poster

Coriolanus

  • Velká Británie

    Coriolanus

Drama / Thriller / Válečný

Velká Británie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Raketka29
    ***

    Když opomenu počáteční spoiler pana Hilského na začátku projekce (který nemilosrdně odtajnil konec příběhu) musím uznat, že se jedná o zajímavé dílo a na Fiennesovu prvotinu, velmi povedené. Jedno z méně známých děl mistra Shakespeara, které je však nadčasové a dá se bez zbytečných úprav zasadit do 21. století. Herecké výkony obou hlavních protagonistů jsou velmi povedené, avšak celkově film působí, jako dílo vytvořené s minimálním rozpočtem, nedostatkem lidí a tak nějak celkově spíchnuté na koleni. I když se na film podívám jako na "art" film, chybí mi propracovanost tématu lidských oveček (která je už od dob napsání, zcela stejná). Celkové skóre: 1 * za to, že jsem do včerejška nevěděla, že toto dílo existuje a zápletka mě značně zaujal, 1 * za Raplha a Gerarda, a 1 * za spojení dohromady a lehké pootevření očí. Nicméně - 1 * za sice dobrý výkon Vanessy Redgrave, ale většinou takový, že bych jí nejraději nabodla na tu vlajku (a celkově za Odipovský komplex a místy až utahané monology/dialogy) a - 1* za to že si Raplh nedal tu práci udělat masovější scény, sehnat více lokací a nenechal své postavy trochu více trápit, aby je mohl divák litovat nebo nenávidět.(20.4.2012)

  • Tuax
    **

    Opravdu velmi těžko stravitelné pojetí tohoto filmu. Až vyloženě ke konci, jsem si na to trochu zvykl, do té doby to bylo spíše utrpení. Ono je těžké skloubit divadelní proslovy s filmovým vizuálem. Moc se to nepovedlo a ani to na to nemělo vyhlídky. Navíc ty dialogy a mluva působily tak jak měly, dobově pasovalo to na historické drama a ne na vizuálně současnou válku, díky tomuto spousta míst vyznívala spíše komicky než jako drama. Výprava slušná, jakoby TV prostřihy a záběry na události vypadaly docela uvěřitelně. Herecky velmi slušné, díky hercům a tomu co předvedli se nakonec dostávám na dvě hvězdy. Protože scénáristicky mi to přijde hrozně zabité. Je to těžko koukatelné, nedá se to chvílemi vůbec brát vážně při dialozích o krvi a mečích a oni se zde ohánějí samopaly... Jakoby byli všichni pošahaní a nevěděli co říkají. Což tak nebylo, ale chvílemi to tak působilo. Květnatost řeči vůbec nepasovala k tomu co bylo k vidění na obrazovce. Tenhle kříženec divadla a hraného filmu se nepovedl, je to nechutný mutant. 3/10(24.7.2012)

  • Bobik9
    ***

    První a velká moje chyba bylo asi to, že jsem si film pustil s dabingem. Věřím, že ten hodně ubral celkovému dojmu. Přesto, první hodina mě skutečně nebavila a nechápal jsem, jak si vůbec mohl Fiennes myslet, že takhle se dá dílo předělat. Jména, názvy, všechny rozhovory, popisy, vše v původním znění víceméně a k tomu štěkající kulomety, auta, kvádříčka a televize. Nemyslel jsem, že by to mohlo fungovat a několikrát jsem za první hodinu měl chuť to vypnout. Ještě, že se tak ale nestalo, protože druhá půlka mě z nějakého důvodu vtáhla do děje a oslovila. Stejně tak i konec. Výtečný výkon Ralpha Fiennese a Gerarda Butlera. Přesto je celkový dojem takový rozpačitý.(30.7.2012)

  • kaylin
    ***

    "Coriolanus" je film, který se prostě musí líbit kritikům. Původně se jedná o jednu z méně známých her slovutného Williama Shakespeara. Navíc se zpracování pro plátna ujal Ralph Fiennes. Je to sice jeho režijní debut, ale na první pohled jsem si říkal, že by tenhle výborný herec mohl vědět, co dělá. Pro mě osobně je jedním z těch, kteří se pro shakespearovská dramata hodí dokonale. Má v sobě něco divadelního, co dokáže vyvolat silné emoce. Přesně to se pokusil přenést na plátno. Jeho římský generál Coriolanus je velmi divadelní, velmi přehrává. Nabízí se otázka. Byl Fiennes skutečně tak vizionářský, měl tak jasnou představu o svém filmu, že je jeho přehrávání naprosto záměrné, anebo je to prostě jenom omyl? Chci věřit tomu prvnímu, protože když říkám, že se jedná o římského generála, samozřejmě mluvím o starověkém Římu, nikoli o Římu současnosti. Přesto je příběh přenesen do současnosti. Jsou využívány moderní technologie - využití televize je skutečně skvělé - pojetí Říma je úžasně přeneseno na současné politiky, stejně tak i kontrast s moderními uniformami a rýmovanými verši divadelního mága je úžasný. Pak se ale nabízí otázka. Jestli chtěl Fiennes film pojmout jako divadelní hru s moderními kulisami a kostýmy, proč je to právě on sám, kdo je nejvíce divadelní a ostatní zůstávají ve filmové rozpoložení? Je to škoda. Kdyby to bylo vše více divadelní, myslím, že snímek by mohl více zasáhnout. Anebo naopak se zaměřit na filmovou podobu. Látka rozhodně stojí za to, ale provedení je takové nejisté. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/08/parmeni-krysy-z-temnot-mi-4-blazniva.html(26.2.2013)

  • berusche
    *

    Vzhledem ke skutečnosti, že sám Fiennes je režisérem, producentem a zároveň hercem, je jasné, že po tomhle skutku pachtil, leč nelze v tomto případě hovořit o tom, že by také sklidil ovace. Snaha o rádoby intelektuální a vážné drama se vytrácí ve chvíli, kdy první salva samopalu za zvuku veršů dopadne na kapoty moderních obrněných transportérů. Nemluvě o tom, že celý scénář je obrovitánsky nudný, stejně tak divák marně přemýšlí, kdo že tu vlastně měl být jako herec vidět víc. Já nejsem vyznavačem toho, aby se tvorba určená čistě na prkna divadel převáděla na filmové plátno v blockbusterech, které mají zprostředkovávat alespoň částečně klasiku (či klasiky). Budí to ve mně dojem, že nemáme na to, abychom strávili počin tam, kde mělo být jeho působiště. A už vůbec nefandím tomu, že se tomu tak děje v případě historických kousků od Shakespeara. Bohužel, pro mě osobně to nemohla vytrhnout ani Redgrave, i když ta jedna nuzná hvězda je právě za ni.(31.10.2012)

  • - Ralph Fiennes si původně přál ztvárnit roli s delšími vlasy, ale po "oplešatění" kvůli roli Voldemorta z dvojice filmů Harry Potter a Relikvie Smrti se rozhodl, že nebude čekat, než mu vlasy dorostou. (Beckett51)

  • - Natáčení probíhalo v srbském Bělehradě, uvažovalo se ale také i o Rumunsku nebo Chorvatsku. (Brousitch)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné divadelní hry Williama Shakespeara z počátku 17. století. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace