Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Martin Roumagnac (Jean Gabin), někdejší zedník, se vypracoval až na úspěšného stavebního podnikatele v malém francouzském provinčním městečku. Jeho život však nabere tragický obrat, když se zamiluje do okouzlující Blanche Ferrand (Marlene Dietrich). Aby světácké ženě imponoval, daruje jí vilu, při jejíž stavbě se finančně přepne. Poté, co sejde z velké zakázky pro město, protože jeden příslušník místní honorace si na Blanche dělá rovněž chutě, stojí Martin před finančním krachem. Ještě těžší pro něj však je, že se jeho milá nedokáže rozhodnout mezi ním a cynickým a bohatým konsulem de Laubry (Marcel Herrand)... Podle románu Pierre-René Wolfa. Jediný společný film dvou velkých star evropského filmu - Marlene Dietrich a Jeana Gabina, kteří v době natáčení prožívali složitý milostný vztah - ne nepodobný vztahu svých filmových postav. (Pohrobek)

(více)

Recenze (11)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se nezdá. Začne jako milostné drama lehce nadprůměrné kvality a vyloženě vyčnívá pouze skvostný ústřední pár Gabin + Dietrich. Jenomže to je jenom rozběh; po němž příjde skvělý francouzský noir se strhující femme fatale, protiklady města a vesnice i erotikou peněz. Snímek pak vrcholí výborným soudním koncem a i milovníci noirové tragiky si v samotném závěru pochopitelně příjdou na své. Marlene je v pětačtyřiceti stále úchvatná, herecký výraz jí též nechybí a rozpolcený Gabin skvěle navazuje na své nejlepší role třicátých let. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Jedná se o první Gabinův povalečný film (po pobytu v Holywoodu a činnosti v odboji.) S Marlene Dietrich byli tehdy partněři a prožívali složitý milostný vztah. Gabin o zfilmování tady toho příběhu dost stál a chtěl si do něj obsadit právě Marlene (taky proto aby mu jako záletnice zustala v Paříži.) Film nakonec sklidil obrovoský neúspěch a zapříčinil Gabinovo šedé poválečné období, které ukončil až úspěšný film Nesahejte na prachy v roce 1954. . Ani Dietrich ve svých pamětech nevzpomíná na tento film dobře. Podle mě je úměrný době vzniku, místy bych klidně tipoval, že je o pět až deset let mladší. Diváci před sedmdesáti lety museli být na podobné filmy zvyklí a moc nechápu co jim vadilo. I výkon mistra Gabina je standardně skvělý a nezaostavá za těmi dřívějšími ani pozdějšími. Ve 21.století už tento film ovšem má své opodstatněné trhliny. Vadila mi hlavně roztahanost v nudné první polovině, kdy jsem pořád marně čekal až se začne něco dít. Dočkal jsem se až v druhé půlce , kdy děj celkem nabral na obrátkách a začalo to být celkem zajímavé. Vše vyvrcholilo závěrem v mém oblíbeném soudním prostředí. I tak se z toho dalo vymáčknout rozhodně víc, některé motivy byly dost nejednoznačné, odbyté či naivní a vyloženě kladnou postavu ve filmu nenajdete. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

No konecne si porozumiem aj s vystudovanymi filmovymi teoretikmi - elitarmi. Vo filme som totiz objavil integralnu absenciu profundalnych filozofickych paradigmat, dalej tam bola aj frustna interpretacia behavioralnych predispozicii singularnych charakterov. No a okrem toho som vo filme objavil aj take zakodovane odkazy a skryte inotaje, o ktorych nema najmensieho tusenia nielen herci , ale ani reziser : 6 % ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Melodramatický příběh, který se zřejmě o dekádu opozdil s uvedením do kin, nepatří k moderní poválečné francouzské kinematografii. Místo Gabina si dovedu představit L.H. Strunu a místo Dietrichové kteroukoliv dcerušku pana velkouzenáře. S velkou pravděpodobností by to nezanechalo žádnou stopu na kvalitě snímku. Režijně nezajímavé, s odtažitými hereckými výkony a příběhem hodným červené knihovny si nemůže toto ospalé dílko dovolit se postavit mezi své kolegy, francouzské poválečné filmy. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Tajemný příběh vášnivé, zničující, přesto osudové lásky, která člověka může dohnat až k šílenství, je oslňující poválečnou overturou dvou filmových hvězd – Marlene Dietrich a Jeana Gabina. Jejich vztah, jakkoli bouřlivý a dodnes atraktivní pro mnohé bulvární senzacechtivce, dodává filmu výjimečnou autenticitu i pocit toho, že oba protagonisté ví naprosto přesně, o čem hrají. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama