poster

Co se vlastně stalo s Baby Jane?

  • USA

    What Ever Happened to Baby Jane?

  • Velká Británie

    What Ever Happened to Baby Jane?

Drama / Horor / Thriller

USA, 1962, 134 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    *****

    Kde sa dvaja bijú, tam vyhráva tretí. Alebo vôbec nikto, ako v prípade tohto filmu. Vlastne áno, tým tretím je divák, ktorému sa dostáva parádny psychotriler s dvoma hereckými legendami, ktoré hrajú ako o život (povráva sa, že sa na pľaci tiež príliš nemuseli). Baby Jane je veľmi konzistentný film s dusnou atmosférou, na ktorý je veľký problém natrafiť niekde v tv a tak o ňom asi nevie mnoho ľudí. Keď už každý porovnáva so Sunset Boulevard, tak ja pôjdem proti prúdu a poviem, že tento film sa mi páčil viac.(20.7.2012)

  • ..Lucas..
    ****

    Bette a Joan. Dvě rivalky, dvě skvělé herečky, se poprvé a naposledy sešly v jednom filmu. Výsledek je více než povedený, je radost je obě sledovat. Pro mě i zajímavý pohled na psychicky nemocnou Jane, Bette ji podle mě ztvárnila hodně věrohodně. K filmu jsem se dostal díky tomu, že jsem si přečetl, že Ryan Murphy bude natáčet sérii Feud a nelituju toho. Bette je jeden z největších talentů, co kdy byl a v Baby Jane to jen potvrzuje.(22.3.2017)

  • Teya
    ****

    Další moje filmo-trauma z dětství, toho času dokoukané pouze po scénu, kdy se objevila Bette Davis s kladivem v ruce a šla po nic netušící služebné... Rychle jsem běžela vypnout televizi a odvážila se to dokoukat až s odstupem několika let. :) Ponuré a především velice působivé, protože Bette Davis a Joan Crawford se i v civilním životě nenáviděly (jak už napsal Oskar), takže obě zahrály až podezřele přesvědčivě. Psychologický teror, děs a hrůza - tak, jak má horor vypadat.(12.10.2003)

  • Bart
    *****

    Obsadit do dvou titulních rolí takové herecké individuality, jakými obě dvě hlavní představitelky byly, bylo obrovské riziko. Stavá se, že takové dvě individuality se navzájem zastiňují, soupeří spolu, předhánějí se, a potom se takový film stává pouhou křečovitou teatrální slátaninou. Tohle se ovšem u Aldrichova psychothrilleru nestalo. Obě dvě herečky ze sebe vydaly vše co mohly a zároveň každá z nich nechávala prostor pro tu druhou. Film byl pochopitelně především sólo pro Bette Davis, která předvedla opravdu famózní herecký výkon, chvílemi jsem opravdu téměř nedýchal. Netušil jsem, jak neuvěřitelně realisticky se dá na filmovém plátně ztvárnit duševně nemocný člověk. Davisová skvěle rozehrávala různé herecké polohy, duševní stavy své postavy, naprosto s přehledem měnila hlas, který se opravdu podobal její sestře. Pozadu však nezůstala ani Joan Crawford, které se podařilo celý ten malý prostor, který byl její postavě dán bezezbytku využít a vyrovnat se tak své kolegyni. Tohle je typ filmu, který se bohužel netočí každý den. Film, který dá obrovskou příležitost vyniknout ženské herecké osobnosti.(2.7.2008)

  • jonyyy
    ***

    Nepochybně velmi dobře, hlavně herecky, zvládnuté drama. Řekl bych tak trochu Sunset Boulevard s hororovými prvky. Ale mě to jednoduše moc nebavilo. Zaprve přiliš dlouhé, na to že se to většinou odehrávalo v jednom domě a za druhé jsem byl opravdu na nervy z naprosto neschopné Blanche. Zavolat si o pomoc otevřeným okýnkem (nebo ještě jednou hodit papírek), pod kterým je asi o pět metrů dál soused, by zvládlo i pětileté mimino. Pak taky nevěřím, že by byl až takový problém zdolat schody i přes její hendikep. Já bych se doplazil i k těm sousedům za poloviční čas. Ale čistě filmové kvality uznávám. 60%(6.6.2011)

  • - Během natáčení "kopací" scény kopla Bette Davis Joan Crawford do hlavy a způsobila jí zranění, které vyžadovalo stehy. (Teres)

  • - V roce 1961 objevil producent hororového seriálu televize NBC Thriller William Frye román Henryho Farrella s názvem Co se vlastně stalo s Baby Jane? Už tehdy začal uvažovat, že by jednu z rolí mohla ztvárnit herečka Bette Davisová. Produkce však realizaci nedoporučila právě kvůli jejím manýrám při natáčení seriálu Wagon Train. O námětu se dozvěděl také režisér Robert Aldrich, který chtěl podle něho za každou cenu realizovat film. Začal uvažovat o obsazení jedné z rolí herečkou Joan Crawfordovou, se kterou se setkal už v roce 1956 při natáčení filmu Autumn Leaves. Právě Crawfordová se mu tehdy mnohokrát svěřovala, že by si ráda zahrála se svou rivalkou Bette Davisovou. Mezitím ale práva ke knize odkoupil Sid Beckerman a Aldrichovi je nabídl za 61.000 dolarů. Aldrichův nový producent Joseph E. Levin je odkoupil a režisér společně s Lukasem Hellerem mohli začít psát scénář. V lednu 1962 pak Joan Crawfordová sama oslovila Bette Davisovou, zda by si s ní ve filmu nezahrála. Po složitém dohadování obou představitelek o obsazení jednotlivých rolí a přesvědčení producentů, že není třeba obsadit film mladšími herečkami, mohlo natáčení začít. [Pavla Bergmannová, LFŠ 2007] (POMO)

  • - Kritik Kulturní tvorby Miloš Veselý zhodnotil ve zkratce film jako "velmi nepovedený" a obvinil americkou distribuci z "prodávání zajíce v pytli" (viz Kulturní tvorba 1963, č. 21, s. 15). (Přemek)