Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Skutečnými událostmi inspirované drama rekapituluje případ dvou studentů právní fakulty Chicagské univerzity, kteří se na důkaz své nadřazenosti rozhodli spáchat dokonalou vraždu. Orson Welles se v roli jejich právního zástupce sice na plátně objeví až po hodině filmu, jeho výkon je však jedinečný. (Letní filmová škola)

Recenze (11)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Solidní detektivní příběh pomalu utahuje smyčky kolem krků dvou mladých vrahů. Najednou však před kameru vstoupí Welles v roli advokáta reprezentujícího uvážlivost, moudrost a víru v humanitu. Pokud je film velmi dobrý do doby Wellsova nástupu, jeho příchodem se stává skvělým. Welles je zde velice uhrančivý a snímek si poměrně snadno uloupil pro sebe. Wellesovi evidentně scházela schopnost sebekritiky. Jsou to dva naprosto různí Wellesové, výtečný herec, kterého režíruje někdo jiný, nebo příšerně afektovaný ochotník, který se režíruje sám. Je to malá filmová tragédie, že se nenašel nikdo, kdo by ho zkorigoval. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Filmové prevedenie jedného z najkontroverznejších zločinov dvadsiateho storočia obsahuje možno trochu veľa materiálu na 100 minút: je tu psychologický náhľad do hláv páchateľov, vyšetrovanie, i následný súdny proces s utlmeným Orsonom Wellesom v role idealistického obhajcu. Skvelá dráma s krásnou čiernobielou kamerou. ()

classic 

všechny recenze uživatele

EGO - človeka býva rôzne, napríklad, ak si ešte k tomu extrémne bohatý, tak nemáš absolútne žiadne zábrany, toto prirovnanie dokonale sedí najmä na dvoch mladých študentov právnickej fakulty. Celkovo ich zmýšľanie sa vymyká typickému štandardu, považujú sa za akýchsi vyšších ľudí, na ktorých neplatí žiaden meter ! Správajú sa namyslene, povýšeneckí sú všetkými desiatimi, Judd Steiner a Arthur A. Straus sú skrátka strašní egoisti, a len tak z obyčajnej nudy sa vzájomne dohodnú, že niekoho pripravia o život v tzv. chladnokrvnej, “DOKONALEJ” vražde, ktorú zinscenujú do najmenších detailov, bohužiaľ pre nich i s CHYBOU, ktorá čoskoro odhalí pravdu, a vtedy prichádza na scénu VELIKÁN WELLES v úlohe obhajcu Jonathana Wilka, ktorý sa horkokrvne snaží docieliť miernejší trest smrti obesením na doživotie-99 rokov... _ Opäť jeden z tých snímkov, o ktorých som nemal ani najmenšiu páru, že vôbec existujú, možno som naň klikal myšou, ale to je asi tak všetko. A koľko je ešte takých, ktoré čakajú na to, keď uzrú svetlo sveta...? Orson príde až o hodinu, ale ten zvyšok fakt stojí za to, je excelentný ! FILM je bravúrny vo svojej celej podobe, asi aj kvôli tomu, že ho nakrúcali na čiernobiely materiál, a na záver by ma zaujímalo toto: „Orson Welles, tvorca najlepšieho filmu všetkých čias, bol aktívny aj pri nakrúcaní „NÁTLAKU” , t.j. je možné, že radil trebárs režisérovi Fleischerovi, či kameramanovi Mellorovi, ako zvoliť najlepšiu metódu” ? Stále som mal taký „sedliacky pocit” , že tam vidieť jeho klasický rukopis... ()

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Česky by to mělo být spíš "nutkání" nebo "puzení" než "nátlak". Film je dost jasný a přímočarý, od začátku divák ví, co se stalo, kdo to udělal a proč. Věnuje se spíš vyšetřování a chování všech zúčastněných. Je to zajímavé i tím, že je podle reálné události z roku 1924. Zvlášť vtipné mi přijde, jak rychle se ti dva nad-lidé u výslechu rozloží a taky argument o tom, proč Bůh nejspíš existuje. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Richard Fleischer /Amityville - dum Hruzy, Ruda Sonja, Barabba/ natocil nadpriemerny film, v ktorom sa dvaja studenti - Dean Stockwell a Bradford Dillman - rozhodnu spachat dokonaly zlocin. Na temu dokonaly zlocin a dokonala vrazda som videl jednak kultovy noir Double Idemnity a Hitchcockcov Rope s Jamesom Stewartom. Dalsi fakt je ten, ze ide nielen o dokonalu vrazdu, ale tak trochu aj o sudnu dramu. Pekne poporiadku. Uvod filmu hned zaujme, najma cast s autakom, a potom sa rozbehne filmarska jazda. Tempo film ma, dialogy su na urovni, nuda bola sympaticky stlacena na minimum. Bez Orsona Wellesa vsak by slo stale len o sympaticky priemer s dobrymi hereckymi vykonmi, ale bez strhujucejsieho momentu. Ten pride az po vyse hodine, kedy sa na scene zjavi velikan svetovej kinematografie, samotny Orson Welles, ktory na seba nechal divaka cakat teda pekne dlho : rovnako tak spravil aj v noire 3rd Man z roku 1949. Nerad pisem oslavne ody na chlapa / a Welles bol chlap/, ale tuna musim spravit vynimku. A musim napisat, ze Welles bol talent nielen na reziu, ale slo aj o talentovaneho herca, ktory zahral prakticky cokolvek. Tak strhujuci herecky vykon sa len tak lahko nevidi, prakticky cela sudna cast filmu stoji a pada na Wellesovi. Zaverecna rec je strhujuca, bez kuska nudy, ktora nema tuna sancu. Za seba mozem povedat : ide o dalsiu nadpriemernu podivanu s Orsonom Wellesom, hoci ten mal v 50. rokoch to najlepsie uz za sebou : 77 % ()

zigíš 

všechny recenze uživatele

Dva super inteligentní bohatí frajírci nabudou dojmu, že dokážou cokoliv. A cokoliv jim projde. I vražda. Tu ale neprovedou nijak chytře a policie nemá moc práce s jejich dopadením. A před soudem žádá provaz. Super bohatí rodiče těch dvou darebů to nenechají jen tak a najímají obhájce. Na scénu přichází tunový umaštěný Orson Welles, který razí heslo zabíjení bylo dost a s trestem smrti se nechce smířit. Compulsion je solidní krimi. V první polovině psychologicky noirové, v té druhé dramaticky soudní. Škoda rutinní Fleischerovi režie, kde obě části působí trochu uspěchaně a zasloužili by větší péči. Naštěstí to vyvažuje katarzní gradace a krom Wellese i casting dvou ústředních vrahounků (jedním z nich mladý Dean Stockwell). ()

Habanera 

všechny recenze uživatele

Hned po úvodních minutách filmu jsem poznala, co vykrádali filmoví tvůrci “Columbo jde na univerzitu”. Dobrý námět, ale celkově sleduji příběh ve skocích, také bych očekávala lepší vývoj postav (chlapci jakoby v druhé polovině zamrzli). Nepochybně  vítaným oživením je zde Orson a jeho velká závěrečná řeč, mířící do našich srdcí s dávkou empatie, lásky a humanismu. ()

Reklama

Reklama