastněných. ()

Reklama

Hedka 

všechny recenze uživatele

Fiktívny príbeh Barabáša natočený v zlatej ére historických veľkofilmov ( trochu posmešne nazvaných aj "sandálové filmy"). Kvalitou celkom nedosahuje úspešné hollywoodske veľdiela tej doby napr. Ben Hur a Destoro, ale výrazne za nimi ani nezaostáva. Za zmienku stojí najmä zaujímavý scenár s hlbokou pointou a herecký výkon Anthonyho Quinna. Veľmi silné **** ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Výprava, hudba, herecké výkony, kamera, historická věrohodnost. To všecko jsou věci kterých jsem si na tomto filmu cenil asi nejvíce. V hlavní roli propuštěnec Barabáš, Kristus naopak neviditelný v pozadí celého příběhu. Snad jediný film, který se dozajista zabývá osobou Barabáše, všude jinde v podobně laděných filmech je vidět spíše v pozadí jako ten, který dostal podle tradice milost, a místo něj zabili toho druhého, pro naše dějiny a pomalu rozrůstající se křesťanství tak důležitou osobu. Film v sobě nese několik pamětihodných scén jako např. tu v sírových dolech před výbuchem i po něm (neskutečné životní podmínky) nebo později v gladiátorské aréně. Zrovna tak je nezapomenutelný souboj Barabáše a Torvalda, poté si vydobude svobodu, ale vzápětí je obviněn ze žhářství. Tady je historie a vina křesťanů na velkém požáru Říma v roce 64 n.l. tak trochu zkreslená..Ale v té panice tenkrát ty tzv. protipožáry mohl zakládat kde kdo, nejen pretoriáni, nicméně obvinili je, ale následné masivní pronásledování a druh smrti jsou v podobných filmech tak trochu přitažené za vlasy..Většinou byli ukřižováni nebo upáleni. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ZDALO SA MI BARABÁŠ, ŽE KEĎ SME TI PREDTÝM DALI SLOBODU, NEBOLA TO ŠŤASTNÁ VÝMENA." __ Pred mnohými rokmi nám náš pán farár požičal kazetu s týmto filmom a už vtedy mi Barabáš prišiel ,,iný" než ostatok tématicky podobných historických filmov, ktoré boli vtedy veľmi vychytené. Iný ako vo formálnej stránke, tak aj obsahovej. Kamera ponúka na svoju dobu niekoľko veľmi dynamických záberov a výprava síce určite nákladná, sa snaží pôsobiť viac realisticky než opulentne. Naopak predovšetkým kostýmy Rimanov sú poznačené neoklasicistickým štýlom. Rovnako tak hudba Maria Nascimbeneho vôbec nekráča v šľapajách zaužívaných postupov ako to býva u skladateľov typu Alfreda Newmana či Miklósa Rózsu, je veľmi striedma, miestami disharmonická, pracujúca so zvukovými efektami a vytvára tak veľmi temnú, no pre film práve tak žiadanú atmosféru. No a obsah? Fiktívny príbeh Pära Lagerkvista môže v istých smeroch pripomenúť Kazantsakisovo Posledné pokušenie, u mňa však jednoznačne víťazí fikcia zločinca než alternatívny pohľad na Spasiteľa. Anthony Quinn na vrchole kariéry tu vytvoril jednu so svojich najlepších a najosobitejších úloh a Barabáša si zrejme do konca života budem prestavovať ako jeho. Ak by všetky hollywoodske ,,sandálové" produkcie mali takúto hlbokú myšlienku a filozofický rozmer tak by som dal zrejme 4*, no tu však hrá Barabášovi do kariet aj celkové spracovanie, výborné po všetkých stránkach. Možno najlepší film, kde bol ako producent podpísaný Dino De Laurentiis. (145. hodnotenie, 13. komentár k filmu) ()

Galerie (24)

Zajímavosti (2)

  • Při natáčení v Římě se Anthony Quinn (Barabáš) seznámil se svou druhou manželkou, italskou kostýmní výtvarnicí Jolandou Addolori. (jenik71)

Reklama

Reklama