poster

Modrý anděl

  • Německá říše

    Der blaue Engel

  • USA

    The Blue Angel

  • Velká Británie

    The Blue Angel

Drama

Německá říše, 1930, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • erased
    ****

    Modrý anděl mě nijak zvlášť nebavil, když mám být upřímný, tak bych mohl i říct, že jsem se skoro celou dobu díval, jak dlouho mi ještě zbývá do konce. Lola byla jako prototyp femme fatale nádherná, profesor výborný, ale to mi nějak nestačilo. Film si mě získal až v samotném závěru. Teprve zde se tito dva herci vytahují vysoko nad průměr, když jim scénář dává konečně šanci zazářit. Obyčejně bych i přes dobrý závěr neocenil film výše než průměrem, zde mě ale konec svou sílou a uvěřitelností dostal přímo do kolen.(18.4.2010)

  • MarekT
    ****

    Opravdu podle nosa poznáš kosa? Příběh jako takový se mi zdál triviálnější než u jiných zástupců německé předválečné kinematografie, ale i tak se mi celkem líbil, především díky společenskému přesahu, který jsem v přeneseném významu měl možnost poznat na vlastní kůži (i když to tak nevypadá, všichni jsme si tak nějak rovni), ale také zásluhou fantastické Marlene Dietrich. Na jejím výkonu se mi líbilo její podání kabaretní umělkyně jakožto osoby, která se nedá považovat za sociálně odepsanou - přesně v duchu myšlenky snímku. A navíc je neuvěřitelně krásná. Nějak mi do celého příběhu nesedl úvod ve školních lavicích, sice se tak poukázalo na důstojnost postavy profesora Ratha, ale tato vsuvka tam být ani nemusela, vždyť neměla na další průběh vliv. Proto také tematicky podobné "La dolce vita" považuji za lepší, a to i přesto, že o třicet let mladší italský snímek byl o půldruhé hodiny delší. Takhle musím dát jenom čtyři hvězdy, možná po repríze změním názor. Ovšem to nic nemění na tom, že závěr je velmi působivý.(28.10.2009)

  • kinej
    *****

    Podle mého názoru je Modrý anděl i dnes stále moderní dílo. Je to zejména kvůli nadčasové zápletce a také kvůli hereckým výkonům, které lze u dvou hlavních představitelů opravdu s čistým svědomím nazvat geniálními. Tleskám tomu, jak "filmově" se oba herci v počátcích éry mluveného filmu vypořádali se svými postavami. Nalezli přesně tu správnou polohu herectví, bez divadelního přehrávání, která pasuje ke zvukovému filmu. Upocený gymnaziální profesor i extrémně sexy kabaretní zpěvačka působí plasticky. A ostatní postavy jsou také úžasné, tichý klaun, ředitel kabaretu, jeho manželka jsou symbolem dna, do kterého se profesor řítí. I tyto bytosti kdysi možná žili důstojné životy, aby se z nich staly pochybné existence. V tomto panoptiku zopěvačka Lola důstojně září, jakoby nedotčená úpadkem okolí. Film je navíc krsáně dozdoben nádechem německého expresionismu, což dodává magickou atmosféru doby(23.5.2008)

  • Flego
    *****

    Famózne dielo. Filmársky skvost, keď režisér dokázal aj s pomocou svetiel vytvoriť dokonalú atmosféru a vtisol divákovi osobitý zážitok. Profesor Rath sa postupne pod vplyvom cynickej manželky pretvára v šaška bez štipky dôstojnosti a Emil Jannings podáva svoj životný výkon. Nemilosrdný príbeh sa týmto stáva drásajúcou filmovou lahôdkou.(14.2.2014)

  • Kulmon
    *****

    Výborný příběh Heinricha Manna Profesor Neřád převedený do filmu jako Modrý anděl. Zpočátku vše vypadá jako klasický snímek ze školského prostředí jako naše Škola základ života či Cesta do hlubin študákovy duše. Postupem času se však rozehrává drama profesora zamilovaného do dámy nevalné pověsti, která si říká Lola Lola. Během let se však pod jejím vlivem stává z profesora "Něřáda" kokrhající stařec. Naprosto fenomenální výkon Emila Janningse, který mne předtím zaujal již v Poslední štaci a Faustovi.(9.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace