Reklama

Reklama

Studna

(festivalový název)

Obsahy(1)

Čtrnáctiletý Samir vidí ve starším bratranci Nachiketovi vzor i nejlepšího kamaráda, s nímž prožívá nejkrásnější léto svého života u příbuzných na venkově. Zatímco v domě se schyluje ke svatbě, chlapci většinu času tráví u staré studny v kopcích koupáním a sněním. Jen tady se cítí svobodně – a s hvězdným i slunečným nebem nad hlavou a v dostatečné vzdálenosti od složitých vztahů dospělých se upínají k „velkým“ problémům. Teprve po bratrancově zmizení se Samir začne přibližovat Nachiketovu uzavřenému světu a pokouší se – za něj i sám za sebe – některé věci pochopit. V částečně autobiografickém příběhu režisér prozrazuje bytostnou radost z vyprávění, vizuální citlivost a přirozenou obraznost. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (7)

Gimp 

všechny recenze uživatele

Nasazuji standardní hodnocení pro "festivalový" film, ze kterého jsem po hodině odešel a před tím půl hoďky prospal ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Zoufale nudný artistní kýč, který si myslí, že umění se dělá záběry na hezkou přírodu a postavami, které se občas hlasitě zamyslí nad otázkami života, vesmíru a vůbec. ()

Reklama

pOne 

všechny recenze uživatele

Indická haluška, která mě nijak neoslovila. Děj zde naprosto neexistuje, celý film se tak nějak motá pořád dokola. A tak jediné, co jsem si z této projekce odnesl, je pár pěkných záběrů a možná místama zajímavý hudební "podkres" (zvuk byl dost předimenzovaný, takže slovo podkres není asi to pravé) :) Pro mě jeden ze dvou nejhorších filmů 45. MFF KV, které jsem měl možnost vidět. ()

JFL odpad!

všechny recenze uživatele

Stejně jako jakýkoli jiný kýč i nový film režiséra snímku "Divoký býk" uvedeného v Karlových Varech v roce 2008 nabízí okouzlení, dojetí a osudovost, hezky zploštěné do jednoho snadno stavitelného tvaru. Navíc využívá platformu etnografického přístupu, kterou lze operativně nazvat „Cestománie bez komentáře“. Vyprávění má částečně podobu listování momentkami z cesty po Indii, lépe řečenou líbivou publikací pro lidi, kteří rádi jezdí prstem po mapě a ještě radši vidí takové obrazy z příslušné země, jaké mají zažité na základě opakovaně utvrzovaných klišé. Na tento podklad je naroubováno stejně jalově povrchně ztvárněné pojednání o tom, že vyrovnat se se smrtí někoho blízkého je těžké. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama