poster

Nevhodný den pro rybolov (festivalový název)

  • Španělsko

    Mal día para pescar

  • anglický

    Bad Day to Go Fishing

Drama

Španělsko / Uruguay, 2009, 100 min

Hudba:

Mikel Salas

Střih:

Teresa Font
(další profese)
  • Fr
    ***

    ŽIVOT JE NEKONČÍCÍ DOBRODRUŽSTVÍ..... /// Pojízdný cirkus má mnoho podob. Ten, který provozuje principál Orsini – pocházející z byzantské rodiny – má jednu atrakci: Jacob van Oppen, mistr světa, šampión, kterého trénovali jak lámat žebra, jak zlomit přes koleno, jak složit na žíněnku. Každý je v něčem dobrý.... A díky zápasu v Santa Maria, nějaké díře na konci světa, nahlédnou do nitra svých duší a naleznou třeba.... naději? Kdysi jsem v komentáři nějakého filmu četl větu ,,TYPICKÝ FESTIVALOVÝ FILM“. Tehdy jsem se pousmál. Ale teď už vím, co tím chtěl autor říct! Pozvolné tempo, o charakterech víme jen to, co je třeba a příběh vystavěnej na ,,píď“ přesně tak, aby nenudil a dramaticky oslnil v závěru, který mě na několik málo okamžiků přibil do křesla. LIDI NEJSOU RÁDI, KDYŽ JE NĚKDO PODVEDE. Když máte smůlu, nechoďte na ryby. Nebo..... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci vidět borce, kterej dokáže chlastat a posilovat zároveň. (Ne, k vám do tělocvičny fakt nejedu, sorry...). 2.) Knižní podobu od uruguayského spisovatele Juana Carlose Onettiho ,,Jacob y el otro“ zřejmě nikde neseženu. 3.) Chystají se mi uříznout uši a nevím, jestli budu (pak) slyšet. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(21.6.2011)

  • Zeebonk
    ***

    Wrestlingový zápasník s nedokonalým poměrem svalu ku špeku a manažer s vizáží sňatkového podvodníka vs. vidláčtí Mexicanos a jedna hamižná těhule. Do karet snímku hraje oku lahodící prochcaná retro atmosféra a humor sušší než cár kůže z pravé půlky průměrné bílé prdele horizontálně rozprostřený na jihovýchodě Afriky, během poledne samozřejmě. Postavy bloumají odnikud nikam, příležitostně ze sebe vypudí sudý počet krokodýlích slz, zkrachovalost čpí z každé nitě šampiónova zařízlého úboru a když už to vypadá, že z veškeré té plytkosti osazenstvo skoná na hypoxii mozku, tak tvůrci vyloví z trenek parádní eso v podobě víceméně dokonalé poslední desetiminutovky, kterou bych si bez výčitek přibil na stěnu.(11.2.2013)

  • DavidS.
    ****

    Není to nepředvídatelné, není to ani podivné...Je to jen jistě natočená a odehraná hispánská verze Wrestlera natočená téměř po formanovsku v jakémkoliv zapadákově, kam nečekaně dorazí kulturní, společenská či sportovní událost... A je jedno, zda je to Dolní Lhota nebo Santa Maria...Gary Piquer je celý Harvey Keitel...(27.4.2011)

  • Jansen
    *****

    Ze začátku nevýrazně tvářící se film o stárnoucím německém zápasníkovi, který se svým trenérem bloumá skrz Latinskou Ameriku a snaží se vydělat si na živobytí, brzo zaujme množstvím nenápadných drobností, které začnou narušovat konvenční běh vyprávění. Z počátku to působí jakýmsi nepříjemně rušivým dojmem – jako by tvůrci nezvládali svou práci a do filmu se jim vkrádaly zcela cizí prvky, které ruší seriózní pojetí celé narativní linky. Postupem času ale všechny ty nenápadné, nastíněnému konceptu zdánlivě cizí, drobné bizarnosti začnou příběh ovládat a přetvářet ho ve svůj vlastní svět nepředvídatelnosti. Výsledkem je tak rafinovaná směsice posunků, náznaků, gest a jinotajů skládající se do mozaiky latentní bizarnosti, která se snaží za každou cenu dostat ven. Vzniká tak zcela ojedinělý svět, který je natolik vzdálený všem vžitým morálním a vůbec veškerým společenským principům. Děj už neovlivňuje samotné chování postav, naopak jejich chování je událostmi doslova manipulované a zneužívané. Tudíž ani nemohou nést odpovědnost za své činy. Tvůrci tak vytvořili zcela originální platformu, pro rozehrání bizarního a značně sarkastického konceptu, který se dá nejlépe přirovnat k mixu magického realismu a absurdního dramatu. Všechno je navíc podporováno skvělou vizuální stránkou, která výborně ladí s celkovým rázem filmu. Luxusní červený kabriolet v protikladu se zaplivaným hotelem, apatičnost zápasníka x životní elán a charisma jeho trenéra. Velmi zajímavá a v kontextu výstižná jsou také jména hlavní dvojice, která vtipně evokují konotace spjaté s aristokracií a tudíž prvkem jakési nadřazenosti. Nevhodný den pro rybolov je výjimečný, avšak svou poetikou velmi křehký a zranitelný film. Docela mě mrzelo, že po projekci neproběhla avizovaná debata s režisérem. [FEBIOFEST 2010](27.3.2010)

  • frings
    *****

    Nádherá podívaná, ovšem od teď už se mi při "LILI MARLEN" nevybaví Marlene Dietrich, ale jeden z nejsilnějších momentů tohoto filmu............ Vor der Kaserne, vor dem großen Tor, stand eine Laterne und steht sie noch davor. So woll'n wir uns da wieder seh'n, bei der Laterne wollen wir steh'n |: Wie einst Lili Marleen. :|(24.7.2011)

  • - Představitel hlavní role Jouko Ahola je vítězem silácké soutěže "World's Strongest Man" z let 1997 a 1999. Narodil se 1. prosince 1970, měří 1,85 m a váží 125 kg. (Rominator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace