Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Jana (J. Brejchová) čerstvá pětačtyřicetiletá oslavenkyně a pracovnice knihkupectví je bláznivě zamilovaná do mladšího a ženatého řidiče Pavla (I. Urbánek). Přes své milenecké poblouznění si ale nedokáže připustit, že jejich vztah nemá budoucnost. V ten stejný den student Tomáš (R. Kubík) nalezne v zahrádkářské kolonii mladou dívku, která právě porodila v sousední chatce. Zakrvácenou a v bezvědomí ji i s dítětem odváží do nemocnice. K Janě domů poté přicházejí policisté a odvážejí ji do nemocnice, kde se dozvídá, že její dvacetiletá dcera Simona (T. Brodská) právě porodila zdravého syna. To obrátí Janin život vzhůru nohama, neboť o jejím těhotenství neměla ona – vlastní matka, tušení… (Česká televize)

(více)

Recenze (30)

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Silné momenty tam jsou. Bez diskuse. Komplikovaný vztah matky s dcerou je nosné téma samo o sobě, zde ale nepříliš šťastně zpracované. Brodská se chová jako fakan, na druhou stranu se jí nelze divit, vzhledem k tomu, že její matka řeší sebe a své partnery a dcera jí už tolik nezajímá. Brejchová tady rozehrává místy emotivně velmi vypjaté herecké kreace, otázkou zůstává, jestli by méně nebylo více. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nešťastná maminka sklízí plody své rozlítané minulosti. Maximálně civilní projev všech zúčastněných dává filmu nepochybně originální nádech, ovšem dějová prázdnota, která se najednou naplní v několika málo závěrečných minutách a Janičky hysterické záchvaty, mne nepustí s hodnocením výše. Tereza Brodská v nezvykle dobré poloze bojuje o své místo v rodině. ()

Reklama

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Medvědí službu tomuto působivému filmu prokazuje skutečně neposlouchatelná hudba, která se v podobě hýkání podnapilé ženské objevuje v každé více méně vyhrocené situaci. Nebýt tohoto příšerného hudebního doplňku, který mi výrazně narušoval koncentraci při sledování filmu, hodnotila bych mnohem výš. A to prosím "zpívá" Petra Janů! ()

sator 

všechny recenze uživatele

Herečka Jana Brejchová přišla s podnětem k filmu a ovlivnila i podobu scénáře a já k tomu dodám bohužel... Když byl film dotočen přišla Tereza Brodská (Simona) za režisérem s tím, že závěrečné kontroverzi mezi dcerou a a matkou (Jana Brejchová) nevěří. Že po všech těch křivdách by měl být scéna výčitek dcery vůči matce daleko dramatičtější. Režisér Drha udělal neuvěřitelnou věc a dal na námitky Brodské a požádal produkci o další natáčecí den a scénu přetočil. Tereze řekla že po natočení scény skončila máma v slzách, protože v hořké a bolavé scéně bylo až příliš toho co bylo nezpracováno a nedopuštěno mezi nimi. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

První, co mě při sledování tohoto filmu napadlo, že to muselo být pro obě hlavní protagonistky (Janu Brejchovou s Terezou Brodskou) dost náročné, něco takového natočit. Pokud vím, tak jejich vlastní vztah  musel v mládí Terezy projít docela těžkou zkouškou (kdy se nejprve o Terezu v dětství starala víc teta než matka, později pak když ji Brejchová domů přivedla "otčíma" Jaromíra Hanzlíka). Ustály to a to samé jde nakonec říct i o postavách tohoto filmu. I když zde v to člověk  už snad ani nedoufá. Je tedy až zvláštní, že matka ani neví (nevšimne si), že její dcera čeká dítě. To vzájemné odcizení (resp. despekt ze strany Brodské) je fakt až drsné, ale místy mi celý ten příběh přišel až trochu málo uvěřitelný (třeba ten rozchod Brejchové s jejím ženatým milencem z poněkud nepochopitelného důvodu nebo jak se ten student točí kolem dcery i matky). A pak mi taky nesedlo poněkud afektované herectví Jany Brejchové (plačtivá hysterka). Vůbec mám z jejích filmů v osmdesátých letech pocit, že  už to její herectví je trošku odvar (v porovnání v tím, co točila a hrála v letech šedesátých a sedmdesátých). ()

Galerie (3)

Zajímavosti (5)

  • Režisér Vladimír Drha byl na Barrandově vnímán jako kontroverzní režisér, a tak prosadit tento film do natáčení trvalo mnoho let. Když byl film schválen, byly na něj uvolněny pouze dva miliony Kčs. Na natáčení nebyla služební auta, herci se převlékali kde se dalo, také u náhodných ochotných lidí nebo v telefonní budce. Jana Brejchová (Jana) obdržela honorář 16 000 Kčs. (sator)
  • Když byl film dotočen, přišla Tereza Brodská (Simona) za režisérem s tím, že závěrečné kontroverzi mezi dcerou a matkou (Jana Brejchová) nevěří. Že po všech těch křivdách by měla být scéna výčitek dcery vůči matce daleko dramatičtější. Režisér Vladimír Drha udělal neuvěřitelnou věc a dal na námitky Brodské a požádal produkci o další natáčecí den a scénu přetočil. Tereza řekla, že po natočení scény skončila máma v slzách, protože v hořké a bolavé scéně bylo až příliš toho, co bylo nezpracováno a neodpuštěno mezi nimi. (sator)

Reklama

Reklama