poster

Tout va bien

  • Itálie

    Crepa padrone, tutto va bene

  • anglický

    Just Great

  • USA

    Everything's All Right

Drama

Francie / Itálie, 1972, 95 min

  • Dionysos
    *****

    Film jako varování pro ty, co zapomněli žít po Květnu stejně tak, jako žili v Květnu. A zároveň jako výzva pro ty, co chtějí žít podle Května i po něm, i když při něm ještě nevěděli co znamená. Protože Květen 68 neměl být nikdy cílem, ale začátkem (obdobně jako události "Číňanky" měly být pro studenty objevjící revoluční ideje jen první krůčky). Stejně tak příběh Jeho a Jí je pohybem od "revolučního" jara po šedivou realitu roku 1972, kde Květen slouží hlavně k tomu uvědomit si, o co v něm šlo. O to, že se v něm ukázala ochota jedněch bojovat za něco nového, a ochota druhých udržet status quo. Deziluzi nad selháním odborů, komunistické strany i nejistota nad vlastními ideály z Května tak stojí na počátku toho, co si má, nebo měl každý (v tomto případě levicový intelektuál) uvědomit - jde o to hledat nové obsahy a nové formy, mimo rámec kapitalistického konzumního systému. P.S. Z autorské dvojice je větší díl odpovědnosti za tento film spíše na Gorinovi, než na Godardovi.(28.2.2013)

  • Verunka84
    ***

    Tři za dobu, Jane Fonda a Yva Montanda, jinak na můj vkus v dnešní době již zastaralé, nic neříkající deziluze.(30.5.2010)

  • Exkvizitor
    ****

    Všechno je v pořádku je snímek, který originálními formálními postupy konfrontuje (v zásadě modelové, ale dobře odposlouchané) teze a názory lidí z různých sociálních vrstev na téma "kam se poděly politické ideály 60. let". Hlavní hrdiny (kteří patří k "progresivním čili levicovým intelektuálům" - jak se i sami vidí) ztělesnějí bravurně Yves Montand a Jane Fondová, tedy herci v této době známi svými "pokrokovými" názory. Film je odvážný v tom, že neironizuje pouze pohodlné salonní levičáctví jejich postav (a tedy vlastně i jich samých), ale vysmívá se i levicovým radikálům, kteří provádějí revoluci, aniž vědí co má následovat po ní (tovární dělníci), pokryteckým užvaněným papalášům (ředitel továrny), alibistickým odborovým předákům nebo falešnému undergroundu (komunista, který prodává svou zdánlivě odvážnou publikaci v hypermarketu "jako by to byla zelenina"). Ze zmíněné formální stránky díla stojí za upozornění minimálně ke konci se vyskytující několik minut dlouhá nepřerušovaná jízda kamery podél kas ve výše zmíněném hypermarketu, se svojí precizní mizanscénou. Tout va bien je povedenou narativní esejí, kritizující stejným dílem bezhlavý konzumerismus jednorozměrných lidí i pokrytectví a předsudky lidí vícerozměrných.(20.12.2007)

  • rivah
    **

    Komentář: https://www.criterion.com/current/posts/356-tout-va-bien-revisited http://www.notcoming.com/reviews/toutvabien/(23.3.2017)

  • Snorlax
    *****

    Jak se praví ve filmu, každý sám sobě historikem. Godard sobě nejen historikem, ale i kritikem, který přebíhá od satiry, k rozmáchlým filmovým gestům, aby je rychle utlumil dalším z mnoha nápaditých citátů.(11.12.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace