Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zmrzačený poručík Kyuzo Kurokawa sa počas druhej svetovej vojny, v roku 1940, vracia do rodnej dediny bez rúk, nôh a s úplne zohyzdenou tvárou. Nedokáže rozprávať, nevedno, či počuje alebo chápe, čo sa mu hovorí.
Má ale tri vyznamenania, takže pre dedinčanov je hrdina – inšpirujúci symbol heroickej obete pre vlasť a cisára. Pre svoju ženu je však bremenom, ktoré bude niesť až do konca života. Je jej povinnosťou starať sa o hrdinu a byť poslušnou manželkou. Väčšina príbehu je preto venovaná zvláštnemu spolužitiu nerovného manželského páru, v ktorom on expresívnym pohybom očí a zvieracím chrochtaním dôrazne vyžaduje dôkladné zaopatrenie, či už ide o jedlo alebo sex.
Ako keby sa tu zrkadlil osud Japonska, ktoré arogantne vstúpilo do vojny práve v čase, keď sa Kyuzo vracia domov. Aj chovanie ľudskej „húsenice“ sa pozvoľna mení. Počiatočnú agresivitu vytláčajú nočné mory, ktoré narúšajú podvedomie a vina nahrádza pýchu, ktorou bol opantaný. (Ronee)

(více)

Recenze (8)

JFL 

všechny recenze uživatele

Provokativní snímek podle povídky předního spisovatele japonského stylu eroguro (erotic-grotesque) Ranpóa Edogawy rozvádí situaci, kdy se despotický macho vrací z války k manželce jako "lidská housenka", tedy bez rukou a nohou, navíc bez schopnosti mluvit. Nelidské torzo ověšené medajlemi v sobě zosobňuje paradox šovinistického systému císařského Japonska v době před druhou světovou válkou a ukazuje, kterak fanatizující ideologie přehlíží člověka a vyzdvihuje ideál oproštěný od jeho lidské (ve smyslu tělesné) podstaty. Muž veřejně velebený jako Bůh války je v soukromí redukovaný na základní potřeby jíst, spát a souložit, čímž se převádí tradiční genderové imperativy do podoby karnevalové frašky. Film je nicméně jen na celovečerní stopáž roztažená teze, která navíc závěrečným statistickým výčtem válečných obětí vyznívá nesoudně apelativně. PS: Naproti tomu manga zpracování stejné povídky od provokativního undergroundového autora Suehira Marua představuje famózně rozlíženou vizi reality utopené v bizarní tělesnosti. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtové, komorní, nechutné, zvrácené, těžce tragické. Vypovídající hodnota snímku je drsná a nemilosrdná jak kulka mezi oči. Nechutné drama na pozadí válečné situace v Japonsku a potažmo v celém světě za 2. sv. války. Wakamatsu se nezapře a předkládá divákovi slušný počet nechutných sexuálních scén mezi těžce postiženým válečným "hrdinou" a jeho manželkou. Celé to ale odkazuje na naprostou zbytečnost války, naivního hrdinství a zejména japonské "hrdinské morálky", která v tomto filmu dostala jednu z nejsilnějích kritik, jaké jsem kdy viděl. Wakamatsu prostě celému Japonsku na sklonku života sděluje: "Jste odporní, naivní a trapní hrdinové" ... Film dost nudí, je zpracován spíše televizním stylem, i přes nemilosrdnou výpověď jsem se bohužel docela nudil ... ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Film o japonském veteránovi z druhé světové, který přišel o obě ruce a nohy, nemůže mluvit a v hlavě mu to moc nefunguje, by mohl být skvělý. Tvůrci se tu asi snažili a psychologické drama, ale klopýtají ve vykreslování psychologie a po chvíli se začnou opakovat. Výsledkem je i přes krátkou stopáž utahaný a nudný film s nepřehlédnutelnými formálními chybami. Hmm, možná se na to podívejte, jestli vás zajímá, jestli invalidové mohou souložit... ()

bassator 

všechny recenze uživatele

45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 (Caterpillar / CATERPILLAR / Housenka) - S hlavním "hrdinou" jsem sympatizoval jen pár minut, pak jsem si celý film přál aby mu už tu "hubu" někdo nadobro zavřel i když nevyslovil ani slovo... - 8. 7. 2010 - kino Thermal - Kinosál B - Karlovy Vary - 60% ()

GodKnows 

všechny recenze uživatele

Najvacsia kravina aku som mal moznost vo Varoch vidiet. Cely scenar je zalozeny na tom ako sulozi bezruky a beznohy chlap so zenskou. Pocas predstavenia som si povedal ze ak tam este raz budu trtkat tak odchadzam zo saly. Stalo sa. ()

Reklama

Reklama