• Oskar
    ***

    Vlažně satirické melodrama o průměrné herečce Margaret Elliotové, která kdysi získala Oscara, usnula na vavřínech a po sérii neúspěšných filmů už tři roky čeká na další příležitost. Zastihneme ji ve chvíli, kdy tajně přihlíží průběhu aukce svých věcí, zabavených exekutory. Nemá na nájem, začíná pít, je dokonce zatčena a čím větší pochyby o své budoucnosti má, tím hlasitěji v panice a sebeobraně vykřikuje, že je hvězda. Čeká ji ještě jedna příležitost. Možná o ní rozhodne navždy... Dovedu si představit, jak tento film vzniknul. Bette Davis excelovala jako divadelní herečka ve filmu Vše o Evě, ten se na Oscarech utkal s jiným kouskem o ceně slávy, Sunset Blvd., a nějaký producent si řekl, že když spojí jejich témata dohromady a znovu obsadí Bette Davis, bude to terno. Ano, film je relativně úspěšný, přesto slabší a méně trvanlivý než oba jmenované. Několik velmi dobrých momentů (nejlepší je celá sekvence, kde se Margaret připravuje na novou roli) zaniká v omáčce průměrných, čímkoli nahraditelných scén a někdy i trošku akademických dialogů. The Star je komornější než oba filmy z roku 1950, vypráví o hlavní postavě bez nároku na nějakou obecnou reflexi. Až na pár vágních narážek je poměrně konformní vůči Hollywoodu; ani hereckou profesi neukazuje jako semeniště závisti, převářky a intrik. Připomíná spíš malá osobní dramata ve filmech jako Country Girl, Bellevue nebo Ztracený víkend, která jsou také o zkázonosné spirále sebeobelhávání, ale všechna do jednoho jsou lepší. Přesto The Star stojí za vidění, jako zřejmě každý film s Bette Davis. Zaujalo mě už to, jak se ztělesnění elegance, sebevědomí a charismatu ze Všeho o Evě mohlo během dvou let proměnit v takovou neforemnou tuctovou paní, která není hezká, talentovaná ani chytrá a působí poněkud ordinérně. Zčásti je to vnějškovými prostředky - kostýmy, líčení, účes i způsob svícení potlačují přednosti Bette D. ve prospěch zvýrazňovaných nedostatků. Bette do jisté míry zvyšuje kvalitu filmu, zejména tehdy, kdy má na něco reagovat beze slov. Na začátku filmu je například scéna, kdy se dcera (mladá Natalie Wood) matky ptá, zda je stále filmová hvězda a Margaret odpovídá, že "když se někdo stane filmovou hvězdou, už jí zůstane". V samotném dialogu není vodítko, podle kterého se dá jednoznačně říct, zda Margaret věří tomu, co říká a je natolik mimo realitu, nebo dceru jen konejší vědomou lží. Způsob podání Bette Davis nám ale prozradí, že si je uvnitř vědoma, že vyšla z módy, a tato informace se hodí v několika pozdějších scénách, kde na své domnělé slávě trvá. Přes všechny chyby lehce nadprůměrný film. Úplné zapomnění si nezaslouží. 60%(2.9.2010)

  • Atron
    **

    Nejlepší bylo pár záběrů na čtrnáctiletou Natalii Wood. Příběh bývalé hvězdy stříbrného plátna o její úporné snaze se vrátit na výsluní byl slabší. Na Sunset Boulevard to nemá ani omylem.(23.9.2008)

  • Houdini

    Oscar 1 nominace: Herečka HR - Bette Davis(31.3.2004)

  • - Ve scéně, kde opilá Margaret Elliot má v automobilu sošku Oscara, byl použit jeden z Oscarů Bette Davis. (Teres)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace