• mchnk
    **

    Snímek o správných, spravedlivých, pracovitých, slušných a ve všech směrech poctivých hoších a mládencích z Aero klubu, přetéká naivitou. Hereckou i režijní. Ani zajímavý pohled na konstruktérskou práci na letadlech, či podrobnosti o létání, nic nezmohou. Šroubované dialogy a zmatená režie, i když bez přehnaného, rudého obalu, se nedá přehlédnout.(15.8.2013)

  • Gothar
    ***

    Film zaujímavý hlavne pre priaznivcov bezmotorového lietania, ale ostatným veľa nedá. Ide o klasický príbeh s ponaučením a bohužiaľ jednoduchým spracovaním dialógov. Letecké scény sú však na pomery doby natočené veľmi dobre. A napriek všetkému je tam minimum propagandy. 65 %(6.9.2013)

  • NinadeL
    ***

    Žánrově zajímavé, herecky směšné, filmařsky průměrné. Od dob odstrašujícího případu leteckého filmu Slavia L-Brox každopádně krok vpřed (a to nejen k socialismu).(19.2.2010)

  • Ony
    **

    Docela roztomilý film o tom, co dělal Ruda, než začal studovat národopis, kterému nikdo nerozumí.(16.5.2012)

  • sator

    Herců se hluboce dotkla tragedie, ke které došlo když se dubl který při létání zastupoval herce zabil...(28.4.2014)

  • - Film je jedním z mála dokladů z dob, kdy bylo povoleno létat v mracích. Piloti bezmotorových větroňů se v bouřkách dostávali nad 7 i 8 tisíc metrů, což sebou přinášelo řadu problémů a rizik. Dolety byly však velké. Pro velké riziko nehod byly lety v mracích brzy nato zakázány. (intago)

  • - Pro film pilotoval větroň Luňák letec 601. a 198. stíhací perutě RAF Jiří Maňák. V době, kdy film přišel do kin, byl už ale ve vazbě komunistického kriminálu. Jiří Maňák byl jediným českým stíhacím pilotem „hloubkařem", který létal jako velitel 198. britské squadrony, a jedním z mála cizinců, kterým Britové svěřili velení své stíhací perutě. Stal se jedním z pouhých tří lidí na světě, kteří přežili nouzové přistání s Typhoonem na mořskou hladinu, když byl  28. srpna 1943  při letu nad Holandskem poblíž Knokke sestřelen. Úplné rehabilitace se Plk i.m. Jiří Maňák dočkal až po roce 1989. Je nositelem celé řady našich i zahraničních vyznamenání, např. Československého válečného kříže 39, medaile Za chrabrost i anglického DFC – Záslužného leteckého kříže. (MurielRezek)

  • - Pro historii plachtařství je film velmi důležitý, protože ukazuje řadu slavných typů kluzáků. Například německý Kranich, náš Šohaj 25 a hlavně jediný čs. akrobatický větroň Luňák, glajtry a školní větroň Pionýr. Rovněž naviják a start tzv. gumicukem. (intago)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace