poster

Mildred Pierceová (TV seriál)

  • USA

    Mildred Pierce

  • Slovensko

    Mildred Piercová

    (festivalový název)

Drama

USA, 2011, 5x57-77 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salalala
    ****

    Vydařená dobovka, která je de facto doslovnou adaptací podobně vyvedeného románu. Minisérie disponuje perfektní výpravou, která diváka opravdu přenese do třicátých let, skvělou a chytlavou hudbou a hlavně úchvatnými hereckými výkony. Winslet je dokonalá a Mildred patří k jejím nejlepším rolím, Evan Rachel Wood i Morgan Turner jsou jako odpudivá Veda taktéž skvělé a přesně vystihují její charakter. Taktéž Guy Pearce si roli líného a namyšleného playboye užívá a na Mildred Pierce je radost se dívat. Jediné, co mi vadilo, je hodně pomalé tempo a poměrně dost "vaty", která byla úplně zbytečná a celé to natahovala. Jelikož předloha není rozsáhlá a ani dějově nijak zvlášť bohatá, zasloužila by tahle látka maximálně čtyři díly, protože v mnoha momentech jde vskutku jen o pocity a výpravu. Nebýt toho, možná bych hodnotil i výš, protože emoční dopad destruktivního vztahu dcery a matky je dost velký a závěrečný díl patří v tomto směru k absolutnímu vrcholu. Právě přetažená délka je prakticky jediným závažnějším důvodem toho, proč nehodnotím plným počtem a proč mě to vlastně nikdy úplně nevtáhlo. Herecky ale naprostá extratřída. 70%(8.5.2014)

  • hous.enka
    ****

    Pomaly rozjezd prvniho dilu je chvilemi hodne zdlouhavy, coz se vsak zahy vyvazi napjatymi rodinnymi vztahy. Myslim se, ze se tahle miniserie HBO povedla. Nejenze jde o aktualni tema (svetova hospodarska/ekonomicka krize), ale zaroven je puvodni film navysen o dalsi rozmer: propracovanejsi vztahy. Zatimco "stara" Mildred byla zejmena o patologickem vztahu matky a dcery (tomuto tematu je v nove Mildred venovana take ta stezejni cast), ke slovu se dostavaji i vztah s exmanzelem, zebrani o praci, rozjezd noveho podniku a novy milenec, ktereho si kazda zena (!) zamiluje. Navic kostymy i prostredi jako takove je velmi povedene a oscarove Kate Winslet potvrzuje, ze se jako Movie Star snad uz narodila. Obe herecky, ktere se postupne vystridaly v roli protivne dcerusky, byly rovnez uzasne. Fuj, neco takovyho mit doma, tak se ze me stane matka-vrazednice :)(6.9.2011)

  • Kaluž
    ****

    Příběh naivní husičky, co se dokázala postavit na vlastní nohy, aby pak mohla zase klesnout zpět do bahna průměrnosti, a její elitářské dcerušky si vás rozhodně získá. Ať už svým naturalistickým pojetím mezilidských vztahů, dobovými reáliemi a v neposlední řadě i kvalitními hereckými výkony. Kate Winslet v roli Mildred opět exceluje, o tom žádná, ale pozadu nezůstává ani starší verze její dcery Vedy, již s přehledem ztvárnila Evan Rachel Wood. Její ledová královna se zlatem v hrdle, pohrdající svou matkou a maloměšťáckým způsobem života, je sice krásná jako anděl, přesto je její chování natolik odpuzující, že téměř dokáže vyvolat dávicí reflex. Nikdy netušíte, kdy se chová upřímně a kdy kuje pikle pekelné. Musím zmínit i vynikající hudební doprovod, za kterým stojí Carter Burwell. Jeho tklivé tóny s velkým citem dokreslují hořký tón celé minisérie. Od maximálního hodnocení dělí tuto sérii snad jen mírná rozvleklost děje, zredukování jednoho dílu a tedy zhuštění dějové linie by celku určitě prospělo. Mildred Pierce se přesto může řadit k vrcholům televizní tvorby.(10.10.2011)

  • Botič
    *****

    Mini-seriálové zlato HBO, které s každým dílem roste do nevídaných rozměrů. Jedna z klasických Haynesových (filmových) ilustrací, která i přes svou odtažitost a afektovanost jde, v určitých místech, do hloubky, byť se může zdát, že Haynes recykluje Daleko do nebe. Ale i kdyby - Mildred Pierce se pere za lepší zítřek o poznání lépe, než naivní Cathy Whitaker.(22.8.2011)

  • Matty
    ****

    Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan(27.9.2011)

  • - Režisér Todd Haynes si příběh hrdé a osamělé matky, která v době velké hospodářské krize hledá způsob, jak uživit sebe a dvě děti, přečetl v roce 2008, kdy se začali hroutit americké finanční trhy. Téma ho proto zaujalo také z důvodu, že v něm viděl paralelu s ekonomickou krizí, která právě probíhala. (Michelle75)

  • - Miniseriál byl nominován na ceny EMMY 2011, z nichž proměnil dvě. Ocenění pro nejlepší herečku v hlavní roli získala Kate Winslet a sošku pro nejlepšího herce ve vedlejší roli Guy Pearce. (Michelle75)

  • - Kate Winslet se ve filmu objevuje v každé scéně. To vyžadoval režisér Todd Haynes. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace