poster

Sherlock Holmes: Hra stínů

  • USA

    Sherlock Holmes: A Game of Shadows

  • Slovensko

    Sherlock Holmes: Hra tieňov

Akční / Dobrodružný / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2011, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kOCOUR
    ***

    Podobný "upgrade" jako z jedničky na dvojku Pirátů: Postavy schematicky poletují z A a do B a po chvilce je vlastně jedno, co se na plátně odehrává. Celá účast diváka se dá charakterizovat přítomností postavy cikánské věštkyně Noomi Rapace: I ta se filmem jen tak prokouká a téměř promlčí, protože nemá pražádný prostor k řádnému nahlednutí celému detektivnímu pátrání pod pokličku, natož odhalování indicií. Ritchie valí na plátno jednu zpomalovačku za druhou a zahlcuje omamnými vizuály, ale jako vypravěč příběhu, který strhne, selhává. Zbývá série schematických honiček se zaměnitelnou choreografií, průběhem i vyústěním, na jejímž konci přetrvává hořký pocit, že doyleovský arcidémon Moriarty si rozhodně zasloužil mnohem důstojnější duel. 5/10 [Londýn, 6/12/2011](11.12.2011)

  • Isherwood
    **

    První díl zafungoval jakýs takýs momentem překvapení, kdy se slavný detektiv pohyboval ve vytříbeném vizuálním světě Guye Ritchieho. Napodruhé je moment překvapení tatam a tak se najednou začnete šťourat v tom, co vám napoprvé nevadilo. Na dvě hodiny až příliš rozmělněný děj, upozaděné ženské hrdinky, nevýrazný záporák, až na nějaké dvě tři vtipné dialogové výměny prázdná vata, a hlavně, detektivní linka, která je vám úplně putna. Akční eskapády okoukané, což nespasí ani běh lesem, u kterého se nebojím použít slova o genialitě. První půlku jsem doufal, že se to v té druhé rozjede, jak občas někteří komentátoři slibovali, ale poslední půlhodinu už jsem se regulérně modlil za to, ať to skončí. Takový blockbusterový fail se jen tak nevidí.(28.4.2012)

  • petero
    ****

    Jednotka bola prvá, to je fakt a fungovala lepšie v tom čo je Sherlock Sherlockom a to kvalitná detektívka. A predsa tá dvojka mi nejak rýchlejšie ubehla i keď vadilo, že Noomi len tak kukala čo sa deje okolo (scenár ju šetril s dialógmi až to pekné nebolo) a Jared tiež nejako neoslnil civilnejším prejavom (Mark bol predsa len lepším záporákom). Dôležité je, že vtípky, chémia a spomaľovačky fungujú na jednotku i tentokrát a to je základom Ritchieho Holmesoviek takže pod 4 nejdem aj keď mi bolo šum a fuk o čom sa niekedy bavia.(8.1.2012)

  • TheDarKnig
    ****

    hm, tak Ritchie to tentokrát už trochu opravdu přepískl a utopil se v audiovizuální orgii, která by byla plus jen v případě, že by byla celou dobu tak kvalitní jako v jedničce či zde v lese, ale není tomu tak. U Ritchieho smutné, protože je v tomto videoklipování opravdu machr a i zde bylo jasně vidět, jak moc chce zkoušet nové postupy, kamerové hrátky, průlety, rychlé chystací sestřihy, vysvětlovací scény apod. žel v mnoha případech to působí strašně neuspořádaně a dokonce odpudivě, hlavně v případě podivného snímání a nedostatečného času pro diváka, který informace nestíhá. Nicméně to by ještě šlo, co už tak moc nejde, je podivně nekonzistentní zápletka, snažící se využít asi milion různých míst po Evropě (což jako samo o sobě není chyba, ale nedrží to spolu), kde se hrdinové dostávaj různými směšnými nactiutrhačskými způsoby (poník), přičemž opravdový smích se nedostaví. A i když se to ke konci zlepší (zase ten les a Švýcarsko) pocit toho, že jsme byli jaksi ošizeni, nezmizí. Dále, scénář, první půlhodinu jsem trpěl jako kůň neboť tam, kde v prvním díle byly okamžitě pořádně rozdány karty, atmosféra se dala krájet, objevil se působivý tajemný záporák a mystično bylo na každém rohu ztemnělého Londýna, je zde nejprve dokončování prvního dílu, samoúčelné odstranování přebytečných postav a pak, po setkání s Watsonem, jiskření.. Ne, žádné jiskření, ale rádoby vtipné narážky a provokace, kdepak, ta tam je fajn chemie mezi nimi, a jestli se později nějaká objeví, je to spíše jiskření a to to Civalovo (fakt bych to neřekl, ale tady jim prostě došla invence úplně, a tam kde Sherlock od BBC bravurně dávkuje emoce, přátelství a jemný sarkasmus, je tady pouze homo.. vlak to zabil úplně, od té chvíle jsem skoro do konce filmu viděl Downeyho jako ženskou). A hlavně je to prostě strašná nuda, měl jsem chvílemi vyskočit oknem, naštěstí pak příjde ruský ninja a první nadsázka (recept), co se týče nadsázky, zase nevím díky podivnému dávkování, jestli to tak autoři zamýšleli, nebo ne. No, abych tu nepsal celý děj, takhle to pokračuje s malými výkyvy (Sherlockova chyba v Paříži... really? hloupěji to podat nešlo? Nebýt toho Dona Giovanniho a Zimmerovy variace na něho + jednomu pěknýmu divadelnímu záběru jak z trágedie, zase bych mlátil hlavou do stěny) až po to Německo. Mimochodem, co se týče Moriartyho, unylejší a obyčejnější ksicht vybrat nemohli? Žádné charisma, žádná zlověstnost (lord Blackwood), jenom přehrávání a krmení holubů. A první setkání těchto dvou superprotivníků úplně odbyto. V Německu je pak jedna scéna, která má asi ukázat míru jeho stupidity (tanec s hákem), ale naštěstí pak příjde les. A tam se Ritchie doslova utrhne z řetězu, a naservíruje takovou porci zpomalovaček a úžasných kamerových hrátek, že více eye-candy záběrů jsem neviděl ani u Snydera. Fakt opravdu škoda, že to trvá jenom takovou chviličku. Závěrečné vyučtování se pak naštěstí už nese v chytřejším duchu, a ještě jednu parádní scénu propočítávání vzájemných tahů.. A hlavně vysvětlení toho, kde všude Sherlock byl a kolik převleků vystřídal. A že jich bylo.. Herci hrají slušně, Downey sice přehrává a všelijak se pitvoří a dělá šašky, takže jsem se smutkem vzpomínal na chladného, asociopata Cumberbatche, na druhou stranu, k Downeymu tohle sedlo a on to opravdu umí, kdyby ještě fungoval ten vztah/partnerství s Watsonem, bylo by to výborné. Law je fajn jakbysmet (Freeman ale lepší) a vůbec všechny postavy (včetně mé oblíbenkyně Adler, která je sice sexy, ale působí spíše takovým šibalsky až dětsky narozdíl od nebezpečně sexy vyspělé BBC verzi) jsou prostě ztvárněny méně dobře jako v televizi. Vím, asi v tomhle bude hlavní jádro pudla. Ale nemyslím si, že kdybych se ted podíval na první film, nějak by mi to hodnocení skočilo dolů. Tady bylo prostě příliš mnoho nedotažeností a i když se pokoušeli tvářit, že se snaží, nespolkl jsem jim to. Nicméně ted si říkáte, že komentář takhle negativní a při tom 4.. No bude to asi tou mojí absolutní nezaujatostí až závislostí na efektních blockbusterech, takže jsem schopen jenorázovému výplachu a k tomu takovémuhle, který se snaží být inteligentní a k tomu je podán v zajimavém stylu, všelico odpustit. Takže opravdu jediná výtka, která snižuje hodnocení je blbý záporák (což u nemesis a takovém vnadění v minulém díle zabolí) a ten děj.. Takže průměrné 4, a jedna hvězda navíc je za lesní scénu. OST: Zimmer odvedl nějakou tu práci samozřejmě taky, ale popravdě hudba už není tak výrazná jako v jedničce, či je použita špatně a podruhé už stejné motivy nemůžou překvapit. Takže o třídu slabší, potěšily ty cikánské a ta variace na Dona Giovanniho při útěku z anarchistické buňky.. PS: j, co to sakra bylo s tím Mycroftem... PPS: kdyby ale takhle invenčně vypadalo utržení z řetězu u Baye, mohlo to být s trilogií úplně jinak(18.4.2012)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Kieran Mulroney, Michele Mulroney / Podľa námetu: Arthur Conan Doyle | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Joel Silver, Lionel Wigram, SUsan Downey, Dan Lin | Distribúcia: Warner Bros. Pictures | Štúdio: Village Roadshow Pictures, Silver Pictures | Rozpočet: 125 miliónov $ | Tržby: 534,848,418 $ || Teraz, keď je už na svete paralelne s americkou filmovou sériou aj novodobé britské seriálové prevedenie, majú Ritchieho Hry tieňou neobyčajne ťažkú prácu ustáť kritiku a podržať si sympatie fanušíkov asi najobľúbenejšieho detektíva fiktívného charakteru. Tá z kráľovstva mu totiž šlape poriadne na päty. Svojou celovečernou štruktúrou má obrovský priestor na prehĺbenie charakterov a vzťahou, a svojské zasadenie do súčastnosti robí dielo divákovy bližším a chápateľnejším. Je veľmi pravdepodobné, že Ritchieho autorská skupina britskú verziu neprehliadla, a pobrala z nej malinké esencie, ktoré sú poznatelné síce len máličko v Tieňohre, ale v porovnaní s filmom z 2009 sú cititeľné. Naopak, seriál s Benedictom Cumberbatchom v hlavnej úlohe z 2010 je dielom vo vlastnom vesmíre, neovplyvnené predošlími spracovaniami. Pravdepodobne ani jeho vznik nebol vyvolaný kôli Ritchieho úspechom, nato boli štrukturálne a prevedením príliž nápadité a šikovné, aby boli vytvorené behom roka. Mimo toho je ale Sherlock Holmes: A Game of Shadows pre mňa lepším dielom od Ritchieho než jednička. Všetko klape, film má tempo, napätie, hudba ladí do filmu neuveriteľným spôsobom (ajkeď Zimmer buď nevedel v akých častiach európy sa budú jednotlivé hudobné formy objavovať, alebo dávajú ešte zložitejší dôvod, prečo sa Don Giovanni hraje v Paríži, a videňský valčík vo Švajčiarsku - tento zámer som neodhalil - no zámer to určite je, pretože motívi sa objavujú pri nástupe jednotlivých miest). Každopádne, choreografia bitiek, akčných a spomalených scén je šikovná, a určite som sa nenudil, ako sa to viackrát stalo u jedničky. Ale nakoniec, a to sa nestíham opakovať: Každý dojem z filmu závisí od aktuálneho fyzicky-psychického stavu diváka. Dnes som bol v pohode, zajtra už možno nie :)(5.5.2012)

  • - Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) použije ve filmu rtěnku v tubě. V roce 1891, kdy se film odehrává, ale taková rtěnka ještě neexistovala. Vynalezena byla až v roce 1915. (lillygrace)

  • - Konzultant filmu Lestie S. Klinger pro pokračování navrhoval titul Sherlock Holmes: The Grand Game. (lillygrace)

  • - Postavy sa vo filme ocitajú okrem Anglicka aj vo Francúzsku, Nemecku a Švajčiarskych Alpách. (Steny94)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace