poster

Pro Ellen (festivalový název)

  • USA

    For Ellen

  • Velká Británie

    For Ellen

Drama

USA, 2012, 94 min

Režie:

So-yong Kim

Scénář:

So-yong Kim

Kamera:

Reed Morano

Producenti:

Jen Gatien

Scénografie:

Ryan Warren Smith
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bassator
    *

    47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (For Ellen / FOR ELLEN / Pro Ellen) - Alespoň trochu té autentičnosti by si film zasloužil, absolutně nedůvěryhodný příběh... - 1. 7. 2012 - kino Městské divadlo - Karlovy Vary - 7/9 filmu - 20%(18.7.2012)

  • Philcze
    ****

    Typická nezávislá festivalová limonáda s těkavou kamerou a rockovými fláky let minulých i současných. Paul Dano je ale jako loserovský rocker tak vynikající, že mi vlastně bylo úplně jedno, že Pro Ellen jede celou dobu po vyšlapané dějové cestičce a ve finále příliš nepřekvapí. One man show jako kráva. 75% (KVIFF 2012)(5.7.2012)

  • Paatej
    *****

    Joby má našlápnuto na prvotřídního lůzra. Nemá skoro nic a o všechno má během jednoho podpisu příjít. Dost pozdě si uvědomuje, že chce věci dělat jinak, než je dělal doposud, ale osud a okolnosti mu nepřejí. Dostkrát máte chuť ho nakoupnout, přesto doufáte, že zase neudělá nějakou kravinu a fandíte mu vlastně od začátku do konce. Paul Dano vzal do ruky tohodle nesmělého rockera a vytvořil postavu, která mi přirostla k srdci. Odpoledne s dcerkou bylo pro mě jednoznačně nejlepší částí filmu.(10.7.2012)

  • hansel97
    **

    Nevadí mi svými činy nesympatická hlavní postava, vzhledem k tomu, že se alespoň snaží o posun k lepšímu se s dá s Jobym i soucítit. Ale naprosto mi vadí Paul Dano. Nevím, co jsem čekal, ale ve svém názoru jsem jen utvrdil. On nepopiratelně má herecký talent, ale je mi velmi nepříjemný a působí příliš slizce a to i v rolích, kde hraje sympaťáky. Každopádně For Ellen pro mě poměrně selhává neschopností o nějakou ucelenou myšlenkou a i těch 90 minut bylo peklo. Hlavně první hodina, opravdu silné byly scény s dcerkou, ale těch je tak málo, že v hodnocení u mě už na více nepomůžou.(5.10.2015)

  • Morien
    **

    Film by potřeboval mnohem víc zaostřit a zkoncentrovat. Paul Dano by odehrál i mnohem komplexnější postavu, kdyby scénář na mnoha místech nepůsobil jako nedodělaný nástřel. Nejvíc nehotově a neautenticky na mě působila nejklíčovější scéna, a totiž výlet s dcerou. Snímání postav zezadu a zdálky vypadá jako hnané povinnou indie hipster estetikou (a existují tedy i případy, kdy se takovým "pozlátkem" nechám oblbnout), ale tady to efektivně zabraňuje divákovi byť i jenom promítat si do jejich setkání nějaký význam, když už ne ho tam vidět, a taky způsobuje, že obleva dceřina odstupu působí skokově a neopravdicky. Celý příběh je také trochu zakletý tím, že se odehrává tam, kde se odehrává. Paní autorka nedokázala to studené a odtažité místo, které samo o sobě není fotogenické a nemá atmosféru, přeložit do srozumitelné a výmluvné obrazové řeči. Jednotlivé sekvence jsou sice prokládány záběry na krajinu, které jsou samostatně krásné a podmanivé, ale izolované od příběhu. To by nevadilo, kdyby scény s herci nějak víc nabízely lepší základní orientaci v prostoru. Tady to přejíždění autem z jedné scény do druhé a soustředění se jenom na tváře a naprosté ignorování okolí, které by mohlo přinášet podněty narušující monotónnost a nedějovost, je strašně matoucí nešvar. Paul Dano by stejně tak mohl celou dobu v různých stádiích brekotu sedět před zelenou stěnou a výsledek by byl zhruba stejný. (Ne že by se mi takový film nelíbil, ale myslím si, že o to paní autorce nešlo.) Postavy nejsou do svého okolí zakořeněné, ale ani se vůči němu nevymezují, prostě zmatek. Je to škoda, protože některé scény mi připadaly zatraceně slibné a přála bych jim kolem sebe mít adekvátní zbytek filmu.(29.8.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace