Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roy je mladý strážník, kterého do zákonů losangeleského pouličního života zasvěcuje starý profík Kilvinsky. Ten už má těsně před důchodem, a tak chce Roye důkladně proškolit, aby ho po jeho odchodu dokázal zastoupit. Strážník Roy Fehler a jeho tři kamarádi jsou členy policejního sboru ve velkoměstě, kde je nebezpečí na pořadu dne. Společně s policejním veteránem Kilvinskym křižují své policejní rajony, potýkají se s bankovními lupiči a vzdorujícími prostitutkami, uklidňují války místních gangů, zachraňují zneužívané děti, zadržují drogově závislé a čelí celé řadě dalších problémů - od rasových nepokojů až po automobilové honičky. Strážci majetku i morálky jsou mnohými uctíváni jako zpovědníci, zatímco jiní jimi opovrhují a považují je za bestie. Kilvinsky si svého policejního života cení nade vše, proto v něm vyhlídka na prázdnotu důchodu vzbuzuje myšlenky na sebevraždu. Ovšem tento způsob života zároveň ničí Fehlerovi manželství s Dorothy, a tak hledá útěchu u milenky. (Cinemax)

(více)

Recenze (21)

Lima 

všechny recenze uživatele

Starého psa novým kouskům nenaučíš. Richard Fleischer byl filmový mastodont, zástupce starého klasického Hollywoodu, který se chtěl chytit s čerstvou řítící se vlnou ´Nového Hollywoodu´, vybral si aktuální téma, které rezonovalo ve společnosti a o kterém neměl ani páru … no a nedopadlo to. Je to takový sled epizodek, bez nějaké jednotící linie, hlavní lákadlo George C. Scott je tu na vedlejší koleji, motivace k jeho fatálnímu kroku velmi chabá. Celé to má takové uspávající tempo, i když se tu ukazuje každodenní policejní práce, řeší kriminalita, drogy a násilí na ženách a když dojde na intimní scény, Stacy Keach je neumí herecky prodat a hraje mu do toho nějaké plytká výtahová hudba. Historicky zajímavé je to snad pouze ze dvou pohledů, které by dneska absolutně neprošly jako rasistické a společenský závadné – černoši jsou tu jako zavrženíhodná spodina společnosti, která dělá jenom problémy, stejně jako gayové, když policista své ženě říká, že byli s kolegama „na lovu teploušů v parku“ :o) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevzpomínám si, kdy bych viděl takhle realistickej film o policejní práci. Nemít to typické příznaky filmového příběhu, jako třeba herce, nebo hudbu myslel bych si, že jde o nějakej šikovně prostříhanej přímej přenos se života řadovejch policajtů se vším tím voňovaým a hlavně smradlavým co jejich práce nabízí. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Policajtský film z časů, kdy nevadilo, že 90 % padouchů na plátně jsou černoši... Šlo z toho vytěžit více, celé je to až příliš šablonovité a nelze ani tvrdit, že by to bylo proto, že šlo o jeden z prvních takových filmů. Vždyť Madigan je prakticky totéž a to je o pár let starší. Přesto to je to jako soudobé svědectví velmi dobré. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Noční nepřikrášlená rutina řadových policistů v podobě syrového policejního procedurálu, který v mnoha ohledech předběhl svou dobu (na tento styl naváže až Pevnost Apačů v Bronxu o dekádu později; většina podobných snímků se věnuje detektivům nikoli právě pochůzkářům/jízdním patrolám). Děj absentuje, jedná se čistě o historky z nočních šichet v pokleslé čtvrti z dob, kdy nikomu nepřišlo nepatřičné, že si LAPD nebrala zrovna dvakrát velké servítky, pravidla a předpisy byly značně uvolněné (či rovnou neexistující) a role Hispánců i Afroameričanů ve společnosti byla z pohledu policejního sboru druhořadá. Naturalistické, do morku kostí sedmdesátkové, výtečně zahrané, s láskou k profesi i městu a v druhé polovině přeci jen citelně postrádající gradaci či alespoň nějaký vývoj. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Policajtských filmů jsem viděl dost, ale nemohu si vybavit žádný, který by nahlížel na jejich práci takhle vyváženým pohledem, který ukazuje její krásné i nepříjemné stránky. Jsou to takové policejní historky, výborně zahrané (Stacy Keache mám čím dál radši) a sedmdesátkově syrové. Pokud se v USA pouští studentům policejní akademie nějaký film, určitě je to tenhle. Podle bestselleru Josepha Waumbaugha, bývalého policisty, aneb jak praví tagline filmu - The nationwide bestseller about cops - by a cop! ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Policajtování v horších částech L.A. je holt nevděčná profese. Není to jen srandy kopec jako hrabání popelnic, sbírání buzíků a kurev, ale eventuelně ti zkrachuje manželství, ztratíš ideály a skončíš s dírou v břiše. Přes docela temný obsah a nebéčkový provedení je tady ta správně uvolněná sedmdesátková atmosféra s funky OST a sympatický obsazení, dobře to odsýpá, takže za mě jo - řadím jako fajn předchůdce End of Watch a Crown Vic. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Realistická protiváha o rok staršího komiksového Drsného Harryho a předchůdce Pevnosti Apačů v Bronxu, Poldů z Hill Street, Wire, Shield a ayerovek, z pera sedmdesátkového Ayera jménem Wambaugh. Skrumáž zábavných epizodek z (převážně nočního) patrolování losangeleských ulic plných prostitutek, podezřelých černochů a hispánců a domácího násilí, kde se pochůzkáři občas stanou obětí kulky - někdy vystřelené bankovním lupičem, jindy jimi samými, buď omylem do nevinného, nebo záměrně do vlastní hlavy. Chybí tomu větší tah na branku a nebudu si z toho nic moc pamatovat, ale dýchá to sedmdesátkama a charizmatičtí sympaťáci Scott a Keach to spolehlivě táhnou. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jestli někde někdy existoval film, ve kterém se objevili snad všechny klišé a atributy policejního filmu (což rozhodně není totéž, co krimi/detektivka), tak je to tenhle, problémy s chlastem? zaškrtnuto, doma to neklape, manželka se bojí, samé noční, jasně, přítomno, stejně jako další a další. Jenže, ony jsou tyhle střípky a příběhy party pochůzkářů proklatě zábavné (ano, technicky to pochůzkáři nejsou a třetina dialogů se odehrává v autech, ale slovo ´pochůzkář´ tak nějak dokonale vystihuje všechny zúčastněné postavy). Za zmínku taky stojí hlavní hrdina, hraný Stacy Keachem, jehož vzhled sériového znásilňovatele plyšových poníků s mašličkou se dokonale hodí do role hodného policajta a tatíka od malé holčičky. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Mírně rasově tendenční, ale vysocé realistická kukajda do prostředí "pomáhat a chránit". Střídají se četnější dramatické a vzácnější kriminální scény, díky čemuž vzniká docela chutný obraz úporné reality, která ale nenudí. Doporučovat nebudu, ale v rámci tématiky je to úplně Ok. 70% ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemné prekvapenie. Filmov s policajtmi a o policajtoch som videl mnoho, ale tento bol iný. Neviem, či použijem správne slová, ale bol citlivý a vnímavý k tomu čo prežívajú policajti pri ich neľahkej práci v uliciach a pritom neklesol na úroveň heroizácie ich práce. Naopak, na niekoľkých prípadoch ukázal, ako táto práca policajta úplne pohltí a zabraňuje mu žiť aj niečím iným ako svojou prácou. Preto je odchod do penzie smrteľne nebezpečný a scéna návštevy Kilvinského v mieste jeho pôsobenia je mrazivo presná. Porovnaniu s našimi policajtmi sa radšej vyhnem. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První půlhodinu jsem se do filmu teprve dostával, třeba ten nezáživný případ s chytáním prostitutek v ulici mě v kontrastu s tak atraktivní noirovou atmosférou až zprvu zarazil. Ale pak mi Novodobní centurioni naštěstí ukázali svou výjimečnost a postupně jsem se ocitl v slušném závalu napětí, ale i emocí... minimálně dva náhlé zvraty mě hodně zamrazily. Nejde zde o tradiční kriminálku řešící jeden souvislý případ, ale o realistický pohled na práci velkoměstských policistů, kteří se každý den a noc náležitě věnují řešením tu menších, tu větších incidentů, jsou nuceni chytat pouliční delikventy, jejich profese se, často bez možnosti plnohodnotného oddychu, plně promítá i do jejich soukromých životů a každou druhou chvíli čelí smrtelnému nebezpečí. Osobně mě celkem zaujala už předchozí Fleischerova spolupráce s Georgem C. Scottem The Last Run (1971), navzdory tomu, jak jsem ten film před rokem v komentáři docela zkritizoval (jak jsem si teď připomněl), si stále z toho vybavím více scén a místy netradiční zpracování žánru, ovšem tentokrát pánové spolu vypálili rozhodně mnohem větší palbu! Scott se tu blýskl prvotřídním výkonem, ale skvěle mu sekundovali i mladší, celková výpověď filmu mě zasáhla dostatečně a jako celek je to pro mě zase další důkaz, že americká kinematografie v tomto období byla na neopakovatelném vrcholu... a také, že krimi thriller / neo-noir 70. let rozhodně nejsou pouze Čínská čtvrt a Taxikář, ale i mnohdy podobně nenápadné klenoty se stejně excelentní řemeselnou stránkou a rovněž nadčasovým přesahem. [80%] ()

classic 

všechny recenze uživatele

Noví centurioni sú zrejme až príliš často zahľadení sami do seba, a to i napriek tomu, že ponúkajú len množstvo krátkych epizód, a ani jeden poriadny (ucelený) príbeh, na ktorý by sa mohol potenciálny divák predovšetkým zamerať. Zase na druhej strane sú zručne spracované, a obsadené naprosto presnými hercami, medzi ktorými jednoznačne najviac vyčnieva George C. Scott v úlohe policajného veterána Andyho Kilvinskiho, čo sa pomaly chystá na dôchodok. Totižto a práve k nemu je pridelený začínajúci policajt Roy Fehler (Stacy Keach), na ktorého sa neskoršie priamo sústredí, konkrétny, adaptovaný scenár... Hlavné postavy som našťastie stihol predstaviť, keď ešte teraz ostáva doplniť, v akom prostredí sa vlastne ocitajú ? Áno, zo začiatku sa budú musieť pohybovať po nočnom Los Angeles, kedy nebude núdza o zopár, priam úsmevných situácií, ale zároveň aj tých komplikovanejších, čo nie je dobré nikdy podceniť, lebo sa to tým pádom môže veľmi kruto vypomstiť. Skrátka, momentálne nočný strážnik Roy Fehler, má síce stabilnú prácu, no treba jednoznačne podotknúť aj to, že vďaka svojim nočným službám, zanedbáva manželku s dcérou, čo sa začína odzrkadlovať na ich napätom vzťahu, ktorý podtrhujú čoraz častejšie hádky. Tesne predtým, ako Kilvinski konečne odíde do penzie, sa odohrá jedna "zásadná udalosť", podľa ktorej by to najskôr mohlo vyzerať tak, že by sa manželskú krízu predsa podarilo nadobro zažehnať, pričom určite neostaneme iba pri nej. / Ale to úplne najzaujímavejšie v rámci sledovania tohto filmu, nás čaká až vo svojej druhej polovici, kedy si režisér Fleischer za asistencie oscarového scenáristu Silliphanta, pre divákov prichystali niekoľko, vskutku (ne)milých prekvapení, čiže sa oplatí vydržať až do samého konca. Mimochodom, od režiséra mi doteraz najviac sadol iba Bostonský prípad, ktorý odporúčam presne takým nezainteresovaným divákom, ktorí majú oveľa odolnejšie žalúdky, keďže predsa ide o počin z iného súdka. To je totiž úplne iná káva ! ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nuz tak toto sa Richardovi Fleischerovi /Tora Tora Tora, The Compulsion/ podarilo : nadherny, fascinujuci film z prostredia buzerovat a mlatit, teda pardon, to mi zase jaxi vyklzlo, chcel som napisat pomahat a chranit. Starsi zandar chce predat skusenosti mladsiemu kolegovi, zauca ho do policajneho remesla, a to tak, ze uspesne. Do toho este tempo je pomale, kludne, nikam sa neponahla, ale divak je vtiahnuty do deja : stale sa totiz nieco deje. Perfektne je zobrazene prostredie Lpos Angeles roku 1972 - zandari riesia prostitutky, zneuzivanie deti a pomahaju detom, valky miestnych kriminalnych zivlov nechybaju, do toho heroin, kokain. Takto som si nejako predstavoval Los Angeles a pracu Policie roku 1972 - a dodnes sa nic nezmenilo. Akurat ze nemali dzendr hovna a politicku korektnost . 83 % ()

Mol 

všechny recenze uživatele

IF THAT DOESN'T WORK, I'LL COME BACK AND I'LL BEAT THE SHIT OUT OF YOU. YOU'LL WISH TO GOD YOU'D NEVER SEEN ME!!! Film celkem zajímavej, ale přestal jím být po odchodu Andyho do penze. S Royem to pak šlo z kopce a to už nebyla zábava, spíš utrpení. Ožralej ve službě a tak. Konec mi byl naprosto jasný hned jak zastavili u občanky se zlomenými žebry. Sad but true. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

První krimi a film roku 1972 a stejně jako rok předtím Richard Fleischer :) Ten natočil naprosto klasický policajtský film, sledující práci několika pochůzkářů v L.A. Žádná rasová, ani politická korektnost, jen pěkně vychrstlá špína velkoměsta na obrazovku. Zpočátku mě to velice bavilo - občas je to vtipné (zatýkání šlapek), řeší se domácí problémy, zlodějny, nájemníci, občas i nějaká ta přestřelka. V druhé půlce ubyde "akcí" a přijde nefalšovaná depka a hodnocení šlo dolů. Bylo to dobře natočené, dobře zahrané (hlavně Scott), ale většinu těch "klišé" jsem viděl ve spoustě podobných filmů a těch tragédií bylo na mě trošku moc. SPOILERY: oba dva hrdinové nakonec umřou KONEC SPOILERů. Zkrátka a dobře slušná policejní kriminálka na 3*. ()

J.F.B. 

všechny recenze uživatele

K asi jednomu z nejlepších snímků o losangeleské policii jsem se dostal trochu oklikou, a to přes Austrálii – dokument o ozploitation Not Quite Hollywood a pak Roadgames mne seznámili se Stacym Keachem, který mne zde velmi zaujal, takže jsem se rozhodl, že s ním chci vidět víc. A vybral jsem si tohle. A byla to velmi dobrá volba. Velmi realistický film s autentickou atmosférou L.A. počátku 70. let a každodenního policejního života. Jeho vykreslení je jednou z největších kvalit filmu, který jinak tak trochu postrádá nějaký skutečný děj – což ale vůbec nevadí. Keach byl výborný (ač vidět ho bez kníru bylo trochu zvláštní), ostatní role byly též zahrané velmi dobře. Zkrátka je vidět, že policisté v City of Angels to měli trochu složitější, než ti v The City by the Bay (původně jsem napsal Frisco, ale tento článek mne opravil – tak se tomuto prohřešku převzanému od Kowalskiho pokusím nadále vyhýbat...), kteří měli Harryho Callahana a vše řešící .44 Magnum... ║ Také musím pochválit tvůrce The Deuce, kteří v tomto seriálu vytvořili atmosféru, která se tolik podobá té z The New Centurions. ║ A ještě nakonec musím poznamenat, že snad žádná policejní auta na světě nevypadají tak dobře jako ta americká... ()

nmafan 

všechny recenze uživatele

Dobře Dick. Opovrhovaný holywoodský námezdník natočil film, který svým naturelem nemá daleko k festivalové artovce. Všechny obvyklé znaky "diváckého" filmu jsou zde potlačeny - New Centurions mají jen minimální dějový vývoj, skoro žádnou klasickou synopsi a dramaturgickou strukturu; spíše jde o soubor ledabyle pospojovaných fragmentů zachycujících na ploše několika let všechny odstíny běžného života několika obyčejných poldů (škoda, že v češtině nemáme tak hezký výraz jako "cop"). Stroze realistické, přitom místy velmi zábavné a podbarvené Quincyho stylovou hudbou. ()

johnsnow 

všechny recenze uživatele

Tak toto bol fakt super film a som rád, že som naňho narazil. Realistický, slušne akčný, občas vtipný. A na záver srdcervúci. Za 5* ()

Reklama

Reklama