Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavný, stárnoucí a životem již poněkud znuděný houslista Holger Brandt se z každého uměleckého turné vrací domů spíše jen ze setrvačnosti. Tím, že je stále na cestách, jeho láska manželce dávno vyprchala. V jeho životě se začne vše měnit, když hře na piano jeho dceru začne učit mladá Anita Hoffmanová. Holger rychle propadne jejímu kouzlu, stejně jako pochopí, že klavíristka má dostatek talentu, aby jej mohla provázet na budoucím turné... Roli Anity v romantickém příběhu ztvárnila později slavná herečka švédského původu Ingrid Bergmanová (známá ze snímků Casablanca, Komu zvoní hrana, Plynové lampy, Rozdvojená duše, Vražda v Orient Expresu). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

hans500 

všechny recenze uživatele

Dobrý romantický film, jenž má výhodu v tom že je velmi krátký, tudíž nemůže nudit. Na druhou stranu na krátké stopáži nemohl být až tak propracoaný, přesto má víceméně dobrý scénář, Leslie Howard je zde dost dobrý, ale především díky výborné Ingrid Bergman v jejím prvním americkém filmu, si Intermezzo ty 4* zaslouží. Jde o remake stejnojmenného švédského filmu z roku 1936 v němž také hrála Ingrid Bergman (stejnou roli). ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $800,000║ Postavám citeľne chýba nejaká hĺbka a aj preto príbeh nevyznie tak dramaticky ako by mohol, rovnako tak niektoré scénky sú až moc zjednodušené na to aby priebeh bol úplne zrozumiteľný a diváka mohol viac vtiahnuť. Aspoň že Ingrid Bergman, keď už nič iné je vo svojej úlohe svojím vzhľadom kúzelná. /55%/ ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Je veľkou škodou, že tvorcovia neupustili od prehnanej melodramatickosti, ale i tak sa jedná o slušný príbeh vášnivej lásky mladej pianistky a husľového virtuóza. Ingrid Bergman začala postupne oslňovať vtedajšie publikum svojou prirodzenosťou, to ešte nikto netušil, že z nej vyrastá legenda filmového neba. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Co k tomu říct... Každý jsme nějak začínali, a Ingrid začínala právě tímto snímkem, který dle mě nestojí za moc jednak po příběhové stránce, a druhak po stránce hereckých výkonů, také ona sama se zde teprve rozehřívá. Samotný film hodnotím jednou hvězdou, druhou dávám za to, že to odstartovalo jednu velkou kariéru vrcholící mj. slavnou Casablancou. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Film je sice stejně průměrný, jako jeho šwédský orig., což mi jako filmovému lahůdkáři příjde dosti zajímavé, ale pro cinefily a skalní fanoušky Ingrid Bergmanové, toto znamenalo vstupní a z tohoto pohledu zásadní bod, její neuvěřitelné americké kariéry. Neoddiskutovatelný přínos Davida O. Selznicka, který (jak vím díky jisté knize) si s Bergmanovou dal opravdu práci, aby pak mohla dosáhnouti toho, čeho dosáhla. Proto mě již dávno baví, jeho vždy skromný řádek producenta. Nemylte se. Ten v tom má mnohem více, než jen ´´pouhou´´ produkci.;-) Ostatně to platí nejen u tohoto filmu. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (12)

  • Niektoré kusy nábytku boli upravené tak, aby minimalizovali výškový rozdiel medzi Bergman a Ednou Best, ktorá vo filme stelesnila Holgerovu manželku Margit. (classic)
  • Strihač Hal Kern dokonca dostal za úlohu preštudovať doteraz nakrútený materiál a navrhnúť miesta, kam by sa dali umiestniť ďalšie detaily herečkinej tváre bez toho, aby to narušilo strihovú skladbu snímku. Práve detaily Bergmanovej boli jedným z hlavných dôvodov, prečo pretáčky nakoniec zabrali 15 dní - neobyčajne dlhú dobu, nakoľko hlavné nakrúcanie trvalo len niečo cez mesiac. (classic)
  • Zvýšená starostlivosť o fotografickú kvalitu záberov s Ingrid Bergman sa najviac prejavila v jej prvej scéne. Producentov záujem o herečkino entrée bol pochopiteľný, pretože sa jednalo o scénu, ktorej prostredníctvom mala byť po prvýkrát predstavená americkému publiku. Potom, čo prvý pokus nedopadol podľa jeho očakávania, nariadil Tolandovi, aby záber zopakoval, a keď ani po druhýkrát nebol spokojný, vynútil si tretiu verziu. Ako si všimol Patrick Keating v štúdii o spolupráci Davida O. Selznicka s jeho kameramanmi, producent nemal dostatočné technické znalosti, aby Tolandovi doporučil konkrétne lampy alebo objektívy, ale spojeným pôsobením svojich memoránd a vynútených pretáčok docielil toho, aby nasvietenie (Bergmanovej) posunul veľmi špecifickým smerom. (classic)

Reklama

Reklama