poster

The Nanny

  • Austrálie

    The Nanny

  • USA

    The Nanny

Drama / Thriller / Horor

Velká Británie, 1965, 91 min

Režie:

Seth Holt

Předloha:

Marryam Modell (kniha)

Scénář:

Jimmy Sangster

Kamera:

Harry Waxman

Producenti:

Jimmy Sangster

Střih:

Tom Simpson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ****

    Existuje len málo herečiek ako bola Bette Davis, v ktorých sa tak príhodným spôsobom snúbi prirodzená krása a šarm so strašidelnosťou a desivým výrazom v očiach. Musím pochváliť aj chlapca, hlavne v prvej polovici teda riadne liezol na nervy. To však až do chvíle, než divák zistí čo je vlastne vo veci. Spôsob odkrývania pozadia toho príbehu bola tá najlepšia časť filmu. Slušný nadpriemer. 80/100(22.5.2019)

  • majo25
    ***

    Štandartne kvalitná hammerovská dráma okorenená o trilerový a mysteriózný prvok. Príbeh má fajn tempo už od začiatku a k závere pekne graduje. Atmosféra je typicky hammerovská, kvalitne budovaná, tam nie je čo vyčítať. Tiež Bette Davisová sa hlavnú rolu perfektne hodí. Škoda, že pointa je ľahko a s predstihom predvídateľná a že scenár neponúka vysvetlenia samotným dejom, ale veľmi zjednodušene - monológom hlavnej postavy v závere, ktorá do bodky vyjaví/vyjasní všetky skutkové okolnosti i svoje pocity. Divák tak o jednu dôležitú vec prichádza.(13.2.2016)

  • SOLOM.
    ****

    Pro svůj 6000 komentář i hodnocení jsem si vybral tuto starou britskou klasiku: Už to bude zhruba jedenáct let, co jsem tento film viděl poprvé, ale teprve nedávno se mi konečně podařilo jej „umístit“ do své bohaté domácí filmové sbírky. Musím se přiznat, že jsem na něj prostě prachsprostě zapomněl a jen shodou okolností jsem k němu opět našel cestu. Přitom jde o vcelku povedený film, který určitě stojí za pozornost. Nejde sice v žádném případě o čistokrevný horor, ale spíše psychologické drama/thriller, to ovšem neznamená, že byste v něm nenarazili na pořádně hutnou atmosféru, emoční výlevy a vynikající herecké výkony… Dopomohl tomu nejenom slušně gradující příběh či černobílý hábit, ale především solidní výkony obou hlavních představitelů: chůvy Bette Davis (ta byla přímo excelentní) a mladého Williama Dixe. Zatímco ona zde ztvárňuje úslužnou chůvu, on je problémovým chlapcem, který dělá neustále starosti svým rodičům a hlavně nesnáší onu starou dámu, protože je přesvědčen, že ho chce za každou cenu zabít. Kdo z nich má však pravdu? Navíc když do toho připočítáme i ufňukanou a psychicky slabou matku či otce, jenž raději tráví čas mimo domov – ani se moc nedivím, že ten malý spratek leze všem na nervy… Až jsem docela hleděl, že něco takového zplodili u Hammer Films. Přece jenom jsem byl od tohoto studia zvyklý spíše na poněkud odlišnější filmečky. Našlo se tu i několik komických prvků, které mě docela pobavili (taková scénka s truhlíkem a mlékařem, nebo kouřící mladičká Pamela Franklin a její postava). Jako celek je The Nanny povedeným filmem, který si zaslouží lehce nadprůměrné ohodnocení. 70%(13.11.2019)

  • Campbell
    ***

    Docela zajímavý až bizarní thriller o rozmazleném frackovy a jeho vypsychované chůvě. Ten malej fracek mě bohužel po celej film strašně iritoval a štval takže jsem docela často film pauzoval a šel koukat na něco jiného. Což je snad poprvé co jsem u filmu udělal ale opravdu to nešlo. Bylo to myšlený vážně že ta jeho postava má člověka vytočit? Nicméně davisová byla naprosto fantastická a totálně jsem jí žral. A i celej film byl režírován a zvládnut výborně, jen prostě celej film sráží ten spratek.(12.2.2013)

  • Oskar
    ****

    Temná stránka Mary Poppins? Desetiletý Joey se vrací domů z nápravného ústavu, kde strávil dva roky po údajném usmrcení své mladší sestry. Hysterická matka ani přísný otec nevěří, že jejich dceru zavraždila chůva a že Joey je další položkou na jejím seznamu, jak jim tvrdí. Chtějí na celou tragédii zapomenout a sama chůva snáší trpělivě a s obdivuhodným nadhledem Joeyho strašná obvinění... Potíž s filmem může být v očekávání thrilleru. Není to thriller, alespoň ne v tom smyslu, jak to slovo chápu. O horroru vůbec nemůže být řeč. The Nanny je komorní drama o postupném rozkrývání dávného traumatu, o hrůze z převzetí odpovědnosti a ošidnosti individuální paměti. V psychothrilleru bychom viděli jednu narušenou postavu v konfrontaci s bezbranným okolím. Tady jsou ale narušení všichni. Joey žije v hrůze ze starších žen a vše, co dělá, říká nebo o čem přemýšlí, směřuje k jeho přání dokázat, že chůva je vrah. Otec žije prací a doma nestrpí žádné scény, což je ale těžké, když má za ženu nervově labilní trosku. I její sestra má daleko k duševní stabilitě. A chůva? Spolehlivost, úslužnost a ochota foukat na cizí bolístky z ní dělá opěrný bod v této rozklížené rodině, přesto samozřejmě vidíme, že její stoické reakce na scény, jichž je svědkem, jsou přinejmenším atypické. Scénář filmu, který mi připomíná něco mezi Rozdvojenou duší a Padlým idolem je upředen tak, abychom si postupně skládali dohromady jednotlivé informace z výpovědí postav, konfrontovali je s pozdějšími flashbacky a nikdy neusnuli na vavřínech splnění očekávaného rozuzlení. Bette Davis jako chůva není tak groteskní jako třeba její Baby Jane, vzbuzuje ale podobný respekt. Dětský herec William Dix je jí rovnocenným partnerem a je přesvědčivější než většina zbývajících dospělých herců. 80%(17.8.2010)

  • Bette Davis