Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zatímco nemajetná Edith, dělá vše pro to, aby udržela nad vodou malý bar, který vede, její dvojče, bohatá Margaret, si žije v přepychu. Před dvaceti lety se Margaret dobře vdala. Přišla do jiného stavu s mužem, kterého Edith milovala. Od té doby se sestry neviděly. Potkávají se až na pohřbu Margarethina manžela. Krátce nato Edith zjišťuje, že Margareth nikdy dítě neměla a že těhotenství bylo jen sehrané. Jedná rychle. Pozve sestru k sobě domů a zastřelí jí. Vše zaranžuje jako svojí sebevraždu a odchází do Margarethina bytu, rozhodnuta se za ní vydávat. Uvědomuje si, do jaké situace se dostává? Co když něco pozná sluha Henry nebo komorná Janet? O čem si bude povídat s Margarethinou užvaněnou přítelkyní Dede? Tuší, že se bude muset denně modlit s manželovou tetou Donou Annou? A co teprve až se vrátí Margarethin milenec Tony? (Bart)

(více)

Recenze (10)

majo25 

všechny recenze uživatele

Zápletka určite zaujímavá, herecké obsadenie v pohode, ale scenáristicky trochu nedotiahnuté. Keď ako divák od začiatku viete, že to na hlavnú (anti)hrdinku vôbec nesedí a že nemá celú vec ani náhodou premyslenú. Potom už nezostáva, len sa prizerať nastávajúcim problémom, ktoré sú zjavné asi pre každého, len nie pre spomínanú hl. hrdinku. A keď sa do toho pripletie ešte aj policajný seržant, večne vracajúci sa ako Colombo, o predvídateľný koniec je postarané. Na druhej strane, film má dobrú atmosféru a napriek dlhšej stopáži v žiadnom prípade nenudí. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Dvě sestry-jednovaječná dvojčata se setkávají po dvaceti letech na pohřbu muže, kterého jedna milovala a druhá si ho vzala. Ta méně šťastná se potýká s vážnými finančními problémy, bohatou proto zavraždí a vydává se za ni... Kdyby hrála hlavní dvojroli jiná herečka, pravděpodobně by se jí nepodařilo film vytáhnout z kategorie "mezi dvěma a třemi hvězdičkami". Scénář je děravý jako cedník. Už sám plán vraždy má tolik trhlin, že by ho odhalilo každé policejní ucho. Různé nedomyšlenosti (ne, ani jednovaječná dvojčata nemají shodné otisky prstů, jak se autoři domnívali) by se daly pochopit, kdyby šlo o zabití v afektu, ale na plánovanou vraždu je to zkrátka příliš pošetilé. Štěstí, že tuto část film vyřídí poměrně rychle a těžištěm děje je něco jiného. Od okamžiku, kdy se chudá Edith začne vydávat za bohatou Margaret, klade před ni příběh jednu překážku za druhou. Představte si, že k vám přijde na návštěvu někdo, kdo vás hned důvěrně objímá a dožaduje se nových informací o dříve načatých tématech a vy nemáte ponětí, kdo to k čertu je. Nebo že neznáte číselnou kombinaci k sejfu, k němuž nemá nikdo jiný přístup, neumíte napodobit podpis představované osoby, neznáte zaběhané zvyky v domě, jemuž velíte, a nemůžete nic z toho svévolně měnit a nenarušit přitom iluzi, že jste někdo jiný. Ano, tyto momenty (je jich mnohem, mnohem víc, než jsem naznačil) jsou zajímavé. Kupodivu mi nevadilo, že je film víceméně nahodile klade za sebe, každý problém záhy následuje řešení z rodu "deus ex machina" a že z těchto jednotlivých epizod až na výjimky nic dalšího nevyvozuje. Není těžké uhodnout, kdo všechnu tu scénáristikou i režijní neobratnost často tahá z bryndy. Bette Davis už podobný úkol ve filmu s podobnou zápletkou dostala. Film Uloupený život byl jednak psychologicky věrohodnější a nutno říct, že i mnohem nápaditější v rozlišení povah obou sester (zde se sice liší životním stylem, ale mají podobné nátury) a způsobech, jak věrohodně ukazovat jejich vzájemnou interakci. Zato postrádal napětí a v tom ohledu je Dead Ringer lepší. Bette je zas a znovu vystavována situacím, kdy musí improvizovat, aby se neprozradila, a budiž jí přičteno ke cti, jakou škálu jemně odstíněných výrazových prostředků použila, aby i mlčící hrdinka byla stále čitelná a děj nebyl po chvíli stereotypní. Jde o podobný úkol, jaký měla i Jeanne Moreau ve filmu Nevěsta byla v černém - podala nepochybně skvělý výkon, ale pro některé diváky až příliš introspektivní. Řekl bych, že porozumět všem hnutím mysli Bette Davis je výrazně snazší. 70% ()

Bart 

všechny recenze uživatele

V 60. letech si nemohla Bette Davis na filmové role stěžovat. Nebylo jich hodně, ale byly to role velké a dá se říci i hodné jejího talentu. Přesně takové, ve kterých mohla naplno deklamovat své charakterní herectví. Mezi úspěšnými thrillery Roberta Aldricha Co se vlastně stalo s Baby Jane? a Sladká Charlotte jí téměř čistokrevný seriálový režisér Paul Henreid nabídnul titulní dvojroli ve svém pátem celovečeráku Dead Ringer. O tom nakolik se o mé čtyři hvězdičky zasloužila samotná Bette Davis ani nemá cenu mluvit. Tahle herečka snad nedokáže nic pokazit. Každopádně se i tak jedná o nadprůměrný thriller se zajímavou zápletkou. Jediná věc mě ale mrzí. Obě sestry měly podle scénáře velmi podobný charakter a tak Bette Davis neměla ani šanci obě sestry jakkoliv herecky odlišit. Tenhle thriller se nemusí líbit každému, ale jednou by ho mohl vidět každý. Takže doporučuju. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Mrchy Bette Davisové jsou pověstné, hrála je v mládí a tady ve zralém věku jí šly zřejmě ještě líp.   Příběh o dvojčatech, mezi nimiž ležela dávná křivda, která nakonec vede ž k vraždě. Malilinko mi neseděl povahový veletoč de facto hodné sestry, která nakonec úkladně zavraždí tu zlou, ale na druhou stranu zjištění pravdy o dávné křivdě v kombinaci s krachem vlastního života, hm, asi to možné je. Scéna vraždy samotné je pak asi nejstrašidelnějším příspěvkem v celém vyprávění, na stranu druhou to, co přijde po ní je zase nejzábavnější. Tedy ne ve smyslu nějaké komediální potrhlosti, ale vyrovnávání se  Edith s nástrahami Margaretina života, kde hasí, mnohdy na poslední chvíli, jeden kupící se průser za druhým má prostě šmrnc.  Konec je pak vynikající, na jednu stranu očekáváný, na  tu druhou skvěle napsaný a díky tomu i trochu překvapivý. Takový odchod středem se prostě jen tak nevidí.. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Nie že by to bol zlý film, ale samotný nápad, že sa sestra bude vydávať za svoje dvojča po tom, čo ju dvadsať rokov nevidela, nepozná jej priateľov a zvyky, je dosť na hlavu. Či už služobníctvo alebo priatelia by ju odhalili behom chvíľky. Ale inak fajn, výborná Bette Davis, ktorá mrchy vedela zahrať skvele. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Genialny film noir o tom, ako skvela Bette Davis /Co se vlastne stalo s Baby Jane/, sa vydava za niekoho, kym nie je. Kulisy su vyborne, dialogy su perfektne a prepracovane, reziser natocil kazdy zaber s lakou, no a o herecke vykony nie je nudza, suverenne vladne prave genialna Bette Davis, tymto si ma totalne ziskala, genialna herecka : 100 % ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Téměř "hitchcockovským" parametrům se přibližuje důmyslně zahnutý (aneb divákovu přízeň si těžko vydobývající hlavní "hrdinka" dosáhne, čeho si předsevzala, zároveň však dostane, co zaslouží) psychologický příběh "v kůži nenáviděného dvojčete". Když zrovna expresivně nepřehrává sama se sebou, podává Bette Davis výborný výkon. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Bezny pribeh ala dvojcata, ...zde s kralovnou Bette v hlavni roli. Uz jen koukat na tuhle pani herecku je uzasny zazitek, i kdyby tam zadny pribeh nebyl. ()

petrik11 

všechny recenze uživatele

Bette Davis je ako žena totálne nesympatická, ale ako herečka je super. Spočiatku sa mi to ako strata času, ale po zohranej samovražde film odsýpa a všetci hrajú ako z partesu. A koniec dobrý, žiadny zbytočný happy end. ()

Reklama

Reklama