poster

Rif a Raf, piloti

  • USA

    Now We're in the Air

Komedie

USA, 1927, 60 min

Scénář:

Thomas J. Geraghty

Kamera:

Harry Perry

Kostýmy:

Travis Banton
(další profese)
  • Madsbender
    ****

    [44. LFŠ 2018] Hodnotenie skôr len informatívneho charakteru, predsa len ide iba o trojicu fragmentov (dávajúcich ale dobrú predstavu o štýle celej snímky).(29.7.2018)

  • Carthorias
    **

    LFŠ 2018 Film 4: Slapstick comedy ve stylu The Three Stooges, tentokrát z leteckého prostředí. Zachovalo se pouze 18 minut, ale ani v nich jsem nic svetoborneho (snad krome par zaberu kamery) nezahledl(29.7.2018)

  • - Během své návštěvy Národního filmového archivu na podzim 2016 ředitel Festivalu němých filmů v San Francisku a digitální restaurátor Rob Byrne požádal o předvedení také této komedie. Jeho zájem násobil ikonický status herečky Louise Brooksové, jež má po svém „znovuobjevení“ v 70. letech oddaný světový fanklub. Rob Byrne provedl digitální přepis původní kopie, potřebné obrazové korekce, výměnu českých mezititulků za anglické a posléze zajistil zpětné převedení z digitální formy na 35mm filmový pás. Na NFA připadlo doplnění původních viráží do nových kopií, tedy prodchnutí emulze jednotlivých záběrů roztoky různých barev, neboť v současnosti pouze tzv. pražská metoda pánů Ledeckého a Wagnera nabízí tento původní způsob barvení filmů, navíc bez mechanického zásahu do filmového pásu. I v pouhém torzu se komedie Rif a Raf, piloti stala příkladem znovuzrozeného filmu a vzorovou připomínkou spolupráce mezi archivy na záchraně světového filmového dědictví. (Zdroj: Letní filmová škola)

  • - Rif a Raf, piloti patří mezi ty pozoruhodné případy filmů, jejichž historie neskončila uvedením v dobové distribuci. Tento titul se stal předmětem zájmu současných historiků proto, že byl v amerických internetových databázích veden jako ztracený, byť existoval v jedné hořlavé kopii ve sbírkách Národního filmového archivu v Praze. Snímek tehdejší místní distribuce uvedla i s českými mezititulky, z této doby se zde ovšem nedochoval. NFA získal nitrátovou kopii až v roce 1971 z filmového archivu Muzea moderního umění v New Yorku, který s podivem vlastnil kopii s českými mezititulky a díky nim ji NFA partnersky nabídl k „repatriaci“. Zde snímek jako titul nezařazený mezi zásadní světová filmová díla nepatřil do výběru přednostně zabezpečovaných titulů, což se mu stalo téměř osudné. Z již tak nekompletního filmu se vlivem chemického rozkladu nakonec dochoval pouze jeden díl v délce zhruba pěti set metrů. (Zdroj: Letní filmová škola)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace