Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan(27.9.2011)

  • Pavlínka9
    *****

    Miniseriál, který mě potěšil :) Pokud znáte ovšem film s Joan Crawford stejného názvu z roku 1945, víte co Vás v každém dílu čeká. Kate Winslet se do dané role perfektně hodila a se svou postavou se perfektně zžila. Výprava a exteriéry jsou vynikající a můžeme zde sledovat i postupný vývoj změny prostředí od roku 1931 až do 40.let. Bohužel určitá naivita a touha po lásce od své dcery Vedy její matku Mildred dostalo až na konec jejích psychických sil. A to né jednou. To je ale bohužel charakter postavy a určitým způsobem si to vytvořila sama a přesto, že Vedě skoro v každém díle zmínila, že pro ni udělala první i poslední, nikdy se neponaučila a od své dcery se dál nechala ponižovat a vydírat. Postava Vedy byla precizně ztvárněna jak herečkou od 11ti let, tak později cca od 17ti. Hodně dlouho mi někdo nebyl tak nesympatický a při setkání s Vedou bych jí asi pořádnou vlepila. Závěr vyřešili realisticky, jak zde již bylo řečeno, i když jsem čekala určité drama. Přesto jsem spokojena.(6.7.2011)

  • Davies182
    ***

    Pilot je spíše žalostně unylý a sazí všechno na poslední dvacetiminutovku, kdy se děj konečně pohne kupředu, a kdy také dostává Kate Winslet více prostoru k tomu, aby se mohla lépe herecky projevit. Zejména díky samotnému závěru mě to dost táhne i k dalším dílům... Jinak solidní drama, HBO klasika.(25.5.2011)

  • lucascus
    ****

    Na původní celovečerní film z roku 1945 to bohužel nemá, jelikož Joan Crawford byla v hlavní roli ještě působivější než Kate Winslet. Filmové zpracování je klasika všech klasik, na takové legendy se prostě nesahá. U této minisérie musím poznamenat, že byla sice příjemná a osvěžující, herecké výkony kultivované, kostýmy a reálie věrohodně ztvárněné a hezky nastiňující čtyřicátá léta v USA, ovšem této látce nesedí dlouhometrážní stopáž. Určité scény byly jaksi navíc (nějak se těch pět dílů vycpat muselo), bohatě by stačila trilogie. Nebo by možná stačil pouhý remake původního snímku. Na druhou stranu zase chápu, že remake by zapříčinil porovnávaní obou filmů, čehož se jistě tvůrci báli. Silnou stránkou je pak výběr herců, prakticky k žádnému nemám výhrady (Winslet je opravdu charakterní herečka, E.R.Wood přesně splňuje roli půvabné, leč rozmazlené dcery, i mužské osazenstvo je fajn). Jak říkám, jen škoda těch zbytečných zdlouhavých scén, který děj nikterak neposouvají, jen ho zpomalují.(24.10.2013)

  • sulimo
    *****

    Hypnotický příběh silné ženy a její ohromné proměny, respektive celého jejích života, jejích blízkých. Po Nouzovém východu to pro mě byla nejlepší Kate Winslent. Nemám co bych vytkla, tohle mě jednoduše smetlo, a to jak dechberoucím obsahem tak i naprosto uhrančivou formou. Když si k tomu přidáte hudební doprovod toho nejlepšího z klasiky, tak se alespoň pro mě jednalo o naprosto dokonalý seriálový zážitek. Vim, že zním jak obálka New York Times Bestselleru, ale nemůžu si pomoct. Mimochodem Woodová byla tak úžasná mrcha, až se člověku z toho prožívání její naprosto scestný postavy chtělo zaječet, že je škoda, že "zemřela ta nesprávná". (Jestli vám chybí asociace, se na to prostě podívejte, tohle za ty hodiny u obrazovky stojí jako málo co.)(5.11.2011)

  • - Kate Winslet vystřídala při natáčení celkem 66 různých kostýmů. (zuza99)

  • - Výběr představitelky hlavní role byl jednoznačný, protože režisér si při čtení románu nedokázal v roli Mildred Pierceové představit nikoho jiného než Kate Winslet, a to i díky klasickým ženským křivkám, kterým tehdejší móda přála. (Michelle75)

  • - Děj se odehrává v Los Angeles, filmováni ale probíhalo v New Yorku. (M.B)