Reklama

Reklama

Pro Ellen

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Joby hraje v kapele a za svou tvorbou si stojí s odzbrojující paličatostí. Jeho ambice hudebníka se však hroutí stejně jako jeho vztahy. Se svou ženou je právě v rozvodovém řízení a zastupující právník je natolik neschopný, že Jobymu nezajistil legální kontakt s dcerkou Ellen, kterou mladý rozervaný muž nezměrně miluje. To si možná uvědomil příliš pozdě, ale nyní o dívenku bojuje s velkou zarputilostí. Niterný a odvážný snímek se nebojí postavit do centra příběhu v zásadě nesympatického outsidera, jehož motivace jsou ale dostatečně upřímné, abychom si k němu přinejmenším rozumově našli cestu. Tlumeně pojatý snímek se dostává ke svým hrdinům až nepříjemně blízko a přináší mimořádně intimní zážitek. Nenabízí jednoznačné rozřešení, spíš míří k zachycení jedinečných nálad a odráží nerozhodnost, nebo naopak přílišnou umanutost svého protagonisty. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (22)

Paatej 

všechny recenze uživatele

Joby má našlápnuto na prvotřídního lůzra. Nemá skoro nic a o všechno má během jednoho podpisu příjít. Dost pozdě si uvědomuje, že chce věci dělat jinak, než je dělal doposud, ale osud a okolnosti mu nepřejí. Dostkrát máte chuť ho nakoupnout, přesto doufáte, že zase neudělá nějakou kravinu a fandíte mu vlastně od začátku do konce. Paul Dano vzal do ruky tohodle nesmělého rockera a vytvořil postavu, která mi přirostla k srdci. Odpoledne s dcerkou bylo pro mě jednoznačně nejlepší částí filmu. ()

petrusqa 

všechny recenze uživatele

Klasický případ filmu, na který zapomenete, hned jak vyjdete s kina. Snaží se proniknout do útrapené duše hlavního hrdiny pomocí dlouhých detailních sekvencí soustředěných na jeho mimiku. Velmi originální! Joby se nedokáže smířit s faktem, že jeho manželka, kterou pravděpodobně asi tak pět let neviděl, protože se soustředil na svoji neúspěšnou hudební kariéru, chce právně ukončit jakékoliv styky Jobyho s jejich dcerou Ellen. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Film by potřeboval mnohem víc zaostřit a zkoncentrovat. Paul Dano by odehrál i mnohem komplexnější postavu, kdyby scénář na mnoha místech nepůsobil jako nedodělaný nástřel. Nejvíc nehotově a neautenticky na mě působila nejklíčovější scéna, a totiž výlet s dcerou. Snímání postav zezadu a zdálky vypadá jako hnané povinnou indie hipster estetikou (a existují tedy i případy, kdy se takovým "pozlátkem" nechám oblbnout), ale tady to efektivně zabraňuje divákovi byť i jenom promítat si do jejich setkání nějaký význam, když už ne ho tam vidět, a taky způsobuje, že obleva dceřina odstupu působí skokově a neopravdicky. Celý příběh je také trochu zakletý tím, že se odehrává tam, kde se odehrává. Paní autorka nedokázala to studené a odtažité místo, které samo o sobě není fotogenické a nemá atmosféru, přeložit do srozumitelné a výmluvné obrazové řeči. Jednotlivé sekvence jsou sice prokládány záběry na krajinu, které jsou samostatně krásné a podmanivé, ale izolované od příběhu. To by nevadilo, kdyby scény s herci nějak víc nabízely lepší základní orientaci v prostoru. Tady to přejíždění autem z jedné scény do druhé a soustředění se jenom na tváře a naprosté ignorování okolí, které by mohlo přinášet podněty narušující monotónnost a nedějovost, je strašně matoucí nešvar. Paul Dano by stejně tak mohl celou dobu v různých stádiích brekotu sedět před zelenou stěnou a výsledek by byl zhruba stejný. (Ne že by se mi takový film nelíbil, ale myslím si, že o to paní autorce nešlo.) Postavy nejsou do svého okolí zakořeněné, ale ani se vůči němu nevymezují, prostě zmatek. Je to škoda, protože některé scény mi připadaly zatraceně slibné a přála bych jim kolem sebe mít adekvátní zbytek filmu. ()

Ivett.Motion 

všechny recenze uživatele

Prvních 30 minut filmu sledujeme Jobyho telefonovat, druhou polovinu se snaží celkem nepovedeně sblížit s dcerou. Joby je lehce nesympatický týpek, který si až při blížícím se rozchodu uvědomil, že má dceru. Počas filmu divák najde špetku porozumění. Děj je poměrně zdlouhavý, záběry jsou zvláštně roztřepané a přiblížené, dialog postav občas postrádá autentičnost. Avšak postavu otce a lůzra si Paul zahrál moc dobře. Přece jen je to jeho parketa, hrát podivíny. Je to také jediný důvod, proč jsem u filmu zůstala do konce a proč získává 2 hvězdičky. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (For Ellen / FOR ELLEN / Pro Ellen) - Alespoň trochu té autentičnosti by si film zasloužil, absolutně nedůvěryhodný příběh... - 1. 7. 2012 - kino Městské divadlo - Karlovy Vary - 7/9 filmu - 20% ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama