poster

Sherlock Holmes: Hra stínů

  • USA

    Sherlock Holmes: A Game of Shadows

  • Slovensko

    Sherlock Holmes: Hra tieňov

Akční / Dobrodružný / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2011, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Segrestor
    **

    Výtvarně je to samozřejmě moc krásně udělané, tak by se mi vizuál u historických filmů líbil a tenhle film by se mi možná taky líbil, kdyby nebylo nějaké to kdyby. Kdyby vůbec nepřišla zmínka na jméno Sherlock Holmes, kdyby ani nefigurovalo jméno profesora Moriartyho, kdyby (opět po Bournovi) nebyla femme fatale zas nějaká francouzská cikánga, kdyby se ve filmu něco dělo zajímavýho a konečně, kdyby se nezkoušelo pořád hrát na tu vesele akční vlnu. Totiž tam, kde vždycky filmy o Sherlocku Holmesovi zabíraly, Gáj Ritchie z mě nepochopitelných důvodů ubírá a sazí na cosi, co klidně mohl vložit do nějaké té další nezáživné Rockaroly. Nedivím se, že jsem u tohoto Sherlocka, na kterého jsem se mimochodem docela těšil, několikrát usnul v sedě. A to je co říct, protože dokážu nespat i celé dny.(23.5.2012)

  • Djkoma
    ****

    Přes všechnu tu samoúčelnost, která mi v příbězích Sherlocka Holmese příliš nesedí, snahu vytvořit nového geniálního-alfa-samce z Downeyho Juniora, a velkolepě stylizované scény, z kterých čiší digitál, je druhý díl povedenější zábava. Pomáhá tomu především kvalitní záporák, kterého Jared Harris zvládá díky svým úchvatným hlasivkám... Díky němu nebudete řešit mnohé detaily, které v příběhu nesedí nebo ty skoro až fantasy (švýcarský zámek v horách?! konec?) scenérie a scénáristické vykličky. Po (krásně stylizovaných) titulcích mám na jazyku sladkokyselou pachuť, v které se podle mě Ritchie jako režisér začíná ztrácet a film chvílemi až často připomíná "slepenec nejšílenějších nápadů, co jsem našel doma v šuplíku", ale tentokrát mu to s přivřením jednoho okna odpouštím. Vždyť tady vás oberou o všechno, hlavně o tu pěknou šálu, s kterou jste přišli...:)(22.4.2012)

  • novoten
    *****

    Pistole nabité, mozky v plné polní, dedukce rozvibrovaná na maximum. Když Holmesovy myšlenkově-zápasnické kejkle dobývaly kina poprvé, nadšeně jsem hltal každý Ritchieho nápad a když Robert Downey s jiskrou v očích odkrývá pavučinu intrik podruhé, tleskám znovu. Moriarty je totiž dokonalou nemesis, která může zahrozit z nejvšednější situace a v takových chvílích jeden potřebuje nejen věrného parťáka, ale třeba i exhibicionisticky naladěného bratra s rozklepaným personálem. Tenhle efektní akční přístup mi zkrátka k vadnoucí viktoriánské éře sedí a celý tvůrčí tým se mnou bez problémů mává skrz emoce i lokace. Prosím trilogii, milý Watsone.(16.1.2012)

  • Bluntman
    *****

    Nesdílím převládající názor, že pokračování dobrodružství doyleovského hrdiny je slabší než první díl, protože "dvojka" je co do tempa vyváženější než její předchůdce a zároveň si ji lze užít i jako vyprávění, jelikož jsou mnohem lépe distribuovány informace a poskytovány vodítka pro tvorbu hypotéz. Bohužel mnohem více rozšířenější "teorie" o tom, že ve druhých dílech musí být všeho vic, ale málokdy jsou lepší, převládá. Přitom podle jiného přístupu jsou sequely mainstreamových blockbusterů mnohem pozoruhodnější, pokud jsou natáčeny tvůrci s jasně rozpoznatelným rukopisem, protože ti se už jednou (komerčně, kriticky) osvědčili a nemusí se tolik podřizovat studiovým požadavkům. Bezpochyby to platí i pro Guye Ritchieho, který jednak v holmesovsko-watsonovské bromanci víc zdůrazňuje podvratnost v podobě možného queer čtení (čirá travestie!), jednak v nebývale sebereflexivním vyprávění vytváří nesčetné množství - především prostorových - mezer, aby se zaměřil na čirou potěchu ze samotné podstaty detektivní práce - dedukce jako takové. Zároveň se střet dvou dynamických sil vyprávění - Holmese a Moriartyho - otiskuje i do formální stránky snímku, která staví na pnutí dvou různých poetik (poklidného a dynamického, opodstatňující tak užívání zpomalovaček). Není to efektní, jak by si mnozí přáli, ale naopak maximálně efektivní, když i jednotlivé stylistické prvky, které v předchozí části sloužily k ozvláštnění obrazu jedné éry a její převládající filmové podoby, zde důsledně a důmyslně slouží vyprávění (především střidání velikosti záběrů). Konec? Doufám, že ne - chci další kapitolu.(29.12.2011)

  • Fr
    ****

    ,,KDO BY BYL BÝVAL ŘEKL, ŽE LÍBÁNKY V BRIGHTONU BUDOU TAK NEBEZPEČNÉ“..... /// Tenhle Sherlock (a celej film) chce bejt hravej, ironickej, vodlehčenej, a hlavně si ve svým napětí udržet nadhled a neustálej smysl pro humor. Tempo je perfektní, akce solidní, občas dětinsky hloupá, ale nenáročnýho posluchače (chcete-li - diváka) může uspokojit,....nevychází jen ta snaha o neustálou roztlemenou hubu a veškerý napětí je lehce rozmělněný v dost dlouhý stopáži. Taky je škoda, že protivník Moriarty působí děs jen svými činy a chybí mu nějaká ta ,,aura“ vzbuzující větší emoce či touhu po pomstě. Každopádně – já se bavil. Možná proto, že jsem nečuměl na nějakej dokurvenej divix! (možná proto, že stárnu a nikdy nevím, jestli to není moje naposledy...) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem fanda vážný hudby (ke který hraje spousta akce). 2.) Ještě těch Sherlocků nemám dost. 3.) Thx za titule ,,xtomas252“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ *(18.4.2012)

  • - Jedná se o první pokračování, které kdy Guy Ritchie režíroval. (x_silver)

  • - Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) má v oblibě různé návykové látky, například kokain. V tomto filmu přikročí až k balzamovacímu roztoku - formaldehydu. Jeho účinky si ale evidentně užívá, přestože při jeho požití může dojít k poleptání sliznice, může navodit kóma a v závažných případech může vést až ke smrti. Pít ho místo whisky je proto holý nesmysl. (Benie)

  • - Při Holmesově (Robert Downey Jr.) pohřbu používá Watson (Jude Law) slova téměř přesně odcitovaná z Doylovy knihy "Vzpomínky na Sherlocka Holmese", konkrétně konce povídky "Poslední případ". (Wolftalon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace