poster

Coriolanus

  • Velká Británie

    Coriolanus

Drama / Thriller / Válečný

Velká Británie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    *

    ,,MÉ JMÉNO JE GAIUS MARCIUS. JSEM TEN, KDO PŘIVODIL VŠEM VOLSKŮM HODNĚ BOLESTI A UTRPENÍ. O TOM TÉŽ SVĚDČÍ MÉ PŘÍZVISKO, C O R I O L A N U S“.... /// Nejdřív jsem nechápal, proč jako by nemohlo fungovat spojení současnosti s (víc jak) 400 let starým příběhem. Po 15ti minutách chápu: vono totiž funguje jen něco a ještě k tomu (tak nějak navíc) to funkční nelze připisovat za zásluhy Fiennesovi ale Williamovi. Sere mě, že se v ,,prvním dějství“ slova rozcházej z dějem (fakt ten rachot bubnů a řinčení mečů těm lidem nevěřím). Naštěstí pak to postupně přejde do simbiózy, ale jen díky tomu, že krutost a závist lidí jsou v každý době stejný. Pravda, baví mě monology a dialogy v závěrečným jednání, ale to vymyslel William a já TI přece nebudu dávat * (hvězdy) za něco, cos nevymyslel! Že to byl Tvůj nápad? Pravda, tak tady máš jednu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Já na to divadlo od anonymního pisálka nikdy nebyl. 2.) Mrdám na tu vaši demokracii! 3.) Ujíždím na Ralfovi Finnésovi a Géraldovi Butlerovi. 4.) Došlo nám obilí (A kdo ho poslal? ... Ty debile - jako že není!). /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(30.10.2012)

  • Big Bear
    ****

    Che... tohle byl koukám oříšek i pro ty, které mám v oblíbených a s nimiž mám povětšinou podobný vkus i hodnocení viděného. Ale bodejť by ne to musí leckoho zmást. Je to tragédie psaná renesančním dramatikem, odehrávající se dle autorovi původní předlohy v antickém Římě, avšak převedená (jaká troufalost!) do současnosti. Tak jistě, pokud tu někteří milovníci Shakespeara koukali na cyklus V Kruhu koruny, jejich šok chápu. Pro ty musely být ty tanky, Hummery a vůbec celý ten současný Řím hodně nestravitelným soustem. Naštěstí pro mně jsem podobný šok měl už před lety u skvělého Tita ztvárněného A. Hopkinsem. Od té doby dávám moderním adaptacím šanci. Kdo je ihned odsoudí jako jakosi troufalost a prznění klasické předlohy, může se často o lecos ošidit.. Až po Titovi a jeho několikerém zhlédnutí jsem pochopil tu skvělou nadčasovost Shakespearova díla i odvahu některých řežisérů vymanit hrdiny středověkých či antických tragédií z dobových kulis. A to zde předvedl i Fiennes. Ale co je vlastně jinak? Vždyť Řím je stále Řím, senát je stále senátem a lůza zůstane lůzou. Proradní politici matou davy a ty je slepě následují. Zrada a odvaha nás provází po tisíciletí a stejně tak jako pýcha a pomsta. Neberu POMOVI názor, že Fiennes hystericky přehrával. Já bych to neřekl. Věřil jsem mu jeho roli celou dobu a řekl bych, že hrál jako vždy na jedničku ! Já sjem byl spokojen a bylo to právě díky tomu netradičnímu zpracování a jeho výkonu. Vždyť klasicky zpracované látky je všude plno a proč se stále ortodoxně držet mantinelů. Vždyť nejde o místa a čas, jde o lidi a skutky. Za mne jsou to zcela určitě 4 jizzvy na Corolianových zádech ! To podhodnocení zde si film rozhodně nezaslouží !!!! * * * *(7.6.2014)

  • bourec
    odpad!

    Nejdřív bych ohodnotil procentuálně svoji schopnost vyhnout se sledování filmů s podobnym vyzněnim,tzn.ne pro mě.Tak asi 10%.A teď ta kokotina.Hrůza,ani sem nečekal,že to bude vypadat takhle,čekal sem klasicky hranou věc,bez veršů.Ani se nedivim,že uvedení na dvd tolik odkládali..Navíc já vydržel asi třicet minut,a opravdu to stačí.0%.(12.7.2012)

  • kaylin
    ***

    "Coriolanus" je film, který se prostě musí líbit kritikům. Původně se jedná o jednu z méně známých her slovutného Williama Shakespeara. Navíc se zpracování pro plátna ujal Ralph Fiennes. Je to sice jeho režijní debut, ale na první pohled jsem si říkal, že by tenhle výborný herec mohl vědět, co dělá. Pro mě osobně je jedním z těch, kteří se pro shakespearovská dramata hodí dokonale. Má v sobě něco divadelního, co dokáže vyvolat silné emoce. Přesně to se pokusil přenést na plátno. Jeho římský generál Coriolanus je velmi divadelní, velmi přehrává. Nabízí se otázka. Byl Fiennes skutečně tak vizionářský, měl tak jasnou představu o svém filmu, že je jeho přehrávání naprosto záměrné, anebo je to prostě jenom omyl? Chci věřit tomu prvnímu, protože když říkám, že se jedná o římského generála, samozřejmě mluvím o starověkém Římu, nikoli o Římu současnosti. Přesto je příběh přenesen do současnosti. Jsou využívány moderní technologie - využití televize je skutečně skvělé - pojetí Říma je úžasně přeneseno na současné politiky, stejně tak i kontrast s moderními uniformami a rýmovanými verši divadelního mága je úžasný. Pak se ale nabízí otázka. Jestli chtěl Fiennes film pojmout jako divadelní hru s moderními kulisami a kostýmy, proč je to právě on sám, kdo je nejvíce divadelní a ostatní zůstávají ve filmové rozpoložení? Je to škoda. Kdyby to bylo vše více divadelní, myslím, že snímek by mohl více zasáhnout. Anebo naopak se zaměřit na filmovou podobu. Látka rozhodně stojí za to, ale provedení je takové nejisté. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/08/parmeni-krysy-z-temnot-mi-4-blazniva.html(26.2.2013)

  • Karamanlis
    ***

    Nie som fanúšikom Shakespearových hier, ani ich filmových adaptácií a tobôž nie takých, v ktorých sú vyše 400 rokov staré texty, určené pre dobové divadelné dosky prenesené v doslovnej podobe na strieborné plátno. Svojho času ma to poriadne iritovalo už v Luhrmannovom Rómeo a Júlia a hoci v Coriolanovi to na mňa pôsobilo o čosi znesiteľnejšie, za týmto britským filmom vidím hlavne zbytočne minutý 10 miliónový budget, ktorý mohol byť využitý omnoho zmysluplnejšie.(9.7.2012)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné divadelní hry Williama Shakespeara z počátku 17. století. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo v srbském Bělehradě, uvažovalo se ale také i o Rumunsku nebo Chorvatsku. (Brousitch)

  • - Úplně první herecká zkušenost Gerarda Butlera byla právě v divadelní adaptaci „Coriolana“ režírované Stevenem Berkoffem. (Brousitch)