poster

Modrý anděl

  • Německo

    Der blaue Engel

  • USA

    The Blue Angel

  • Velká Británie

    The Blue Angel

Drama

Německo, 1930, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morloth
    *****

    Neuvěřitelně podmanivá a depresivní záležitost, ve které opět grandiozní Jannings ukazuje, jak je lehké sesoupit až na samé morální i společenské dno. Psychologická proměna starého profesora v starého klauna je divácky velmi nepříjemná, a to se cení. Marlen Dietrich jako famme fatale je třešinkou na dortu. A teď babo raď, lepší morální upnutost poloviny minulého století, nebo čistá netečnost počátku tohoto. Obojí je ve svém působení smrtící.(20.1.2011)

  • Hejtmy
    *

    {47/1001} Emil Jannings jako vždy přehrává, Marlene Dietrich naopak vůbec nehraje, navíc příběh filmu je naprosto neoriginální. Sternberg jako by jen zrecykloval něco ze svého předchozího filmu Docks of New York, něco z Pandořiny skříňky, přidal Marlene Dietrich a vykouzlil z toho jeden z nejuznávanějších filmů třicátých let. Já jsem byl naopak filmem velmi zklamán, možná kdyby byl natočen o deset let dřív, kam by technicky i herecky zapadl, tak by byl aspoň originální, ale takhle zůstává jen zdlouhavý a nudný. 30%(24.9.2010)

  • swed
    ****

    "Modrý anděl" začíná jako lechtivá, chvílemi až neúnosně natahovaná komedie, která po hodině udělá nečekaný kotoul a rázem se z ní vyklube drama jedince poznamenaného zničující láskou k osudové ženě. Zmíněný žánrový veletoč stojí za tím, proč si pátou hvězdu schovám na jindy. Těšil jsem se na výkon Marlene Dietrich a musím říct, že to, co neuhraje svým talentem, bohatě vynahrazuje svými dlouhatánskými nohami. Ještě lepší byl pro mě profesor Emila Janningse, jehož proměna ze starousedlého starého mládence v trosku bez budoucnosti byla tak náhlá, až mi vyrazila dech. K dobru musím přičíst i gradaci děje a snahu zabydlet mizanscénu expresionistickými prvky. V kontextu doby se jedná o velmi působivý vstup německé kinematografie do zvukového filmu. 8/10(6.1.2010)

  • kinej
    *****

    Podle mého názoru je Modrý anděl i dnes stále moderní dílo. Je to zejména kvůli nadčasové zápletce a také kvůli hereckým výkonům, které lze u dvou hlavních představitelů opravdu s čistým svědomím nazvat geniálními. Tleskám tomu, jak "filmově" se oba herci v počátcích éry mluveného filmu vypořádali se svými postavami. Nalezli přesně tu správnou polohu herectví, bez divadelního přehrávání, která pasuje ke zvukovému filmu. Upocený gymnaziální profesor i extrémně sexy kabaretní zpěvačka působí plasticky. A ostatní postavy jsou také úžasné, tichý klaun, ředitel kabaretu, jeho manželka jsou symbolem dna, do kterého se profesor řítí. I tyto bytosti kdysi možná žili důstojné životy, aby se z nich staly pochybné existence. V tomto panoptiku zopěvačka Lola důstojně září, jakoby nedotčená úpadkem okolí. Film je navíc krsáně dozdoben nádechem německého expresionismu, což dodává magickou atmosféru doby(23.5.2008)

  • B!shop
    ****

    No podle hodnoceni jsem teda cekal vic. Prvni pulka filmu na me pusobila jak nejaka komedie o profesorovi a nevychovanejch zacich. Druha pulka filmu nastesti krapet pritvrdi a vse vyvrcholi v hodne silny zaverecny ctvrthodince, kuli ktery davam o hvezdicku vic. Jinak Marlene je v pohode, ale ze by zpivala nejak extra a byla nejak super krasna, to mi neprislo. Emil Jannings hraje hodne dobre, akorat mi prislo krapet uspechany jeho prvni setkani s Marlene, behem chvilky uz byl z ni mimo, ale to je jen detail. Jinak film pres svoje stari je docela sviznej a zabavnej, takze 4*.(9.2.2008)

  • - Premiéru si film odbyl 31. března 1930 v Gloriapalast Theater v Německu. (Pavlínka9)

  • - Jde o poslední (anglicky mluvený) film Emila Janningse (Modrý anděl byl vydán v anglické a německé jazykové mutaci). (Karlos80)

  • - Navzdory rozšířené pověře nebyla Marlene Dietrichová vybrána do role Loly kvůli své slávě. Ve skutečnosti nebyla v roce 1930 známou herečkou a společně s několika ostatními herci a herečkami z herecké akademie se zúčastnila klasického konkurzu. Režisér Josef von Sternberg požadoval, aby si každá uchazečka do role Loly připravila "rozvernou písničku". Dietrichová byla tak nervózní, že se na casting dostavila bez písně. (CrypzzXD)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace