Reklama

Reklama

Logorama

(festivalový název)
  • Francie Logorama
Krátkometrážní / Animovaný / Akční / Krimi
Francie, 2009, 16 min

Krátký animovaný film přetváří Los Angeles do města složeného výhradně z korporátních značek, Naplní ho firemními logy a maskoty a poté do něj vloží Ronalda McDonalda (světoznámého maskota fast-foodového řetězce) jakožto prostopášného, rouhajícího se záporáka. Z toho může vzniknout pouze jediné - "krvavé" řádění plné zbraní a násilí. (FFilipCZ)

(více)

Recenze (155)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Žijeme v konzumním světě. Ve světě, který vyžaduje správnými směry rozházené kadeře na hlavě, dobře viditelnou značku oděvu slavné firmy na hrudi, vůz zvučného jména v garáži, dovolenou v exotické destinaci či chytrý mobil přeplněný nesmyslnými funkcemi. Já s tím mám v životě trošku problém, ale tohle mě celkem bavilo. A taky mě to přivedlo k hříšné myšlence, že pokud na tento snímeček plný reklamních log každá z propagovaných firem přispěla pár dolárky, tak snímek sám sebe uhradil ještě před svým natočením. Nicméně přeju všem, kteří se dosud dokázali ubránit útoku konzumu s chladnou hlavou, aby se mezi nagelovanými trotly dál elegantně vznášeli ve svých vytahaných neznačkových teplácích. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nabušené reklamami, nápady, ironií a vtipem ve stylizaci Monopolů(tm). Od první do poslední chvíle napěchováno všemi možnými značkami a skrytými vtípky (i když ten, že KFC nabízí coca-cola nápoje je spíš chybou:))), ale jsem rád, že akademie to dokázala náležitě ocenit. Třeba se kluci za velkou louží podívají do svého nitra až budou dojídat své Crispy Strips, popíjet Pepsi Light, koukat na svůj Chevrolet (maj ho policajti:)) a letmo poslouchat přímý přenos honičky s nějakým zločincem, který ukradl noviny a policisté ho za 15 minut střelbou zastaví... nadobro. Nejen product placement, ale celá Amerika v 15. minutách. Teď se podívejte okolo sebe, zda se má zamyslet i někdo jiný (uf, dva hamburger a shake jsem měl včera, colu jsem vynechal...:)). PS: musím si najít nějaký rozhovor s tvůrci, proč zrovna Roland je ten zlý:( ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Film, kde v ZOO chovají krokodýli Lacoste, tučňáky z Linuxu, výběh pro lva vypadá jako logo MGM a policajti (Michelin pneumatiky) honí teroristu (Ronald McDonald), který nejprve přejede na přechodu dvě lentilky M&M's a chce vystřílet bistro, kde sedí zdrcený panáček z brambůrků Pringles a panenca ECCO... Opravdu neobyčejný a hodně originální animák hýřící nápady je vkusnou satirou na (nejen) americkou konzumní společnost. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Výraz "product placement" mi vzhledem k chování a mluvě postaviček, jež reprezentují konkrétní značky, nepřijde nejpříhodnější (je libo cheesburger od psychopatického klauna?). V tomhle světě, kde reklama leze každému nejen na mozek, ale do celého těla, není kladného hrdiny - apokalyptické finále lze proto vnímat jako určité zadostiučinění (zatopení tím, oč dnes běží především). Filmu mimo nápadité vizuální stránky velmi svědčí jeho nadsázka a neamerická bezohlednost v nakládání s postavami. Jestli Logorama dostala Oscara pro svou kritičnost zjednodušeného přemýšlení ve značkách, nebo jen pro to, že skvěle vypadá a dobře baví, je druhotné. Už se těším, kolik nových log odhalím během dalších zhlédnutí. Napoprvé všechn 2500 vážně pochytit nejde. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Že prý podobenství o konzumním světě vestavěné do graficky velmi dobře zvládnutého světa tvořeného výhradně reklamními logy (a sem tam i slogany), a plné jak "prostého" vtipu, tak sžíravé satiry. No nevím...animace (a především nápad na její formu) je rozhodně zajímavá a humor se také najde, ale když už si chceme hrát na film s nějakým dějem, tak to ten děj chce...a samozřejmě by měl mít nějaké souvislosti, aby výsledkem nebyl zde předváděný naprosto WTF slepenec žánrových výseků. No a samozřejmě to končí sžíravou kritikou ropné ekonomiky, která nás všechny pohltí a zničí, takže Oscar je jasný, když už jsme letos (2010) měli ten "rebelský" ročník - však víte, obří velkofilm s monumentálním rozpočtem i tržbami převálcován poctivým komorním válečným dramatem, ta Sandra Bullock co dobře zahraje v průměru jednou za deset let si odnáší sošku za hlavní roli, a samozřejmě svědomí společnosti fackující a srdce trhající příběh obézní pologramotné týrané černošky taky nezůstává bez povšimnutí. Co dodat? Snad jen, že tohle je fakt úlet, a že French Roast byl nejméně o třídu lepší...a o polovinu kratší;) Logorama to má za 70%, a to jenom za tu výbornou formu...a závěrečnou písničku z intra k Falloutu 3:) ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • V snímke sa vyskytne až 2500 rôznych značiek firiem z celého sveta. (DaviD3141)
  • Oscar 2009: nejlepší krátkometrážní animovaný film. (zdeny99)
  • Tento 16minutový snímek se tvořil neuvěřitelných šest let. (manyaa)

Reklama

Reklama