Režie:
Srdjan SpasojevičKamera:
Nemanja JovanovHudba:
Sky WikluhHrají:
Srdjan Todorovič, Sergej Trifunovič, Jelena Gavrilović, Natasa Miljus, Katarina Žutič, Nenad Herakovic, Lena BogdanovicObsahy(2)
Miloš má milující ženu a syna, žijí poklidným životem, ale peněz mají jako šafránu. Miloš je zkrachovalá pornohvězda, která dříve vydělávala slušný balík peněz a tak je deprimovaný svojí nynější pozicí. Brzy se však naskytne lukrativní nabídka díky kamarádce z branže, která Milošovi dohodí práci pro bohatého režiséra Vukmira. Půjde o natočení velmi ojedinělého projektu, který nemá obdoby a jeho rodinu zajistí po zbytek života. Miloš dlouho neotálí a nabídku přijímá, ovšem to, čeho se později bude muset zúčastnit, změní celý život nejen jemu, ale i celé jeho rodině. (Zeck)
(více)Videa (1)
Recenze (879)
„To je film!“ Tak to dopadne, když vyžilý forvard Crvene Pornozvezdy Bělehrad odmítne jít na desítku. Scházel už jen Radovan Karadžič análně penetrující držadlem rakety Head Novaka Djokoviče.. Vzdáleně to připomínalo druhou půlku Lost Highway, nicméně perverzní povrch dálnice srbského Dina Velveta dává zapomenout na to, co je pod ní a celá komunikace tak končí někde v myšlenkové pustině, kde jsou jen pichlavé kaktusy kontroverze. Máme Srbsko, potažmo celý Balkán, či východní Evropu litovat za současný "fašismus politické korektnosti", související cenzuru, sociální stigmata občanské války, slepé upnutí se na vůdce a zaprodanost západu? Má vůbec Srdjan Spasolinijevič vzhledem ke své rodinné příslušnosti "mandát" točit něco s takovým vyzněním? Jediné, co vím jistě, je to, že komu se od třicáté minuty a dále postavil, ten by měl ihned zajít do kuchyně, vzít si nůž na krájení chleba a udělat se svým nádobíčkem to, co kdysi Rimmerovi udělal Alexandr Veliký.. ()
Nelze jinak, než žasnout. Srpski film rozmetal bariéry stravitelného vkusu „pornografie“ a povýšil chlípnou zvrácenost na roveň avantgardního díla. Prolínající se sekvence z důrazností vybičují vjemy, až na sám vrchol; nejsem schopná odtrhnout zrak. Přerušení je citelně bolestivé, proto nepřestávej! Pulsující hudba s ostře nabroušenými hroty, zařezávajícím se jako skalpel do ochablého masa omámeného drogou podkresluje, až neúnosnou perverzitu. Lascivní výjevy sekundují s drásající brutalitou, která se narůstající intenzitou stává jakýmsi uměleckým výtvorem choré, přesto však geniální mysli. ---- Dodatečné vyjádření: určené těm, kteří jsou ochotni si tato slova, přečíst(případná odezva vítána). Neberme se tak vážně ! Tvůrci jistě nezamýšleli předhodit chtivým konzumentům jen syrovou, perverzní brutalitu(možná taky ano, to je na každém), která je vyjádřena formou pro mnohé „nestravitelnou“. Spíš lze vnímat Srpski film, jako účelovou provokaci, nebo také jako určitý mezník, či připomínku na „krutá zvěrstva“ páchaná na civilistech za války v dnes již rozdělené Jugoslávii. V prvé řadě by tato témata měla rozdmýchávat vášně! A ne, pohoršovat se nad postoji „některých uživatelů“ a poukazovat na míru úpadku jejich lidských hodnot, když, jen považte; jsou schopni shlédnout ukázku toho „nejodpornějšího“ co kdy Srbové vytvořili, bez znechucení, a ihned tento „škvár“ rezolutně neodsoudit. Neuvěřitelné! A ještě dalekosáhlejší troufalosti se dopouští, když nezatíženi předsudky vyjádří svůj osobní názor, což je jim naštěstí umožněno, za to díky. Tím, že preferuji žánr „horror“, tak se přece nestávám automaticky „degradovaným článkem čsfd“. Není to jen o neskrývané rivalitě, ale hlavně o vzájemné komunikaci, to především.(13. 8. 2010) ()
Tak tohle je snad ten nejzvrácenější film, jaký jsem kdy viděl! Především se mi líbí, s jakou grácií umí Srbové podat i ty nejodpudivější scény. Začátek se jevil spíše jako porno a nejenže jsem se celkem nudil, ale především jsem se podivoval, jak mohl snímek získat tolik pozornosti od hororové komunity. Až do poloviny filmu se totiž nestane vůbec nic a to je možná hlavní důvod, proč Srbský film tolik rozděluje společnost. Čtvrtina diváctva totiž nebyla vůbec schopna dílo dokoukat a na další část to byl až moc velký extrém. Naštěstí v druhé půli začíná ta skvělá znepokojivá řezničina, při níž jsem já sám některé scény pozoroval s přimhouřenýma očima. Scény jako muž co pomůže odrodit dítě a hned ho znásilní prostě nemají obdoby a to ani v hororovém světě! To vše navíc poměrně autenticky a graficky natočené. Já si sice dílo užil a v některých momentech mi dokonce připadalo velice vtipné, ale naprosto chápu rozporuplná hodnocení ostatních. Především však oceňuji originalitu a míru surovosti. Finále je pětihvězdičkový skvost a tak hodnotím velmi kladně i přes velmi pomalou a nudnou první polovinu filmu. 71% ()
Tohle už je docela za hranou, ne? Film o snuff-pornu, který má být vyjádřením nejniternějších režisérových pocitů a osobních postojů k dění v Srbsku za posledních x let válek a politického a morálního marasmu? Film o snuff-pornu jako facka politické korektnosti? Ale no tak... To, že ukážu zdrogovaného nad-samce, jak znásilňuje zuboženého malého kluka či dokonce novorozence, nemá s politickou korektností vůbec nic společného; to nemá co dělat s pocukrovaným světem dneška, který se chová politicky korektně, ale ve skutečnosti je za svou fasádou samá špína a hnus (=volná citace režisérových slov z nějakého rozhovoru). To jsou jen kecy, kterými se dá ospravedlnit naprosto cokoli. Vysloužilému pornoherci Milošovi byla učiněna královská nabídka. Ale přesně v okamžiku, kdy po počátečním váhání Miloš podepíše smlouvu s producentem Vukmirem, ztrácejí režisérovy kecy o metafoře "..poválečné společnosti a jedince vykořisťovaného až na dřeň ve jménu ochrany a přežití jeho rodiny..." veškerou validitu, protože zcela zkresluje mechanismus uchopení moci. Miloš podepsal, protože chtěl. Přitom věděl co podepisuje a všechny indicie naznačovaly, že to je špína! Mohl svobodně ODMÍTNOUT. Ptal se režisér těch skutečných "vykořisťovaných", jestli opravdu chtěli? Jestli by neodmítli, kdyby viděli tolik podezřelých okolnosti? Tenhle film by se dal interpretovat i jako urážka Srbů, protože Miloš podepsal, protože chtěl velké peníze, kterých se mu nedostávalo, ale pro uživení rodiny neudělal nic jiného (nezaměstnaný, nechá se živit ženou...). Je to hnusný film a za ty stupidní kecy o politické korektnosti by Spasojevic měl dostat nakopáno do zadku, protože kdyby měl pravdu, tak tenhle film nikdy nenatočí (anebo skončí jak Pasolini po dokončení Salo...). 1* za první půlku. ()
Zvrácený, špinavý, nechutný, šokující, depresivní, úchylný, atmosferický, krvavý, chorý, extrémní, ....přesně takový tenhle film je. A jestli film dokáže v divákovi vyvolat takový pocity a emoce (ať už jsou jakýkoliv) tak némůžu jinak než zařadit mezi top 10 filmů. Ať už je jakkoliv kontroverzní. Vše šlape jak má - od herců až po hudební podkres, který ještě víc potrhuje tísnivou atmosféru. Tahle psycho jízda vás prostě na začátku vcucne a na konci vyflusne jak rozžvýkanou orbitku. Zaryje se pod kůži a jen tak se vás nepustí. Sick, sick, sick!!!!!!!!!!!!!!!!! ()
Galerie (26)
Zajímavosti (12)
- V snímke sa nachádzajú odkazy na filmy ako Cannibal Holocaust (1980) či The Incredible Torture Show (1976), ktoré sú kvôli nevhodnému obsahu taktiež zakázané v niektorých krajinách. (ShortyIC)
- Během října 2010 se snímek dostal i na španělský filmový festival Sitges. Výsledkem bylo, že režisér festivalu Ángel Sala byl obviněn španělským prokurátorem za vystavování dětské pornografie. (Worry77)
- Ve scéně znásilnění novorozence byla použita panenka. (LUKICKK)
Reklama